Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@20:30:26 GMT

ملخ‌ها به تهران حمله کرده‌اند؟

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۲۰۶۷

به گزارش مهر، محمد کرمی گفت: ملخ‌ها در سال‌های گذشته در مناطق مستعد جنوبی تهران تخم‌گذاری کرده بودند و تا وقتی خسارت اقتصادی وارد نکنند، با آن‌ها مبارزه نمی‌شود.

وی ادامه داد: هر زمانی که رطوبت زمین مناسب باشد و دمای هوا هم افزایش یابد، تخم‌های ملخ‌هایی که در سال گذشته داخل خاک بودند، در اصطلاح تفریق یا متولد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی در خصوص لزوم مقابله با این آفت گفت: اگر تعداد ملخ‌ها به حدی برسد که باعث خسارت اقتصادی شود و به کشاورزی آسیب وارد کند، وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با آن‌ها اقدام خواهد کرد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران با اشاره به این که ملخ‌ها در شرایط طبیعی مضر نیستند، گفت: این حشرات بخشی از زنجیره غذایی در طبیعت محسوب می‌شوند و در فصل زادآوری و جوجه آوری پرندگان پوره‌های یک و دو آن‌ها به عنوان تغذیه پرندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: ملخ‌ها در سال‌های گذشته هم وجود داشته اند، اما شرایط آب و هوایی به گونه‌ای نبود که به این شدت افزایش یابند.

کرمی از گزارش‌های ادارات محیط زیست از وجود ملخ‌ها در جنوب تهران به خصوص در شهرستان‌های اسلامشهر و ورامین و قرچک ورامین خبر داد و گفت: شرایط این مناطق برای تخم گذاری ملخ‌ها مناسب‌تر از دیگر مناطق تهران است.

منبع: الف

کلیدواژه: ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حمله اسرائیل به سایت اس۳۰۰ اصفهان

در نخستین ساعات بامداد روز جمعه ۳۱ فروردین ماه، شهر اصفهان و محدوده پایگاه شکاری شهید بابایی شاهد فعال شدن پدافند هوایی بود، اتفاقی که به سرعت انتشار تصاویر آن در فضای مجازی با توجه به تنش‌های جاری در منطقه و پاسخ موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق موجب به راه افتادن موجی از حدس و گمان‌ها مبنی بر حمله رژیم صهیونیستی به اهدافی در خاک ایران و به طور مشخص در اصفهان شد.

در همان ساعات ابتدایی برخی منابع فعال شدن پدافند هوایی را به دلیل مقابله با چند «ریزپرنده» عنوان کردند که به دنبال آسیب رساندن به اجزای سامانه پدافندی S ۳۰۰ مستقر در منطقه اصفهان بوده‌اند که ریزپرنده‌ها توسط پدافند هوایی منهدم شده است. ظهر همان روز ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان در حالی که در کنار یک دستگاه رادار پدافندی با خبرنگار صداوسیما مصاحبه می‌کرد، دلیل فعال شدن پدافند هوایی در اصفهان را برای مقابله با «اشیاء مشکوک» عنوان کرد.

در چنین شرایطی برابر حوادث مشابه در گذشته و در سکوت منابع رسمی، این تصاویر ماهواره‌ای هستند که می‌توانند برآورد درستی از اتفاق رخ داده را در اختیار ناظران قرار دهند و بر همین اساس، نخستین تصویر ماهواره‌ای که تصویری از نوع SAR بود حوالی غروب روز جمعه ۳۱ فروردین منتشر شد.

تصویر SAR منتشر شده توسط شرکت Umbra Space که در ساعت ۱۰ صبح همان روز (۳۱ فروردین) گرفته شده است

واژه SAR مخفف Synthetic Aperture Radar به معنای رادار دهانه مصنوعی است که بر خلاف تصاویر ماهواره‌ای معمول که با استفاده از لنز‌های اپتیکی تصویر برداری می‌کنند، با استفاده از فناوری رادار یعنی فناوری ارسال و دریافت امواج کار تصویربرداری را انجام می‌دهد با اینحال تصویری که با ماهواره‌های SAR گرفته می‌شود رنگی نیست، اما از دقت قابل توجهی برخوردار است.

