Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@19:53:18 GMT

آخرین خبرها از وضعیت آتش‌سوزی در گچساران

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۱۴۲۰

به گزارش فارس، وحید محمدی‌تبار گفت: آتش‌سوزی کوه‌های گچساران در مناطق خنگه بنار ،نارک و گناوه لری تقریبا مهار شده است و در حال حاضر فقط چند مورد داریم که آنها هم کنده‌ها و تنه‌های سوخته شده‌اند که شعله‌ور‌اند و  البته نیروهای مردمی، منابع طبیعی و سپاه همچنان در ارتفاعات حضور دارند تا از شعله ور شدن مجدد احتمالی جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: عملیات اطفای حریق پس از ۷۲ ساعت تلاش و مجاهدت نیروی های مردمی و دولتی و نظامی تمام شده است .
افراد خودجوش ،جوانان ،ورزشکاران،کوه نوردان ،اهالی روستاهای حوالی این آتشسوزی ها ،نیروهای منابع طبیعی ،محیط زیست ،بسیج ، سپاه،پادگان شاهد، امور عشایر ،هلال احمر ،جهادکشاورزی ؛اتشنشانی و شهرداری، فرمانداری و بخشداری، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ،آموزش و پروش، و ... خبرنگاران و اصحاب رسانه  خیلی همکاری و مشارکت داشتند.

این مسوول خاطرنشان کرد: استاندار محترم شخصا نظارت و پیگیری می کردند. نماینده محترم مردم گچساران در مجلس پیگیری و همکاری کردند. فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان شخصا حضور و همکاری کردند.
محمدی‌تبار تصریح کرد: وزیر محترم دفاع و فرمانده محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور توجه ویژه‌ای داشتند و دستورات همکاری و حمایت صادر کردند.
هوانیروز ارتش ؛هوافضای سپاه و کادر پروازی شرکت نفت گچساران زحمات زیادی کشیدند

وی خاطرنشان کرد: ۳۱ سورتی توسط دو فروند بالگرد214 هوانیروز ارتش ۱۸۳ نفر هلی برن شدند.
 بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران  ۴۰ سورتی و ۱۱۵ نفر  به ارتفاعات هلی برن کردند.
 بالگرد میل ۱۷۱ آب پاش هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز سه مورد آب گیری از سد کوثر و آب پاشی داشتند. و همچنین امروز ۶ خرداد ۹۹ هر دو فروند بالگرد های هوافضای سپاه ۱۸ مورد سورتی جهت هلی برن نیروهای به ارتفاعات آتش انجام دادند. و قریب به ۱۲۰ نفر را هلی برن کردند.

وی عنوان کرد: به همراه مدیرکل منابع طبیعی استان و فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان فردا برای پایش کامل منطقه حضور خواهیم داشت و منطقه را مجدد بازدید خواهیم نمود وسعت و خسارات را منابع طبیعی باید کارشناسی و اعلام کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: منابع طبیعی هلی برن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعبی آب در شهرستان ابرکوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، هاشمی نژاد گفت: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره و همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی یک حلقه چاه غیرمجاز در یک واحد سنگ شکن در این شهرستان شناسایی و پس از طی مراحل قانونی پر شد که این امر صرفه جویی سالانه ۲ هزار و ۵۲۰ متر مکعب آب را در پی داشت. 
هاشمی نژاد، با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی اظهار داشت: اداره منابع آب شهرستان ابرکوه با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • وضعیت رودخانه‌های «آه» و «سیاهرود» در آبعلی و رودهن پایش می شود
  • آخرین خبرها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • برپایی ایستگاه شکرانه اقتدار در گچساران
  • آخرین خبرها از پارسیلون خرم‌آباد/ مزایده جدید برگزار می‌شود
  • آخرین خبرها از «پارسیلون» خرم‌آباد/ مزایده جدید برگزار می‌شود
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه تمام ساری و میاندورود
  • ۲ هزار مترمکعب آب در ابرکوه صرفه‌جویی شد
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعب آب در شهرستان ابرکوه
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعبی آب در شهرستان ابرکوه