Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@07:25:05 GMT

آیا حشدالشعبی"نیروی فضایی" است؟

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۰۸۴۶

آیا حشدالشعبی'نیروی فضایی' است؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طی هفته‌های اخیر موج حملات به حشدالشعبی روندی تصاعدی بخود گرفته است و در آخرین مورد از این حملات هدفمند ادعا شده است تعداد اعضای حشدالشعبی تقریبا یک سوم عدد واقعی رزمندگان حاضر در این تشکیلات رزمنده مردمی عراق و اصطلاحا نیروی فضایی است.

- اندکی تامل در نحوه حملات به حشدالشعبی عراق و ظرف زمانی انجام این حملات حکایت از هدفمندی این حملات و وجود برنامه ریزی جهت دار در این خصوص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که رزمندگان حشدالشعبی این روز‌ها به شدت مشغول محافظت از عراق در مقابل داعش هستند به نظر می‌رسد بانیان حملات جدید خواسته یا ناخواسته در میدان طراحی شده از سوی آمریکا عملیات می‌کنند.

- با روشن شدن ابعاد طرح‌های جدید آمریکا برای عراق و تمرکز واشنگتن بر محدودسازی حشدالشعبی در اولین گام و منحل کردن آن درگام‌های بعدی، دیگر کمتر تردیدی وجود دارد که این طرح‌ها در مرحله اجرایی شدن و در دستور کار جهت عملیاتی شدن قرار گرفته اند. این در حالی است که تلاش‌های آمریکا و هم پیمانانش در جریان ناآرامی‌های عراق که با این هدف صورت می‌پذیرفت که حشدالشعبی را در مقابل مردم و تظاهر کنندگان قرار دهد جملگی ناکام ماند.

- تلاش برای تجزیه حشد الشعبی و ایجاد تفرقه میان نیرو‌های این تشکیلات در قالب تقسیم بندی آن به حشد مرجعیت و دیگران، اگر چه در گام اول و به شکلی ظاهرا موفق صورت پذیرفت، اما به سرانجام مورد نظر کاخ سفید ختم نشد. به نظر می‌رسد بی نتیجه ماندن این اقدامات امریکا را به این جمع بندی رسانده باشد که شانس خود را در تحقق دیگر بخش‌های این سناریو امتحان کند.

- در آخرین مورد از حملات به حشدالشعبی فرماندهی حشدالشعبی محل هجوم واقع شده و ادعا می‌شود تعداد اعضای این تشکیلات نه ۱۳۰ هزار نفر که ۴۸ هزار نفر هستند. این ادعا این چنین تکمیل می‌شود که فرماندهان حشدالشعبی با ارائه امار دروغ از تعداد نیرو‌های خود، بودجه اختصاص یافته به حشد را دریافت و میان خود تقسیم می‌کنند. این ادعا و تلاش برای باور پذیر کردن آن در حالی صورت می‌پذیرد که ملت عراق نه تنها جانفشانی حشدالشعبی در آزادی موصل را فراموش نکرده اند بلکه این روز‌ها شدیدا چشم امید به این نیرو برای سرکوب غول خارج شده از چراغ یعنی داعش دارند.

- در ادعای اخیر علیه حشدالشعبی گفته می‌شود نیرو‌های حشد در حالی که از بودجه عراق استفاده می‌کنند در سوریه مشغول مبارزه هستند. توجهی در این ادعا به خوبی و به روشنی معلوم می‌کند که در پشت این حملات کدام کشور یا کشور‌ها و با کدامین هدف ایستاده اند.

- واقعیت آن است که جدی‌ترین مانع فراروی استمرار حضور آمریکا در عراق حشد الشعبی است و بدیهی است که متهم کردن مکرر این نیرو با این هدف صورت می‌پذیرد که آمریکا بتواند در مذاکرات باصطلاح استراتژیک پیش رو باعراق دست پر از این مذاکرات خارج شود. به نظر مهم‌ترین دغدغه آمریکا در عراق و اساسی‌ترین مانع واشنگتن در این کشور در شرایط فعلی حشدالشعبی است.

منبع: العالم

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حشد الشعبی نیروی فضایی تحولات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توان مردم غزه زیر شدیدترین حملات صهیونیست‌ها بیانگر قدرت بالای مقاومت است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سپهبد «علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه که به تهران سفر کرده است، به اتفاق هیئت همراه با حضور در ستاد کل نیرو‌های مسلح، با سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار روند تحولات منطقه به ویژه روند جنگ در غزه و همچنین روند روابط و همکاری‌های دوجانبه نظامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دو طرف تداوم جنایات صهیونیست‌ها و سکوت برخی دولت‌ها در قبال آن را محکوم کرده و حملات این رژیم به مردم مظلوم فلسطین و حملات هوایی به لبنان و سوریه را نشانه ناکامی در دستیابی به اهداف نامشروع و فرافکنی آن ارزیابی کردند و بر ضرورت رایزنی‌های مستمر مقامات دو کشور در سطوح مختلف تاکید کردند.

سرلشکر باقری خاطر نشان کرد: حماسه بزرگی که توسط مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در ماه اکتبر در غزه رقم خورد و ضرورت دارد تبادل نظر و رفت آمد‌های بیشتری باهم داشته باشیم. وی افزود: مقاومت مردم غزه در مدت نزدیک به ۶ ماه زیر شدیدترین حملات رژیم صهیونیستی بیانگر میزان قدرت و توانمندی بالای مقاومت است و جنایات ضد بشری این رژیم باعث بی حیثیت شدن حامیان آن نیز شد.

بررسی روند پیشرفت روابط و همکاری‌های دوجانبه نظامی از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار جزییات آن بررسی شد و دو طرف از این روند اظهار رضایت کردند.

در ادامه این دیدار، سپهبد علی محمود عباس وزیر دفاع سوریه گفت: سال گذشته پیشرفت‌های زیادی در روابط بین دو نیروی مسلح اتفاق افتاد و بسیاری از امورات را با همدلی و همفکری یکدیگر پیش بردیم و امیدواریم امسال هم نیز پیشرفت بسیار زیادی در همه امورات داشته باشیم. وی گفت: بعد از عملیات طوفان‌الاقصی جهان تغییر کرد و این ضرورت دارد که این رفت و آمد‌ها بیشتر باشد و نیرو‌های مسلح ایران و سوریه به عنوان محور مقاومت روابط بیشتری با یکدیگر در تمام امورات داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری رژه سراسری شناورهای بسیج دریایی بمناسبت روز قدس
  • آزمون استخدامی شهرداری‌های فارس برگزار می‌شود
  • مجوز جذب ۱۴۶ نیرو برای دهیاری‌های استان زنجان دریافت شد
  • حملات نیرو‌های ارتش افغانستان به پایگاه‌های نظامی پاکستان
  • توان مردم غزه زیر شدیدترین حملات صهیونیست‌ها بیانگر قدرت بالای مقاومت است
  • مقاومت مردم غزه زیر شدیدترین حملات صهیونیست‌ها بیانگر قدرت بالای مقاومت است
  • پشت‌پرده هیاهوی غرب برای ارسال موشک‌های ایران به روسیه
  • نیروی انتظامی در آماده‌باش صددرصد برای نوروز است
  • افشای پشت پرده مذاکرات خروج نظامیان آمریکا از عراق
  • رئیس جمهور: نیروی انسانی محوری‌ترین عنصر در نیرو‌های مسلح است