Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعداد بالای بازیکنان و اعضای تیم‌های لیگ برتری که به کرونا مبتلا شده یا مشکوک به این ویروس هستند نشان می‌دهد تعطیلی لیگ برتر مانعی برای ابتلای فوتبالیست‌ها و افرادی که شغل‌شان به طور کامل طی دو ماه و نیم اخیر تعطیل شده نبوده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ 15 اسفندماه سال گذشته بود که ستاد مقابله با کرونا در ورزش با صدور اطلاعیه‌ای از تعطیلی تمام اماکن و باشگاه‌های ورزشی و مسابقات و لیگ‌های مختلف و تمرینات ورزشی باشگاه‌ها در سراسر کشور تا پایان فروردین ماه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن هم وضعیت قرمز تبدیل به وضعیت سفید نشده بود که مجوز برگزاری مسابقات ورزشی داده شود اما بعد از مدتی فدراسیون فوتبال خبر از شروع لیگ برتر در تاریخ 22 خرداد ماه داد. قرار شد باشگاه‌ها با گرفتن تست از بازیکنان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به لیگ برتر برگردند اما نتایج تست های کرونای فوتبالیست‌های لیگ برتری نگران کننده از آب درآمد. افرادی که خودشان هم از بیماری‌شان از اطلاعی نداشتند و مشخص نبود اگر بحث برگزاری دوباره لیگ مطرح نمی‌شد، این افراد چطور قرار بود از بیماری خود باخبر شوند و احتمالا ندانسته ویروس را به اطرافیان خود هم منتقل می کردند.

نکته قابل توجه درباره کرونا مثبت‌های فوتبال ایران این است که این بازیکنان که علائمی هم از بیماری نشان ندادند و فقط ناقل این ویروس هستند در شرایطی به کرونا مبتلا شده‌اند که لیگ برتر و تمرینات تعطیل بود. در واقع شغل این افراد به این دلیل تعطیل شد که آنها مثل بقیه افراد جامعه قرنطینه شوند و در معرض ابتلا به ویروس قرار نگیرند. بازیکنانی که بارها و بارها نگرانی خود را بابت شروع مجدد لیگ ابراز کرده و به این موضوع اعتراض کردند در روزهای تعطیلی لیگ بدون اینکه در قرنطینه بمانند به گشت و گذار مشغول بوده‌اند و حالا باید قدردان شروع دوباره لیگ باشند چون حداقل این موضوع باعث شد آنها از بیماری خود مطلع شوند. در این بین انتقادی جدی هم به باشگاه‌ها وارد است که نتوانستند تدابیری برای کنترل بازیکنان بیندیشند و آنها را بدون مراقبت‌های پزشکی به حال خود رها کردند.

جالب اینجاست که این روزها اغلب فوتبالیست‌های لیگ برتری معترض به شروع لیگ هستند اما باید این سوال مهم را از آنها پرسید که چرا بدون برگزاری لیگ و حتی تمرینات گروهی به این ویروس مبتلا شدند؟ 

متاسفانه تست‌های مثبت کرونا نشان داد فوتبالسیت‌ها می‌توانند بدون برگزاری لیگ هم در معرض این خطر قرار بگیرند و توانایی مراقبت از خود را ندارند پس اعتراض‌شان به برگزار نشدن لیگ چندان منطقی نیست.

این نکته را هم باید در نظر بگیریم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گرفتن تست‌های مکرر از فوتبالیست‌ها و تحت نظر قرار گرفتن آنها از طرف باشگاه‌ها احتمال مبتلا شدن بازیکنان کمتر از زمانی خواهد بود که لیگ و تمرینات تعطیل باشد و آنها بدون رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه، سلامتی خود و خانواده‌شان را در معرض تهدید قرار دهند.

تعداد بالای بازیکنان و اعضای تیم‌های لیگ برتری که به کرونا مبتلا شده یا مشکوک به این ویروس هستند، نشان می‌دهد تعطیلی لیگ برتر مانعی برای ابتلای فوتبالیست‌ها و افرادی که شغل‌شان به طور کامل طی دو ماه و نیم اخیر تعطیل شده نبوده است.

این نکته را هم باید در نظر بگیریم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گرفتن تست‌های مکرر از فوتبالیست‌ها و تحت نظر قرار گرفتن آنها از طرف باشگاه‌ها احتمال مبتلا شدن بازیکنان کمتر از زمانی خواهد بود که لیگ و تمرینات تعطیل است و آنها بدون رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه، سلامتی خود و خانواده‌شان را در معرض تهدید قرار می‌دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال کرونا کرونا مبتلا فوتبالیست ها لیگ برتری باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سخت‌ترین دوران حضور مورایس در ایران

به گزارش "ورزش‌سه"، با وجود عملکرد فوق‌العاده و نتایج خیره‌کننده‌ای که سپاهان در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر و همینطور مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا کسب کرد، طلایی‌پوشان اصفهانی سه هفته پیش از پایان نیم فصل اول به دوران رکورد وارد شدند و این دوران تا پیش از دو مسابقه پایانی سال 1402 هم ادامه پیدا کرد.

رقم خوردن 5 شکست پیاپی در لیگ برتر و حذف از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا سبب شد تا مدیریت باشگاه سپاهان تصمیم به استعفا بگیرد و مورایس وشاگردانش هم به شدت تحت فشار قرار گرفتند.

این روند با سه پیروزی در هفته‌های پایانی سال تا جدی جبران شد، اما کادر فنی و بازیکنان سپاهان به خوبی می‌دانند که اگر در نیمه دوم اولین ماه سالا 1403 کوچکترین غفلتی داشته باشند، شانس قهرمانی در لیگ برتر به طور کلی برای‌شان از دست می رود.

سپاهان در حال حاضر با دو بازی کمتر نسبت به استقلال در فاصله 10 امتیازی صدر جدول قرار گرفته است و اگر نتواند در بازی‌های فشرده پیش رو امتیازات لازم را کسب کند، فشار بر مورایس و شاگردانش افزوده می شود.

سرمربی پرتغالی سپاهان که سابقه کار در باشگاه های بزرگ دنیا نظیر اینترمیلان، رئال مادرید و چلسی را با مورینیو در کارنامه دارد، به خوبی از این وضعیت آگاه است و تمام تلاشش را در روزهای پیش رو به کار می گیرد تا فضا را به نفع خودش و تیم تغییر دهد.

مورایس با سپاهان قرارداد سه ساله دارد و باشگاه نیز چندی پیش بر همکاری 5 ساله با این مربی پرتغالی تاکید کرد و باید دید در ماه‌های آتی و با توجه به نتایجی که کسب می‌شود، چه اتفاقاتی پیرامون این رابطه رخ خواهد داد.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • چند بازیکن استقلال به دنبال تغییر نظر نکو! (عکس)
  • «صفر دو» سال تابش خورشید فوتبال در قزوین
  • لیگ برتر والیبال؛ خانزاده امتیازآورترین بازیکن دیدار پیکان و فولاد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • عدم رعایت فاصله مجاز، بیشترین تخلفات جاده ای آذربایجان غربی در نوروز
  • خمس: هفته بسیار سختی داشتم
  • آغاز سخت‌ترین دوران حضور مورایس در ایران
  • آغاز تمرینات خاص‌ترین تیم لیگ برتر (عکس)