تصویر SAR تهیه شده از پایگاه هوایی اصفهان که توسط شرکت Umbra Space گرفته شده و توسط CNN منتشر شده بود، با وجود آنکه جابجایی در برخی اجزاء سامانه S ۳۰۰ مستقر در اصفهان را نشان می‌داد، با اینحال خسارت و آسیب رسیدن به این سایت را تایید نمی‌کرد، موضوعی که مورد اذعان CNN نیز قرار گرفت و این رسانه آمریکایی اعلام کرد که خسارت گسترده‌ای در این تصاویر دیده نمی‌شود.

اذعان CNN به اینکه خسارت و حادثه گسترده‌ای در تصاویر ماهواره‌ای دیده نمی‌شود

پس از انتشار این تصاویر که جزئیات زیادی را در اختیار ناظران قرار نمی‌داد، تصویر بعدی توسط شرکت Planet Lab منتشر شد که در این تصویر نیز با وجود آنکه کیفیت و دقت آن چندان چشمگیر نبود، اما وجود یک لکه تیره در محل استقرار سامانه S ۳۰۰ در اصفهان که به طور مشخص مربوط به نقطه استقرار رادار کنترل آتش ۳۰ N ۶ E ۲ ملقب به Tombstone این سامانه است، شک و گمان‌ها نسبت به وقوع یک رخداد مشابه سوختگی و یا آتش گرفتن در این موقعیت را تشدید می‌کرد.

 


آنچه در این تصویر تحت عنوان آثار سوختگی عنوان می‌شود در حقیقت سایه رادار و خودروی حامل آن است

انتشار تصاویر با دقت و کیفیت بیشتر ظرف روز‌های گذشته، امکان ارزیابی بیشتری از محل مورد نظر را فراهم کرده. گرچه برخی از رسانه‌های ضدایرانی مدعی آثار سوختگی و انفجار در رادار مورد اشاره هستند، اما ارزیابی این تصاویر به صورت دقیق نشان می‌دهد آنچه که از آن تحت عنوان آثار انفجار و سوختگی یاد می‌شود، در حقیقت سایه سامانه راداری ۳۰ N ۶ E ۲ است که روی زمین افتاده و از آن تحت عنوان اثر انفجار یاد می‌شود.

نهایتا شب گذشته تصویر ماهواره‌ای دیگری هم که توسط شرکت Planet Lab تهیه شده و توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر شده است، حاکی از آن است که صدمه و یا رد انفجار و تخریبی در سایت S ۳۰۰ پایگاه اصفهان و رادار‌های آن دیده نمی‌شود.


تصویری که توسط آسوشیتدپرس شب گذشته منتشر شده است

انتشار تصاویر ماهواره‌ای از سایت S ۳۰۰ اصفهان و عدم وجود آثار تخریب در حالی است که طی روز‌های گذشته موضوع مقابله با اشیاء مشکوک در این محدوده و همزمان کشف چند بوستر موشک بالستیک هواپرتاب در خاک عراق، دستمایه عملیات رسانه‌ای گسترده‌ای مبنی بر حمله مستقیم رژیم صهیونیستی به خاک ایران شد. رسانه‌های غربی و صهیونیستی با استناد به بوستر‌های موشک‌های بالستیک هواپرتاب کشف شده در عراق و فعالیت پدافند هوایی در اصفهان، اینگونه نتیجه‌گیری کرده‌اند که رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک بالستیک هواپرتاب حمله‌ای را به سایت S ۳۰۰ در اصفهان انجام داده است.

این موضوع در حالی است که موشک‌های بالستیک به دلیل استفاده از سرجنگی‌هایی با وزن قابل توجه و همچنین انرژی جنبشی زیاد در هنگام اصابت، حجم تخریب، سوختگی و خرابی قابل توجهی را بر جای می‌گذارند. موضوعی که دستکم اگر رخ داده بود، می‌بایست در تصاویر ماهواره‌ای به خوبی قابل کشف و دیدن باشد در حالی که هیچ آثاری از چنین اصابتی در تصاویر ماهواره‌ای سایت S ۳۰۰ اصفهان دیده نمی‌شود.

منبع: ایرنا

tags # اسرائیل سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد
  • جزئیات حمله اسرائیل به سایت اس۳۰۰ اصفهان
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • حمله هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • مختاری: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز مناطق کم برخوردار هزینه شد
  • رطوبت هوا در خوزستان افزایش می‌یابد
  • ناپدید شدن ۲۰۰۰ فلسطینی در مناطق مختلف غزه/ کشف گور جمعی در خان‌یونس/ ارتش اسرائیل در رفح
  • آخرین مجروح حمله تروریستی کرمان به شهادت رسید
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم