Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگیری خشن یک مرد سیاه پوست از سوی پلیس در شهر "مینیاپولیس" در ایالت "مینه سوتا" آمریکا بار دیگر منجر به مرگ یک فرد رنگین پوست شد.

به گزارش عصرایران، غروب دوشنبه (دیروز) در جریان دستگیری یک مظنون در شهر مینیاپولیس آمریکا، خشونت پلیس منجر به مرگ فرد تحت بازداشت شد.

روز سه‌شنبه (امروز) فیلمی طولانی از صحنه دستگیری یک مرد سیاه پوست منتشر شد که نشان می‌دهد زانوی پلیس به مدت 7 دقیقه روی گردن فرد مظنون قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرد رنگین پوست 40 ساله که "جورج فلوید" نام داشته، پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است.

در فیلم مرد رنگین پوست در برابر فشارهای زانوی پلیس، می‌گوید توان کشیدن نَفَس ندارد، اما افسر پلیس توجهی به این موضوع نشان نمی‌دهد.

پس از انتشار گسترده فیلم این حادثه در روز سه شنبه مقامات پلیس مینیاپولیس از اخراج 4 مامور پلیس در این رابطه خبر دادند؛ اتفاقی کم سابقه که حاکی از میزان تاثیر این حادثه در افکار عمومی است.

پلیس صبح سه شنبه در روایت خود از حادثه گفته است در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر استفاده یک مرد رنگین پوست از اسناد جعلی به محل اعزام شده و مرد مزبور را در حالت مستی در داخل خودرو یافته و به او دستور داده از خودرو پیاده شده و خود را تسلیم کند.

"جان الدر" سخنگوی پلیس مینیاپولیس در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) درباره این حادثه گفت :" پس از بیرون آمدن از خودرو  او در مقابل ماموران مقاومت کرد ولی ماموران پلیس توانستند او را خوابانده و به دست او دستبند بزنند که ناگهان متوجه شدند او مورد پزشکی پیدا کرده است."

بنا به روایت سخنگوی پلیس، ماموران پس از متوجه شدن وخامت حال این مرد سریعا با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس گرفته و او را با آمبولانس به بیمارستان انتقال دادند، اما جورج فلوید در بیمارستان درگذشت.

دیشیب  فیلم 9 دقیقه‌ای از طریق فیسبوک در شبکه‌های اجتماعی ودر نهایت رسانه‌ها منتشر شد. در این ویدئوی 9 دقیقه ای که فردی از نزدیک گرفته نشان می دهد یک افسر سفیدپوست در حال فشار دادن زانوی خود به گردن فلوید در پشت یک ماشین است و فلوید به طور مرتب ناله کرده و می‌گوید که نمی‌تواند نَفَس بکشد.

بعد از حدود 5 دقیقه ناله و فریاد فلوید، جرکت او قطع می‌شود و به نظر می‌رسد که بیهوش شده است.

 در این لحظه مردم دور آنها جمع می‌شوند و از افسران پلیس می‌خواهند تا نبض او را بگیرند، اما با وجودی که فلوید بیهوش شده بود افسر سفید پوست همچنان زانوی خود را از گردن فلوید برنمی‌دارد و وقتی این کار را می‌کند که کادر اورژانس برای بردن فلوید بیهوش به بیمارستان سر می‌رسند.

این نخستین بار نیست که رفتارهای خشن پلیس آمریکا به ویژه در مواجهه با رنگین پوستان در صحنه‌های بازداشت خشن مظنونان، منجر به مرگ آنها می‌شود.

رنگین پوستان آمریکا تاکنون بارها با تظاهرات مختلف و حتی با برپایی آشوب از رفتار تبعیض‌آمیز و خشن پلیس آمریکا با رنگین پوستان، انتقاد کرده‌اند.

پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اعلام کرده مشغول تحقیق درباره علت واقعی مرگ "جورج فلوید" است.

