Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم زارعی مدیر برنامه تغذیه در نوجوانان دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مراقبت‌های تغذيه‌ای كودكان و نوجوانان در دوران شیوع بيماری کرونا  اظهار کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا کودکان و نوجوانان باید سه وعده غذای اصلی کم حجم و دو تا سه میان وعده برای بهبود اشتها مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: توصیه می‌شود دانش آموزان در وعده صبحانه از مواد غذایی مانند: تخم مرغ آب‌پز، شير كم چرب، عدسی، فرنی، شيربرنج يا حليم استفاده کنند. همچنین مصرف مقادیر زیاد مایعاتی همچون: آب، آب میوه طبیعی و آب سبزیجات تازه، چای كم‌رنگ و آب گوشت يا آب مرغ به منظور دفع سموم و جلوگیری از کم آبی بدن برای کودکان و نوجوانان مفید است.

مدیر برنامه تغذیه در نوجوانان دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد: کودکان باید برای تقویت سیستم ایمنی بدن میوه و سبزیجات تازه را به صورت روزانه مصرف کنند.

زارعی با اشاره به اینکه کودکان باید از منابع غذایی ویتامین A مانند: تخم مرغ، گوشت، ماهی، جگر، موز و مركبات استفاده کنند، ادامه داد: مصرف سبزیجات زرد و نارنجی همچون کدو حلوایی، شلغم، هویج، فلفل دلمه ای زرد و نارنجی  باعث تقويت سيستم ايمنی در بدن  کودکان و نوجوانان خواهد شد.

او بیان کرد: مصرف منابع غذایی ویتامین C مانند مرکبات و سبزیجات سبز رنگ، آب نارنج یا آب لیمو ترش تازه همراه با غذا و سالاد  سبب افزایش اشتها شده و سیستم ایمنی بدن کودکان را تقویت خواهد کرد.

زارعی تاکید کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا بهتر است دانش آموزان  منابع غذایی سلنیوم مانند: تخم مرغ، مغزها، ماهی، میگو، قارچ، موز و برنج قهوه‌ای را به مقدار کافی مصرف کنند؛ زیرا  مصرف سلنيوم باعث كاهش استرس اكسيداتيو، كاهش التهاب و تقویت سیستم ايمنی بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: چاقی زمینه‌ساز بیماری‌ها و شریک خوب کروناست

زارعی با اشاره به اینکه  آجیل‌ها  منبع خوبی از ویتامین E، روی و سلنیوم هستند، گفت: باید توجه کرد که آجیل‌ها حاوی مقادیر زیادی چربی هستند و مصرف زیاد آن‌ها موجب اضافه وزن و چاقی می‌شود.

او در پایان یادآوری کرد: توصیه می‌شود دانش آموزان و کودکان حداقل در طول هفته‌ دو بار انواع ماهی را مصرف کنند؛ زیرا ماهی‌ها دارای امگا 3 هستند و نقش مهمی در تقویت سیستم ايمنی بدن دارند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا تغذیه مناسب تغذیه کودکان کودکان و نوجوانان مصرف کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، و دسترسی اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، اولین نشست هماهنگی روسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با هدف هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی برای ارتقاء سلامت و امنیت غذایی مردم با میزبانی وزرات کشور برگزار شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در این نشست سردار بکایی جانشین رئیس قرارگاه جهادی وزارت کشور، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و روسای 38 دستگاه اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی حضور داشتند.

در این نشست دکتر محمد اسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد که تامین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری به دبیر خانه جهت گزارش به رییس جمهور ارسال کنند.

وی ضمن اشاره به رهنمودهای رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص تاکید ویژه به امنیت غذایی و تامین غذای سالم برای مردم کشور، اظهار داشت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگسازی برای تغذیه سالم است.

همچنین در این نشست در خصوص موضوعات مهم دبیرخانه از جمله نان کامل، نظارت بر مصرف آفت کش‌ها و سموم در بخش کشاورزی، جمعیت و باروری، سلامت خانواده و نظام ارجاع، خدمات پیشگیری و درمان برای کودکان زیر هفت سال کشور (شامل واکسیناسیون کودکان، رشد و تکامل، اهمیت تغذیه با شیر مادر، مکمل-یاری در کودکان)، توجه به بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان ها از منظر پیشگیری و درمان اشاره و به اهمیت همکاری فرابخشی و بین بخشی در این خصوص تاکید گردید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود
  • اصول مراقبت از دندان‌های شیری در کودکان