Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماکان پدرام غروب شنبه در جلسه انجمن توسعه کتابخانه های عمومی استان افزود: برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی رشت با هشت هزار مترمربع  زیربنا  نیازمند حدود ۱۷ میلیارد تومان اعتبار است.

وی با بیان اینکه وضعیت انجام کار  مناسب است، تصریح کرد: دو ماه را بدلیل شیوع کرونا و تعطیلی از دست داده ایم اما در حال حاضر کار به خوبی پیش می رود و هجدهم ماه جاری پیمانکارش تعیین تکلیف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه در مجموع در سطح استان ۱۰۰ کتابخانه عمومی داریم، اظهار کرد: این کتابخانه ها شامل ۸۲  کتابخانه نهادی(۶۱ شهری و ۲۱ روستایی)، ۱۶ کتابخانه مشارکتی(۱۴ شهری و دو روستایی) و یک کتابخانه مستقل است.
پریسا کرمی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کتابخانه های عمومی را موجب ریزش اعضا دانست و افزود: تا قبل از اسفندماه سال گذشته ۶۵ هزار نفر در کتابخانه های عمومی گیلان عضویت داشتند، اما با توجه به تعطیلی سه ماهه  هم اکنون این تعداد ۵۲ هزار عضو است، زیرا امکان تمدید عضویت برای اعضا وجود نداشت.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به برگزاری پنج هزار و ۳۲۴ برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان طی سال گذشته اظهار کرد: امسال دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار کردیم و ۲۶ هزار و ۹۴۰ نفر شرکت کننده داریم.
کرمی، مخاطبان اصلی جشنواره کتابخوانی رضوی را جوانان و نوجوانان خواند و تصریح کرد: گیلان جزو ۱۰ استان برتر در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است.
وی با بیان اینکه در ایام تعطیلی کرونایی فعالیت های کتابخانه ای را تعطیل نکردیم، یادآور شد: پویش های «هر کتابدار یک کتابخوان» و «هر خانه یک کتابخانه» به صورت مجازی برگزار شد و شبکه کتابخوان مجازی را در پیام رسان بله راه اندازی کردیم.
وی با اشاره به فعالیت دو کتابخانه سیار در گیلان، خاطرنشان کرد: یک کتابخانه سیار با دو هزار جلد، پنج منطقه کم برخوردار شهرستان رشت را پوشش می دهد و هشت روستای منطقه آزاد انزلی نیز تحت پوشش یک کتابخانه سیار با ۴۸۸ عضو  است.
کرمی کتابخانه مرکزی رشت را تنها کتابخانه مرکزی خطه شمال دانست و از بهره برداری این کتابخانه تا پایان امسال خبر داد و گفت: البته فقط برای تامین تجهیزات کتابخانه ای این بنای فرهنگی نیاز به ۱۳ میلیارد تومان اعتباراست.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان همچنین با اشاره به عدم پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری ها به کتابخانه ها ادامه داد: این اعتبار تنها منبع درآمدی کتابخانه های عمومی برای بازسازی و بهسازی است.

ساخت کتابخانه مرکزی رشت از ۱۵ سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر حدود ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در مجموع ۹۹ باب کتابخانه شامل ۸۲ باب کتابخانه نهادی، ۱۶ باب کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل در گیلان فعال است و بیش از ۷۰ هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند.

برچسب‌ها استانداری گیلان وزارت راه و شهرسازی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری گیلان وزارت راه و شهرسازی گیلان استانداری گیلان وزارت راه و شهرسازی گیلان کتابخانه های عمومی گیلان کتابخانه مرکزی رشت باب کتابخانه یک کتابخانه کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای گسترش محورهای پیاده در هسته مرکزی شهر قم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از گسترش پیاده‌راه‌های اطراف میدان مطهری قم پس از اجرای پروژه زیرگذر امام موسی صدر خبر داد.

مجید متین فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به تعیین و تکلیف میدان شهید مطهری در سال ۱۴۰۲ انجام شد، اظهار کرد: در این منطقه از نظر سیما منظر شهری شرایط خوبی حاکم شده است.

وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن زیرگذر امام موسی صدر افزود: اجرای این پروژه تأثیر مثبتی برای حذف بی نظمی‌های ترافیکی در میدان مطهری دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم تاکید کرد: مطالعات جامعی در زمینه میدان مطهری انجام شده و با بررسی و مطالعه مشاور طرح، قرار است بعد از اجرای زیرگذر امام موسی صدر، محور حدفاصل چهارراه غفاری تا سه راه خورشید و تا مطهری پیاده راه شود؛ البته نه با تعریفی که در حال حاضر از پیاده راه وجود دارد بلکه نقش خودروهای عمومی در این مسیر پررنگ خواهد بود.

متین‌فر تصریح کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه حرم و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

وی اضافه کرد: در میدان مطهری هم اراضی وقفی وجود دارد که با همکاری ارگان‌های ذیربط می‌توانیم شرایط بسیار بهتری در این میدان و بافت اطراف آن ایجاد کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: یکی از پیشنهادهایی ارائه شده استفاده از منابع اراضی ۴۸ هکتاری برای تقویت میدان مطهری بود.

متین‌فر افزود: در این زمینه نیز طراحی خوبی انجام شده تا یک فضای خوب شهری با توجه به بحث‌های تجاری، گردشگری و اقامتی انجام شود و از کنار اجرای این پروژه، اتفاقات خوبی برای قبرستان نو و محدوده اطراف حرم رقم بخورد.

کد خبر 746662

دیگر خبرها

  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ در خیابان شهید چمران قم
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود
  • بررسی اولویت‌های امسال هرمزگان در نشست شورای برنامه ریزی
  • برنامه‌ریزی‌ استان مرکزی برای نیمه خرداد
  • برنامه‌ریزی برای گسترش محورهای پیاده در هسته مرکزی شهر قم