Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@10:52:24 GMT

روسیه خواستار توقف فوری درگیری در لیبی شد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۰۹۱۷

به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با عقیله صالح، رئیس پارلمان طُبرُق (شهری ساحلی در شمال شرق ساحل لیبی) گفت که مسکو خواهان توقف هرچه سریعتر درگیری‌ها در لیبی است و تاکید کرد هرگونه تلاش برای حل بحران لیبی آن هم از طریق نظامی بی‌فایده است.

وزارت خارجه لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد هر دو طرف طی تماس تلفنی امروز در باره اوضاع کنونی لیبی در سایه تداوم درگیری‌های نظامی بین دولت طبرق و دولت وفاق ملی در طرابلس لیبی رایزنی و گفت‌وگو کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف ضمن تاکید بر بی‌فایده بودن تلاش‌های نظامی برای حل بحران لیبی بر اهمیت تسریع در شروع گفت‌وگو‌های سازنده با مشارکت همه جریان‌ها و قدرت‌های سیاسی در این کشور تأکید کردند.

این درحالی است که شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در خبری دیگر اعلام کرد نائب رئیس کمیته امور دفاع دومای دولتی روسیه (پارلمان روسیه) گفت اتهام واشنگتن به مسکو درباره جنگنده‌های روسی در لیبی بی پایه و اساس و دروغ است.

ستاد فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا عصر امروز سه شنبه در ادعای جدید خود با انتشار عکسی، جنگنده‌های مستقر در لیبی را به کشور روسیه نسبت داد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایالات متحده و ناتو شیفته ایده تحمیل شکست راهبردی به روسیه هستند و در چنین تقابلی خطراتی وجود دارد که می‌تواند به افزایش سطح خطر هسته‌ای منجر شود.

وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف امروز دوشنبه این اظهارات را در سخنرانی ویدئویی خود خطاب به شرکت‌کنندگان در کنفرانس منع اشاعه مسکو بیان کرد.

لاوروف هشدار داد غربی‌ها به شکل خطرناکی روی لبه درگیری نظامی مستقم بین قدرت‌های هسته‌ای جهان در حال تلو تلو خوردن هستند که مملو از پیامد‌های فاجعه‌بار است.

سه کشور غربی دارای سلاح هسته‌ای آمریکا، انگلیس و فرانسه از آغاز درگیری‌ها در اوکراین مهم‌ترین حامیان کی‌یف بوده‌اند و روز شنبه مجلس نمایندگان آمریکا بسته ۹۵ میلیارد دلاری شامل کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

لاوروف گفت: مایه نگرانی ویژه این واقعیت است که تروئیکای کشور‌های هسته‌ای غربی از حامیان اصلی رژیم جنایتکار کی‌یف و آغازگر اصلی گام‌های تحریک‌آمیز مختلف هستند. شاهد خطرات راهبردی جدی هستیم که منجر به افزایش سطح خطر هسته‌ای می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • تاکید کرملین بر عدم تغییر روند درگیری نظامی در اوکراین
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • شهردار لندن خواستار توقف کشتار در غزه شد
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند
  • آمریکا: «مستشاران نظامی» بیشتری به اوکراین اعزام می‌کنیم