Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته این افراد تونل بهشت‌آباد قرار است آب را از سرچشمه‌های کارون به فلات مرکزی انتقال دهد و باعث خشک شدن چشمه‌ها و چاه‌های این استان می‌شود.

یکی از شهروندان فرخشهری حاضر در این تجمع گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، آب انفال است و ما هیچ مشکلی با انتقال آن به دیگر مناطق کشور نداریم اما دغدغه و نگرانی اصلی ما شیوه انتقال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی افزود: شیوه انتقال آب تونل بهشت‌آباد بدون مجوزهای زیست‌محیطی است و تاثیرات مخربی بر استان می‌گذارد و حیات و فعالیت کشاورزی و دامداری را با مشکل مواجه می‌کند.

وی تصریح کرد: ما مردم چهارمحال و بختیاری با مشکلات بسیاری در خصوص کم‌آبی مواجه هستیم و قنات رباط که یکی از قنات‌های مهم منطقه است، خشک شده و تنش آبی در فصل تابستان تامین آب آشامیدنی مردم را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

این شهروند فرخشهری خاطر نشان کرد: از مسئولان درخواست داریم که این طرح را متوقف کنند و نگذارند این طرح، چهارمحال و بختیاری را با تهدید خشکسالی و محیط زیستی مواجه شود.

در این تجمع چند نفر از کارشناسان و فعالان حوزه آبی استان، اجرای طرح انتقال آب بهشت آباد را باعث صدمه دیدن منابع آبی،کشاورزی و اقتصادی استان عنوان کردند.

شهردار فرخشهر نیز در حاشیه در این تجمع گفت: این تجمع به طور خودجوش و مردمی برگزار شد و مطالبه اصلی مردم مخالفت با اجرای طرح‌های غیرکارشناسی و ضد محیط‌زیستی طرح‌های انتقال آب به ویژه تونل بهشت‌آباد بود.

حامد فروزنده افزود: فرخشهر یکی از مناطقی است که در مسیر طرح تونل بهشت‌آباد خشک می‌شود و ضرر و زیان می‌بیند از همین رو مردم با آگاهی نسبت به پیامدهای مخرب این طرح، این تجمع را شکل دادند تا صدای خود را به گوش مسئولان تصمیم‌گیر برسانند.

وی با بیان اینکه فرخشهر یکی از قطب‌های دامداری و کشاورزی استان است، تصریح کرد: یکی از مهمترین حرفه‌هایی که در سالهای اخیر در فرخشهر شکل گرفته صنایع مرتبط با لبنیات است که اشتغالزایی خوبی به دنبال داشته اما با اجرای تونل بهشت‌آباد این مشاغل از بین می‌رود.

شهردار فرخشهر، چالش کم‌آبی را از مهمترین مشکلات این منطقه برشمرد و گفت: خشکسالی‌های یک دهه اخیر سبب شده تا تعدادی از چاه‌ها و قنوات منطقه خشک شود و ۲ حلقه چاه شهرداری نیز در سالهای اخیر خشک شده که همین موضوع منجر به خشکیدگی چمن‌ها، فضای سبز و برخی درختان سطح شهر شده است.

فروزنده ادامه داد: با این وجود تلاش شده تا با کاشت گیاهان و درختان کم آب‎بر مشکل فضای سبز شهر برطرف شود.

به گزارش ایرنا، طرح انتقال آب بهشت‌آباد قرار است با احداث سدها و تونل‌، آب را به فلات مرکزی ایران انتقال دهد.

کارشناسان حوزه آب معتقدند؛ کاهش دبی جریان آب، مخاطرات زیست‌محیطی، کاهش کیفیت آب شرب شهرهای پایین‌دست و نفوذ آب شور دریا، تشدید رسوب‌گذاری، کاهش قابلیت تولید انرژی پاک و درآمد برق‌آبی سیستم چند سدی کارون، افزایش حجم پساب‌ها و منابع آلاینده، افول گردشگری و توریستم از پیامدهای این انتقال آب خواهد بود. از جمله مشکلات دیگر این طرح می‌توان به تاثیر بر حق‌آبه‌ها، خشک شدن برکه‌ها و کاهش سطح آب در دریاچه‌های پایین‌دست و سفره‌های آب زیرزمینی اشاره کرد که تحت تاثیر تغییرات اقلیمی، خشکسالی این اثرات تشدید می‌شوند.

