Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@08:29:54 GMT

جوانترین نماینده مجلس یازدهم چند ساله است؟

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۱۲۸۴

جوانترین نماینده مجلس یازدهم چند ساله است؟

یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از فردا کار خود را با حضور ۲۷۷ منتخب از ۱۹۷ حوزه انتخابیه آغاز می‌کند.

به گزارش تسنیم، با انتخاب شدن تعداد زیادی از منتخبین مجلس یازدهم می‌توان مشخص کرد که در مجلس آینده هیئت رئیسه سنی متشکل از کدام نمایندگان است.

تاکنون میانگین سنی منتخبین مجلس یازدهم ۵۱ سال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدرضا تقوی منتخب مردم تهران با ۷۴ سال مسن‌ترین نماینده مجلس آینده خواهد بود و ریاست هیئت رئیسه سنی را نیز برعهده خواهد داشت.

روح الله نجابت منتخب مردم شیراز با ۳۰ سال سن نیز جوان‌ترین نماینده مجلس یازدهم خواهد بود.

در دوره دهم مجلس شورای اسلامی که در خرداد ۹۵ آغاز به کار کرد، میانگین سنی وکلای ملت ۵۰ سال بود.

در آن دوره مجلس عبدالرضا هاشم زایی نماینده مردم تهران با ۷۲ سال سن مسن‌ترین و سیده فاطمه حسینی دیگر نماینده تهران با ۳۱ سال سن جوانترین نماینده مجلس دهم بودند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: نماینده مجلس مجلس یازدهم نماینده مجلس مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه همکاری مجلس و دولت باید در سفره مردم قابل مشاهده باشد

به گزارش «نماینده»حجت الله فیروزی با اشاره به جلسه مشترک دولت و مجلس به مناسبت ماه رمضان گفت: قوای سه گانه در عین اینکه خودشان مستقل هستند و وظایفی ذاتی دارند، یکی از کارکردهای‌شان باید تعامل با سایر قوا باشد و به هر میزان که تعامل بین سه قوه وجود داشته باشد، به حل مشکلات مردم و روان شدن امور در کشور و همچنین تسهیل گری در اداره کشور کمک می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری جلسات مشترک میان قوای سه گانه می‌تواند سبب حل مشکلات مردم شود چراکه هدف‌گذاری و وظیفه اصلی دولت و در مجموع حاکمیت امور مردم است و در این جلسات رسیدگی به امور مردم با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم پرهیز از طرح مسائل اختلاف انگیز و همچنین ضرورت مراقبت در خصوص عدم تبدیل اختلاف سلیقه‌ها به چالش میان دولت و مجلس عنوان کرد: تعاملات این دو قوه و هماهنگی‌های بیشتری میان آنها و همچنین همراهی آنها با یکدیگر هم به کاهش اختلافات میان قوا کمک می‌کند و هم اینکه موجب تغییر ذهنیت دو قوه نسبت به یکدیگر می‌شود و از طرفی دیگر نیز به پیشبرد بهتر امور مردم کمک می‌کند.

فیروزی در پایان با بیان اینکه «نتیجه همکاری مجلس و دولت باید در سفره مردم قابل مشاهده باشد»، تاکید کرد: طبیعتاً هدف نهایی این هماهنگی‌ها باید به حل مشکلات مردم منتهی شود و هر اقدام و برگزاری جلسه‌ای در مجموعه حاکمیت اعم از مجلس و دولت و نهادهای دیگر باید منتهی به این شود که گره‌ای از مردم باز و سفره مردم پهن‌تر شود.

دیگر خبرها

  • یک نماینده: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند
  • هافبک 17 ساله علیه ادعای میثاقی
  • درخواست نماینده تهران برای رسیدگی به گزارش «تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی»
  • جمهوری اسلامی هیمنه اسرائیل را در جهان شکست
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم باید قبل از اتمام کار مجلس یازدهم به سرانجام برسد
  • حمایت نمایندگان مجلس از «شلیک به قلب رژیم صهیونیستی»
  • تشکیل استان تهران غربی در دست بررسی است
  • بررسی مشکلات بخش سیوان با حضور نماینده مردم در مجلس
  • خلوتیِ نماز جمعهٔ صدیقی با نگاه مثبت
  • نتیجه همکاری مجلس و دولت باید در سفره مردم قابل مشاهده باشد