Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@23:34:22 GMT

انواع شیر پاستوریزه را چند بخریم؟

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۱۳۹۹

انواع شیر پاستوریزه را چند بخریم؟

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت انواع شیر پاستوریزه به شرح زیر است :

انتهای پیام/

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار اقلام مصرفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع کانتینر از نظر ابعاد و کاربردها

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کانتینر، جعبه‌ای استاندارد است که برای جابه‌جایی کالا به‌صورت بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جعبه‌ها، بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته‌بندی می‌شوند؛ زیرا شناخت انواع کانتینر، ابعاد هریک، کاربردهای آن‌ها و ویژگی‌های خاص انواع کانتینر، برای استفاده از آن‌ها در حمل و نقل بین‌المللی و حتی پروژه‌های تغییر کاربری امری ضروری است.

انواع کانتینر بر اساس ابعاد

کانتینرها برای حفظ امکان جابه‌جایی بین کشتی، ریل و تریلی، همواره در ابعاد استاندارد تعیین شده توسط سازمان جهانی استانداردها (ISO) ساخته می‌شوند. رایج‌ترین ابعاد کانتینر استاندارد را می‌توان کانتینر ۴۰ فوت و کانتینر ۲۰ فوت دانست. در کنار این دو، کانتینرهای غیر استاندارد نیز برای پروژه‌های خاص و به سفارش شرکت‌های کشتی‌رانی و اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر تولید می‌شوند.

کانتینر ۲۰ فوت

کانتینرهای ۲۰ فوت، با طول ۶.۱۰ متر، عرض ۲.۴۴ و ارتفاع ۲.۵۹، یکی از پراستفاده‌ترین انواع کانتینر به‌شمار می‌روند. ابعاد این کانتینرها شرایطی مناسب را برای حمل و جابه‌جایی کالاهای کوچک‌تر، جعبه‌ها و پالت‌های پر از کالا ایجاد می‌کند. حتی ممکن است که تلفن همراه در دست شما نیز با استفاده از یک کانتینر ۲۰ فوت به دست شما رسیده باشد.

کانتینر ۴۰ فوت

همانطور که از نام آن مشخص است، طول کانتینر ۴۰ فوت دقیقاً دوبرابر کانتینر ۲۰ فوت است. ابعاد بزرگ‌تر کانتینر ۴۰ فوت آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای حمل و جابه‌جایی بارهای بزرگ تبدیل کرده است. قیمت یک کانتینر ۴۰ فوت، معمولاً ۳۰ درصد بیشتر از کانتینرهای ۲۰ فوت است. همین مسئله خرید یک کانتینر ۴۰ فوت به‌جای دو کانتینر ۲۰ فوت را به تصمیمی قابل تامل تبدیل کرده است.

کانتینرهای HC یا های کیوب

کانتینرهای HC، HQ و یا همان‌های کیوب، با ارتفاع بیشتر از از کانتینرهای DC معمولی، به آسانی جابجایی بارهای حجیم و بعضاً بلندتر کمک می‌کند. ارتفاع کانتینرهای HC، ۳۰ سانت بلندتر از کانتینرهای معمولی است. تولید کانتینرهای HC در سال‌های اخیر، از کانتینرهای معمولی پیشی گرفته است و تا حدودی به استاندارد جدید این صنعت تبدیل شده است.

کانتینرهای غیر استاندارد

همانطور که بالاتر به آن اشاره شد، کانتینرهای غیر استاندارد نیز به‌صورت سفارشی تولید می‌شوند. این کانتینرها معمولاً در پروژه‌های تغییر کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از کانتینر ۱۰ فوت برای ساخت کانتینکس‌های مخابراتی، رایج‌ترین نوع استفاده از این سازه‌ها است.

انواع کانتینر بر اساس کاربردها

گسترش تجارت جهانی و جابه‌جایی کالا در سطح بین‌المللی، باعث افزایش نیاز به کانتینر و انواع مختلف آن شده است. مشخصاً جابه‌جایی تمام کالاها با یک نوع کانتینر امکان‌پذیر نیست. در ادامه انواع مختلف کانتینر را با در نظر داشتن کاربری آن‌ها بررسی می‌کنیم.

کانتینر یخچالی

کانتینر یخچالی ( (Reefer-Container نوعی کانتینر استاندارد است که برای حمل و جابه‌جایی کالاهای حساس به دما، طراحی و ساخته می‌شود. کانتینرهای یخچالی با استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده و کنترل دمای پیشرفته، دما و رطوبت محیط داخلی کانتینر را در محدوده‌ای خاص تنظیم می‌کنند. صادرات و واردات محصولات حساس به دما مثل مواد غذایی تازه، داروها، مواد شیمیایی، گل و گیاهان، با استفاده از این نوع خاص کانتینر انجام می‌شود.

