Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری رسمی کره جنوبی به نقل از منابع نظامی، اطلاعاتی خود از حضور قریب الوقوع یک زیردریایی اتمی کره شمالی در خدمت نیروهای مسلح این کشور خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از منابع اطلاعاتی و نظامی کره جنوبی از رصد فعالیت‌های کره شمالی در زمینه به آب انداختن یک زیردریایی اتمی که نخستین بار در جولای (خرداد) ۲۰۱۹ رونمایی شده بود، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر ادعای کره جنوبی، این زیردریایی ۳ هزار تن وزن دارد و قادر به حمل سه موشک بالستیک است. این زیر دریایی در یک پایگاه دریایی در شرق کره شمالی در دست ساخت و تجهیز قرار دارد. یک مقام نظامی سئول در این باره گفت: «به نظر این زیر دریایی آماده استقرار است. ما از نزدیک فعالیت‌های آنها را زیر نظر داریم.»

گفته می‌شود حضور رهبر کره شمالی در نشست روز یکشنبه کمیسیون نظامی این کشور مهیا شدن برای اعلام استقرار این زیردریایی بوده است.

سئول نگران این است که این زیردریایی در ادامه روند مذاکرات احتمالی بین پیونگ یانگ و واشنگتن در آینده تاثیرگذار باشد. این در حالی است که سفیر روسیه در کره شمالی چندی قبل از قطع مذاکرات پیونگ یانگ و واشنگتن تا انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا در پاییز سال جاری خبر داد. «آلکساندر ماتسگورا» سفیر روسیه در کره شمالی در مصاحبه با خبرگزاری «اینترفکس» گفت که این مذاکرات تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در نوامبر (آبان) متوقف می‌شود.

 وی در این زمینه گفت: «در مورد گفت‌وگو با واشنگتن به نظر می‌رسد فعلا بی‌فایده است و دست‌کم تا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده به تعویق افتاده است. آنها (مقامات پیونگ یانگ) باید ببینند که چه اتفاقی می‌افتد.»

کد خبر 515194 برچسب‌ها کره شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کره شمالی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش پاکستان از کشته شدن هشت تروریست در وزیرستان شمالی خبر داد

ارتش پاکستان اعلام کرد: هشت نفر از تروریست‌هایی که در حمله اخیر به نیروهای این کشور در منطقه «وزیرستان شمالی» دخیل بودند، در جریان عملیات امروز (دوشنبه بیست‌‎وهشتم اسفندماه) کشته شدند.

به گزارش مشرق، درپی یک عملیات اطلاعات پایه در منطقه وزیرستان شمالی واقع در ایالت خیبرپختونخوا هشت تروریست از جمله یک سرکرده اصلی آنان به نام «صحرا» کشته شدند.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: تروریست‌های کشته شده از طراحان حمله روز شنبه به نیروهای امنیتی در وزیرستان شمالی بوده و مرتکب تسهیل عملیات مهاجمان در انفجار مرکز نظامی در منطقه «میر علی» شده‌اند.

این درحالی است که ۲ روز قبل درپی حمله مرگبار تروریست‌ها به یک مرکز نظامی در وزیرستان شمالی هفت نظامی پاکستان از جمله ۲ افسر درجه دار ارتش جان خود را از دست دادند.

گفته می‌شود یک گروه شبه‌نظامی وابسته به «حافظ گل بهادر» مسوولیت عملیات انتحاری و یورش علیه نیروهای امنیتی پاکستان را برعهده گرفته است.

درپی این حمله آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان اعلام کرد که این کشور انتقام سختی از تروریست‌ها خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد تروریسم چه در داخل و یا از خارج نیروهای مسلح پاکستان را هدف قرار دهد.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابع موثق امنیتی مدعی شدند که این کشور درپی انتقام از حمله اخیر عناصر تروریستی، بامداد امروز اقدام به عملیات هوایی علیه لانه‌های تروریستی متعلق به گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در داخل افغانستان کرد.

حکومت سرپرست طالبان افغانستان عملیات هوایی پاکستان در برخی از مناطق این کشور را به شدت محکوم کرد و هشدار داد که چنین حوادثی، عواقب بسیار بدی در پی دارد که در کنترل پاکستان نخواهد بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • سندرز: سیاست خارجی آمریکا نیازمند انقلاب است
  • بلینکن: برای دفاع از متحدان خود از جنگ‌افزار هسته‌ای هم استفاه می‌کنیم
  • سئول: کره شمالی از پارسال ۷ هزار کانتینر مهمات به روسیه داده است!
  • ارتش پاکستان از کشته شدن هشت تروریست در وزیرستان شمالی خبر داد
  • خوشامدگویی کره شمالی به وزیر خارجه آمریکا با شلیک چندین موشک بالستیک!
  • خوشامدگویی پیونگ‌یانگ به بلینکن با شلیک چندین موشک بالستیک
  • شهادت افسر سوری بر اثر انفجار بمب در «درعا»
  • دختر کیم جونگ اون «رهبر ارشد» خوانده شد
  • واشنگتن در حال بررسی گزینه‌های پاسخ به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح است
  • نیجر توافقنامه نظامی با آمریکا را لغو کرد/ واشنگتن به دست و پا افتاد