Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری فردا: بسیج دانشجویی ۳۶ دانشگاه علوم پزشکی کشور در نامه‌ای خطاب به منتخبان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی علاوه بر نقد عملکرد کمیسیون بهداشت مجلس دهم، مهمترین اولویت های بخش بهداشت و درمان کشور را عنوان نمودند.
در این نامه اشاره شده است باتوجه به جایگاه قانونی و اختیارات گسترده کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، لازم است افکار عمومی و نخبگان عرصه سلامت نظارت مستمری بر فعالیتهای این کمیسیون داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه در سالهای اخیر اکثریت مطلق اعضای این کمیسیون را پزشکان و فعالان بخش خصوصی نظام سلامت تشکیل داده‌اند که موجب ایجاد تعارض منافع شدیدی شده است بطوریکه شاهد کارشکنی ها و کم کاری های این کمیسیون مجلس در سالهای اخیر در حوزه بهداشت و درمان بوده ایم.
همچنین عدم توجه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم به اولویت های اصلی کشور در ارائه طرح ها، عدم تصویب اکثر طرح های تحقیق و تفحص، نظارت ناکافی بر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، عدم نظارت کافی بر اجرای قوانین حوزه سلامت از جمله انتقادات وارده بر این کمیسیون در مجلس قبلی بوده است.
در ادامه پیشنهاداتی باتوجه به اولویت های نظام سلامت به منتخبان مجلس یازدهم ارائه شده است. توجه به امر پیشگیری و حفظ سلامت مردم به جای پول پاشیدن در بخش درمان، اصلاح قانون نظام پزشکی و سلب اختیارات حاکمیتی از این سازمان صنفی، توجه ویژه به سیاستهای کلی سلامت و تقنین حول آنها، اصلاح نظام پرداخت به پزشکان، اصلاح طرح تحول نظام سلامت (بخصوص توجه به بیش از دو برابر شدن تعرفه های پزشکی و ورشکستگی بیمه ها پس اجرای این طرح)، اصلاح وضعیت کارورزان پزشکی عمومی و تخصصی، اصلاح نظام دارو و تجهیزات پزشکی کشور با نگاه توسعه صادرات و توجه به کمبود پزشک خصوصا پزشک متخصص در کشور از جمله اولویت های نظام سلامت کشور در سالهای آینده خواهد بود.
در پایان مراکز مطالعاتی نظام سلامت بسیج دانشجویی علوم پزشکی کشور جهت ارائه راهکارهای سیاستی خود به نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را اعلام نمودند.

منبع: فردا

کلیدواژه: نامه بسیج علوم پزشکی کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم کمیسیون بهداشت بهداشت و درمان نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال بودن ۳۸۰ مرکز جامع سلامت در مازندران

به گزارش قدس آنلاین،  فرهاد غلامی شنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به نقش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها انقلاب اسلامی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی از موفق‌ترین دستگاه‌ها در انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در پیشگیری، درمان و توانبخشی پیشتاز بوده است، وجود ۲۶ بیمارستان، ۲۲ هزار و ۴۰۰ پرسنل، هزار و ۱۰۰ خانه بهداشت و ۳۸۰ مرکز جامع سلامت را از دستاوردهای نظام پزشکی اعلام کرد.

غلامی با اشاره به اینکه مجاهدت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در کرونا از دستاوردهای برجسته به شمار می‌آید، از آمادگی این دانشگاه برای تشکیل کارگروه دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های نظام سلامت در ستاد بزرگداشت دفاع مقدس و مقاومت خبر داد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • غذای دانشجویان علوم پزشکی گران شد
  • نرخ غذای دانشجویان علوم پزشکی گران شد
  • امیرآبادی در گفت و گو با جماران: بررسی لایحه مدیریت تعارض منافع در اولویت باشد/ اکنون لایحه در دستور صحن مجلس است
  • توزیع بیش از ۳۰۰ دستگاه با تکنولوژی بالا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
  • بررسی اولویت های حوزه سلامت کشور
  • فعال بودن ۳۸۰ مرکز جامع سلامت در مازندران
  • ۴۸۰۰ ایثارگر نظام سلامت در مازندران وجود دارد
  • دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر در مسائل تهدیدکننده سلامت مردم ورود پیدا می‌کند
  • آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ از زبان معاون درمان وزارت بهداشت
  • حضور تیم بازرسی ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی سبزواردر خوشاب