کانتینر اوپن تاپ

کانتینر اوپن‌تاپ یا بدون سقف، نوعی دیگر از کانتینرها با کاربری خاص است. این کانتینرها با استفاده از سقف‌های برزنتی قابل حذف، امکان جابه‌جایی بارهای بسیار بزرگ و بلند را فراهم می‌کنند. بارگیری این جعبه‌ها با استفاده از جرثقیل و از بالا انجام می‌شود.

کانتینر فلت رک

فلت رک به نوعی خاص از کانتینر بدون سقف گفته می‌شود که برای حمل بارهایی با طول یا عرض زیاد طراحی شده است. کانتینر تخت مانند دیگر انواع کانتینر، با ابعاد مشخص و استاندارد سازمان بین‌المللی استانداردها ساخته می‌شود. به علت عدم وجود دیواره‌های جانبی در این نوع کانتینر، معمولاً جابه‌حایی کالاهای بزرگ و حجیم ماشین‌آلات صنعتی و حتی الوار به وسیله‌ی آن‌ها انجام می‌شود. آسانی بارگیری و تخلیه نیز، یکی دیگر از مزایای کانتینرهای فلت‌رک به‌شمار می‌رود.

کانتینر تانکر

کانتینر تانکر یا ایزوتانک، نوعی مخزن است که برای جابجایی مایعات گازها در مسافت‌های طولانی و با استفاده از کشتی‌های کانتینری به‌کار می‌رود. این کانتینرها معمولاً از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده با استفاده از لایه محافظی از آلومینیوم یا پلی‌اورتان عایق‌بندی می‌شوند. این ویژگی‌ها مخازن کانتینری را به گزینه‌ای ایمن و مطمئن برای حمل انواع مایعات تبدیل کرده می‌کنند.

کانتینرهای تانکر برای حمل و نقل انواع مایعات، از محصولات لبنی و فراورده‌های پتروشیمی تا گازهای مایع مانند نیتروژن مایع، اکسیژن مایع، آرگون مایع و مواردی از این دست به کار می‌روند.

نکات مهم در انتخاب کانتینر مناسب

نوع بار و کالای مورد حمل: حساسیت بار و کالاهای درون کانتینر به دما، ابعاد آن، وزن بار و بسیاری عامل دیگر در انتخاب کانتینر مناسب نقش مهمی دارند.

ابعاد کانتینر: انتخاب کانتینر با ابعاد مناسب و سازگار با نیازهای شما می‌تواند در کاهش چشمگیر هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری نقش بسزایی داشته باشد.

بودجه و هزینه‌ها: بودجه مورد نظر برای خرید کانتینر، می‌تواند نقش مهمی در انتخاب نهایی شما داشته باشد. قیمت کانتینرها بر اساس شرایط فیزیکی و سال ساخت آنها تعیین می‌شود. علاوه بر آن، کاربری کانتینر و مقصد بار نیز در هزینه‌ها نقش خود را ایفا می‌کنند.

سابقه و سلامت کانتینر: سابقه سرویس‌هایی دوره‌ای و یا تعمیرات انجام شده در کانتینر را بررسی کنید و به دنبال زنگ زدگی، پوسیدگی، سوراخ شدن و یا آسیب‌های دیگر در بدنه کانتینر باشید. همچنین برای اطمینان از عایق‌بندی مناسب کانتینر، از سالم بودن درب‌ها، قفل‌ها و عایق‌بندی کانتینر اطمینان حاصل کنید.

گواهی‌ها و مدارک: بسته به کاربری نیازهای خود، مدارک مربوط به مالکیت و مسائل گمرکی کانتینر را بررسی کنید.

بازرسی و بررسی نهایی: قبل از نهایی کردن خرید، کانتینر را به طور کامل بازرسی کنید و از سلامت تمام اجزا و بخش‌های کانتینر اطمینان حاصل کنید.

جمع‌بندی

کانتینرها، به عنوان واحدهای استاندارد حمل و نقل کالا در سطح بین‌المللی، در ابعاد و کاربردهای مختلفی تولید می‌شوند. شناخت دقیق انواع کانتینر، ویژگی‌ها و کاربردهای هر یک، برای انتخاب کانتینر مناسب در حمل و نقل بین‌المللی و یا حتی تغییر کاربری آنها، امری ضروری است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6087545

دیگر خبرها

  • نمای سنگ بهتر است یا آجر نسوز نما؟
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • انواع درب ساختمان
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • قیمت روز انواع سکه و طلا +جدول
  • انواع کانتینر از نظر ابعاد و کاربردها
  • خدمات سئو سایت
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • معرفی کابینت های جدید