"ایلهان عمر" نماینده دموکرات شهر  مینیاپولیس در کنگره آمریکا خواستار رسیدگی فوری وزارت دادگستری آمریکا به این پرونده شده است.

"جاکوب فرِی" شهردار مینیاپولیس امروز در واکنش به این واقعه گفت:" سیاه بودن در آمریکا نباید یک مجازات اعدام باشد...آنچه که (درویدئو) دیدیم وحشتناک است."

جمع شدن مردم در محل جان باختن جورج فلوید 40 ساله زیر فشار زانوی افسر پلیس در صبح شب حادثه/ عکس: استار تریبون

بیشتر بخوانید:

خشونت پلیس فلوریدا گونه زن را شکست (+عکس)

ابراز نگرانی ایران از خشونت پلیس آمریکا علیه مردم

پلیس آمریکا با این وسیله دنبال ماشین دزدها می‌کند (فیلم)

لینک کوتاه: asriran.com/00340u

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پلیس آمریکا سیاه پوستان پلیس آمریکا رنگین پوست سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگین کمانی زیبا با قدمت ۱۵ میلیون سال در شمال شرقی تبریز + فیلم

 آلا داغ لار،کوه‌هایی با قدمت ۱۵میلیون سال در ۲۵کیلومتری شمال شرقی تبریز واقع شده که مانند یک دفتر نقاشی در منطقه گسترده‌اند.

این کوه‌ها به‌صورت لایه‌لایه‌های رنگی با رنگ‌های مسی، سبز، زرد، قرمز و سفید دیده می‌شوند و علاوه بر گردشگران، عکاسان بسیاری را نیز جذب خود می‌کنند.

آن‌ها فقط در چند نقطه از دنیا نظیر ژئوپارک ژانکی در چین و کوه‌های آسانگیت در پرو وجود دارند و وجود این کوه‌ها در چین را ناشی از میلیون‌ها سال فشرده‌شدن و اکسیده‌شدن مواد معدنی و ماسه سنگ می‌دانند.

احتمالا همین اتفاق در سایر موارد مشابه در دنیا نیز افتاده و این کوه‌های شگفت‌انگیز را به کیک بزرگی با لایه‌های رنگی تبدیل کرده است.

بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی از وجود چنین جاذبه‌ای بی‌خبر هستند، هرچند علاقه‌مندان به عکاسی و بازدیدکنندگان آن برای تماشای این کوه‌های زیبا به‌سمت تبریز حرکت می‌کنند؛ زیرا کوه‌های آلاداغ لار که به کوه‌های رنگین‌کمانی مشهورند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مطابق با تحقیقات زمین شناسان، زمان تشکیل این کوه‌ها به حدود ۱۵ میلیون سال پیش باز می‌گردد؛ که وجود حوضچه‌های گوناگون از رسوبات آهن و همچنین تغییر املاح به علت‌های گوناگون نظیر زنگ زدگی، واکنش دادن با اکسیژن و ... در زمان تشکیل این کوه ها، سبب ایجاد رنگ‌های گوناگون در بستر آن‌ها شده است.

  باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مامور قلابی و همدستش در سیرجان، دستگیر شدند
  • انتظارات از خیبر بالاست/ بازیکن باید بداند کجا بازی می‌کند
  • مهاجری: با بازیکن خاطی شدیدا برخورد می‌کنم!
  • مامور قلابی پلیس و همدستش دستگیر شدند
  • مامور قلابی پلیس و همدستش در سیرجان دستگیر شدند
  • پلیس ضمن برخورد با مفسدان، مامور به رحمت است
  • رنگین کمانی زیبا با قدمت ۱۵ میلیون سال در شمال شرقی تبریز + فیلم
  • پلیس ضمن برخورد با مفسدان و برهم زنندگان نظم، مامور به رحمت است
  • (تصاویر) وسایل جنگی باورنکردنی ارتش آمریکا؛ از گربه پشمالو تا شاهین سیاه!
  • طالبان: پاکستان از مهاجرین به‌عنوان ابزار فشار استفاده نکند