Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بانک مرکزی چین گفت با وجود شیوع کرونا، اقتصاد این کشور آسیب زیادی ندیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، یی گانگ با برشمردن برخی از اقدامات بانک مرکزی چین برای ثبات بخشی به بازارهای مالی این کشور  گفت که تلاش ها برای حمایت بیشتر از بخش های مختلف اقتصادی ادامه خواهد یافت هر چند که به لطف زیرساخت های نیرومند، اقتصاد این کشور با وجود شیوع گسترده کرونا آسیب زیادی ندیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یی با اشاره به تلاش برای کنترل پایه پولی در محدوده هدف گفت که بانک مرکزی از تمامی ابزارهای خود برای اطمینان از وجود نقدینگی کافی نظیر کاهش نرخ ذخیره، تسهیلات مالی، تخفیف ها و مشوق های اعتباری استفاده کرده است که مجموع آن ها از ابتدای شروع بحران تاکنون حدود شش تریلیون یوان بوده است. 

رییس بانک مرکزی چین با ابراز امیدواری نسبت به غلبه بر بحران کرونا گفت این بانک آماده کمک به موسسات مالی کوچک تر برای مدیریت مشکلات ایجاد شده ناشی از وام های معوق است. 

اقتصاد چین در سه ماهه نخست امسال ۶.۸ درصد کوچک شد که بدترین عملکرد فصلی دومین اقتصاد بزرگ جهان در طول چهار دهه اخیر محسوب می شود. مقامات چین اعلام کرده اند به دلیل مساله کرونا امسال هیچ گونه هدف گذاری نرخ رشدی را نخواهند داشت. 

از سوی دیگر وزیر خزانه داری انگلیس از تخصیص یک بسته ۳۲ میلیارد پوندی برای حمایت از کسب و کارهای این کشور در برابر پیامدهای کرونا خبر داد. ریشی سوناک با تاکید بر آمادگی دولت از کسب وکارها افزود که بسته حمایتی جدید به آن ها کمک خواهد کرد تا با موفقیت بر شرایط موجود غلبه کنند. 

از زمان اعلام برنامه انگلیس برای افزایش مخارج خود، دولت اقدام به ۶۲.۷ میلیارد پوند استقراض کرده است که ۲۲.۵ میلیارد پوند بیشتر از مجموع استقراض در کل سال قبل بوده است. در حال حاضر مجموع بدهی های بخش دولتی ( بدون در نظر گرفتن بدهی بانک های دولتی) به یک تریلیون و ۸۸۷.۶ میلیارد پوند رسیده که معادل ۹۷.۷ درصد از کل حجم تولید ناخالص داخلی این کشور است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ونزوئلا فطریه غیزانیه نفت ونزوئلا صدیقه کیانفر دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی چین بانک مرکزی ویروس کرونا ونزوئلا فطریه غیزانیه نفت ونزوئلا صدیقه کیانفر دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی بانک مرکزی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم انگلیس ماندگار است؟

عضو کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس اظهار کرد: بانک مرکزی با کاهش نرخ بهره فاصله زیادی دارد.

به گزارش ایسنا، جاناتان هسکل، عضو کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس (BoE) گفت که کاهش نرخ بهره در مسیر طولانی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: داده‌های تورم دریافتی در مورد آنچه واقعا برای ما اهمیت دارد حاوی اطلاعات مفیدی نیست و بیانگر تورم مداوم و زمینه‌ای است.

هسکل می‌گوید که رشد دستمزدها بسیار بالاست و احتمالا خودش به آرامی کاهش می‌یابد.

وی همچنین نسبت به بازار کار ابراز نگرانی کرد که نشان دهنده افزایش تعداد مشاغل خالی برای همان تعداد افراد جویای کار است که نشان می‌دهد جویندگان کار ممکن است در مسیر اشتباهی قرار گرفته یا مهارت‌های مغایر با کار ارائه شده داشته باشند.

هسکل نتیجه گرفت که به نظر نمی‌رسد ارقام سرفصل تورم فعلی راهنمای خوبی باشد و هشدار داد که کاهش نرخ‌ها فرآیندی طولانی و آهسته خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش بدهی‌های آلمان به ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو
  • سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی
  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی
  • بهترین ابزار مهار نوسان اخیر ارزی، اوراق گواهی بود
  • فرشاد مومنی: به مسئولان کلیدی مملکت هشدار می‌دهم با این وضع، حکومت زمین گیر می‌شود!
  • اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • مومنی، اقتصاددان: خدا رحم کرده قیمت ارز را کنترل کردید!
  • فرشاد مومنی: به مسئولان کلیدی مملکت هشدار می دهم با این وضع، حکومت زمین گیر می شود! / اوضاع به نام تولید اما کاملا به کام رباخواران است / نهادهای نظارتی کجا هستند؟