Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با عقیله صالح، رئیس پارلمان طُبرُق (شهری ساحلی در شمال شرق ساحل لیبی) گفت که مسکو خواهان توقف هرچه سریعتر درگیری‌ها در لیبی است و تاکید کرد هرگونه تلاش برای حل بحران لیبی آن هم از طریق نظامی بی‌فایده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد هر دو طرف طی تماس تلفنی امروز در باره اوضاع کنونی لیبی در سایه تداوم درگیری‌های نظامی بین دولت طبرق و دولت وفاق ملی در طرابلس لیبی رایزنی و گفت‌وگو کرده‌اند.

دو طرف ضمن تاکید بر بی‌فایده بودن تلاش‌های نظامی برای حل بحران لیبی بر اهمیت تسریع در شروع گفت‌وگو‌های سازنده با مشارکت همه جریان‌ها و قدرت‌های سیاسی در این کشور تأکید کردند.

این درحالی است که شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در خبری دیگر اعلام کرد نائب رئیس کمیته امور دفاع دومای دولتی روسیه (پارلمان روسیه) گفت اتهام واشنگتن به مسکو درباره جنگنده‌های روسی در لیبی بی پایه و اساس و دروغ است.

ستاد فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا عصر امروز سه شنبه در ادعای جدید خود با انتشار عکسی، جنگنده‌های مستقر در لیبی را به کشور روسیه نسبت داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرگئی لاوروف تحولات لیبی جنگنده روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در شبانه روز گذشته، بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

کد خبر 6079106

دیگر خبرها

  • نماینده کنگره خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • تاکید روسیه بر لزوم خویشتن‌داری طرفین در منطقه
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • پاتروشف خواستار خویشتنداری اسرائیل شد
  • روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد
  • شورای امنیت خواستار پرهیز از گسترش تنش‌ها