Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«لری کادلو»، مشاور اقتصادی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به قدری از چین به دلیل شیوع کرونا «رنجیده» که توافق تجاری چین-آمریکا اکنون برای او به اندازه قبل اهمیت ندارد.

کادلو در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز مدعی شد اقدامات چین در هنگ‌کنگ بسیار نگران‌کننده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت مرحله اول توافق تجاری میان آمریکا و چین که در ماه ژانویه میان دو طرف حاصل شد به قوت خود باقی است اما دولت ترامپ منتظر است ببیند آیا چین به تعهداتش پایبند خواهد بود یا خیر.

وی گفت: «فکر می‌کنم چین اشتباه بزرگی مرتکب می‌شود.»

مشاور ترامپ خاطرنشان کرد کاخ سفید از هر شرکت آمریکایی در هنگ‌کنگ یا در اراضی اصلی چین که خواهان بازگشت به ایالات متحده هستند استقبال می‌کند. او گفت: «ما هر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم و اگر آنها زنجیره‌های تأمین و تولیداتشان را به داخل آمریکا بیاورند ما هزینه انتقال آنها را متقبل می‌شویم.»

آمریکا در بحبوحه تشدید تنش‌ها با چین در صدد یافتن راه‌هایی برای اعمال فشار بر چین از زوایای گوناگون است.

قانونگذاران آمریکایی در هفته گذشته چین را بابت آنچه به ادعای آنها رفتار با اقلیت‌های قومی-مذهبی یا سانسور اطلاعات در ماجرای شیوع کرونا خوانده شده به باد انتقاد گرفته‌اند. پکن این اتهامات را رد کرده است.

وزارت بازرگانی آمریکا هم به تازگی بامداد در بیانیه‌ای اعلام کرده این کشور چندین نهاد چینی را به دلیل آنچه «نقض حقوق بشر» خوانده شده در فهرست سیاه قرار داده است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ توافق تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۱۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است

به گزارش جماران از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یکی از رهبران جنبش حماس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که عقب‌نشینی پی در پی آمریکا از طرح‌های پیشنهادی خود، جانبداری از رژیم اشغالگر است و مذاکرات مبادله اسرا را با مشکل مواجه کرده است.

منبع مذکور اشاره کرد: ما رویکرد و نگرش خود را در مورد توافق مبادله اسرا با استناد به طرح پیشنهادی واسطه‌ها از جمله واشنگتن در پاریس با تکیه بر چارچوب پیشنهادی دوم پاریس ارائه دادیم.

این رهبر حماس بیان کرد که همزمان با مخالفت رژیم صهیونیستی با این طرح، آمریکا هم از آن عقب نشست و طرحی را ارائه داد که کاملا همسو با خواسته‌ها و موضع طرف صهیونیستی بود.

وی اظهار داشت که مواضع و رفتارهای آمریکا نه تنها منجر به رسیدن به توافق نخواهد شد بلکه تنش و درگیری‌ها و خونریزی‌ها را هم شدت خواهد بخشید.

 

دیگر خبرها

  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک های اسرائیلی به ایران /سی ان ان: ۸ پرواز مسیر خود را تغییر دادند /رویترز: سامانه پدافندی فعال شد
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • ادعای رسانه های آمریکایی درباره برنامه اسرائیل برای پاسخ به ایران
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