یک کارشناس اقلیم‌شناسی و فعال حوزه آب با بیان اینکه طول تونل طرح بهشت‌آباد حدود ۶۰ کیلومتر است، تصریح کرد: این تونل می تواند تمام چشمه‌های زیرزمینی و آبخوان‌ها را از بین ببرد.

مهرداد قطره سامانی با بیان اینکه مخالفت‌ها نسبت به اجرای طرح بهشت‌آباد متوجه تونل این طرح است، افزود: با وجود اینکه چهارمحال و بختیاری در سال آبی جاری در رتبه نخست خشکسالی کشور قرار دارد و از کمبود شدید آب شرب رنج می‌برد اما اگر این طرح با لوله اجرا شود مخالفتی با آن نداریم.

این فعال حوزه آب خاطر نشان کرد: ضررهای زیست محیطی اجرای طرح بهشت اباد به مراتب بیشتر از پیامدهای بی آبی در چهارمحال و بختیاری است از همین رو مهمترین دغدغه و مطالبه کارشناسان، مسئولان و مردم استان حذف تونل و توجه به روش‌های اصولی و علمی انتقال آب است.

این تجمع که در حدود سه ساعت به طول انجامید و بدون هیچ حاشیه‌ای به پایان رسید.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری فرخ شهر اعتراض تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری فرخ شهر اعتراض تخریب محیط زیست چهارمحال وبختیاری فرخ شهر اعتراض تخریب محیط زیست چهارمحال و بختیاری تونل بهشت آباد اجرای طرح انتقال آب حوزه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب مسئول اجرای طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر محمدحسین اعرابی در این حکم دکتر محمود شمسی پور دهکردی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه را بعنوان "مسئول اجرای طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۳" منصوب نمود.

دکتر اعرابی در این حکم رعایت مواردی را در ۸ بند به شرح زیر مورد تاکید قرار داده است؛

۱. برقراری زمینه همکاری بین سازمانهای همکار با استفاده از کلیه ظرفیتهای حوزه بهداشت و درمان استان در امر ارایه خدمات طرح سلامت نوروزی
۲. ابلاغ دستورالعمل طرح سلامت نوروزی به کلیه واحدهای زیرمجموعه دانشگاه برای برنامه ریزی و اجرای اقدامات لازم در قالب طرح سلامت نوروزی
۳. فعال سازی دبیرخانه طرح سلامت نوروزی در اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه به منظور هماهنگی عملکردحوزه سلامت

۴. مدیریت و سازماندهی خدمات فوریتهای پزشکی پیش بیمارستانی با توجه به جابجایی انبوه مسافرین و افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان و اتخاذ تمهیدات ویژه برای دسترسی سریع مددجویان به خدمات فوریتهای پزشکی

۵. برنامه ریزی و آمادگی حوزه سلامت برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در زمان بروز حوادث و بلایا

۶. استفاده از توانمندی EOC دانشگاه مستقر در آن مرکز، برای فرماندهی عملیات در حوادث ویژه و همچنین نظارت بر حسن اجرای برنامه ها و گزارش گیری عملکرد واحدهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی و سازمانهای همکار و پیگیری رفع مشکلات احتمالی

۷. ارایه گزارش اقدامات انجام شده در طرح سلامت نوروزی به اینجانب به صورت مستمر

۸. ارائه گزارش روزانه به حوزه های مرتبط وزارت و تهیه گزارش تکمیلی پایان طرح و تحلیل نقاط قوت و ضعف

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885494

دیگر خبرها

  • حال و هوای بازار شب عید در چهارمحال و بختیاری
  • انتصاب مسئول اجرای طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری
  • حال و هوای بازار شب عید در چهارمحال و بختیاری + تصاویر
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب ۲ تلاش کنند
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب۲ تلاش کنند
  • اجرای پویش نوروزی «چشم به راهیم در چهارمحال و بختیاری
  • استقرار تیم سیار انتقال خون در جونقان
  • نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری کاهش محسوس ندارد
  • جشنواره سمنو پزان در سامان
  • اجرای خط انتقال پدافندی هفت پیران شهرستان اردل