Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی صحراییان متخصص مغز و اعصاب و نایب رییس انجمن ام اس اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین خصوصیت‌های بیماری ام اس شیوع آن در دوران جوانی و در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال است. 

او با اشاره به اینکه بیماری ام اس یک نوع عارضه مزمن محسوب می‌شود، افزود: احتمال شیوع بیماری ام اس در سنین بالای ۵۰ سال و حتی کودکان بسیار کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحراییان با اشاره به اینکه در بیماری ام اس سیستم ایمنی بدن به خودش حمله می‌کند، ادامه داد: در افراد بالای ۵۰ سال سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود و به همین دلیل شدت التهاب در بیماری ام اس کم شده و احتمال شیوع بیماری در این سن کاهش پیدا می‌کند.

او بیان کرد: بیماری ام اس هزینه‌های اقتصادی زیادی بر خانواده، جامعه و کشور تحمیل می‌کند و در حال حاضر بیش از دو هزار گروه تحقیقاتی در استان تهران، فارس و اصفهان مشغول به بررسی و تحقیق در زمینه بیماری ام اس هستند.

صحراییان گفت: درحال حاضر مشابه دارو‌هایی که در دنیا برای بیماری ام اس ساخته می‌شود در داخل کشور به مرحله تولید رسیده است و ما در زمینه ساخت دارو‌های بیماری ام اس به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم. اکنون صادرات دارو‌های ام اس به کشورهایی مانند روسیه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری ام اس شیوع بیماری بیماری ام اس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: تب مالت بیماری هزار چهره و مشترک بین انسان و دام است.

دکتر متقی با بیان اینکه دام مبتلا باکتری را از راه شیر، ادرار و ترشحات در هنگام زایمان و سقط می‌تواند منتشر کند، افزود: این بیماری در انسان علائم مختلفی دارد که می‌توان به تب مواج، افسردگی، عرق شدید، سردرد ضعف، کاهش وزن، درد کمر، پشت و مفاصل است که ممکن است پس از چند هفته تا چند ماه از بین برود و در برخی افراد مزمن شده و اثرات آن تا چندین سال ادامه یابد.

وی گفت: توصیه می‌شود برای جلوگیری از بیماری تب مالت شیر را قبل از مصرف به مدت ۵ دقیقه به طور کامل بجوشانند و یا از شیر و لبنیات به صورت پاستوریزه استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت
  • دارو زباله نیست!
  • کاهش وزن ناگهانی سبب این بیماری می‌شود
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید