Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: مبلغ 500 دلار بورسیه برای ورزشکاران المپیکی به صورت ریالی به حساب فدراسیون‌های آن‌ها پرداخت شده است.

کیکاووس سعیدی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره پرداخت بورسیه از سوی کمیته بین‌المللی المپیک به 10 ورزشکار ایران گفت: تمام فدراسیون‌هایی که ورزشکاران آنها از سوی کمیته بین‌المللی المپیک بورسیه شده بودند و قرار بر این بود که مبلغ 500 دلار به صورت ماهیانه دریافت کنند، این پول را واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته به صورت ریالی این مبلغ پرداخت شد. متأسفانه به دلیل مشکلات تحریم ایران، کمیته بین‌المللی المپیک نتوانست این پول را واریز کند. به همین خاطر از سوی کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران بورسیه مبلغی به صورت ریالی پرداخت شد و به حساب فدراسیون‌های مربوطه آنها واریز شد.

وی گفت: با توجه به اینکه کمیته بین‌المللی المپیک پرداختی نداشته است، این مقدار پول به حساب ایران ذخیره خواهد شد. در واقع گزارش‌های پرداخت و هزینه‌ها برای کمیته بین‌المللی المپیک ارسال می‌شود و آنها هم مبالغی که از سوی ایران هزینه شده را در نظر گرفته و در برنامه‌ها و رویدادهای بین‌المللی، به مرور این هزینه را مستهلک خواهند کرد. تاکنون یک مرحله از این پول پرداخت شده که مربوط به ماه بهمن است و به زودی مرحله دوم آن پرداخت می‌شود.

دبیر کمیته بین‌المللی المپیک درباره تدوین آیین‌نامه کمیسیون ورزشکاران اظهار کرد: یک کارگروه در حال بررسی است تا آیین‌نامه‌ای برای این کمیسیون تدوین کند. آیین‌نامه فعلی ایرادهایی داشت که به کمیته بین‌المللی المپیک اطلاع داده شد و قرار بر این است که ابهامات آن برطرف شود. نحوه تصمیم‌گیری و حد نصاب اعضا و جلسات را به کمیته بین‌المللی المپیک منعکس می‌شود. استعفای اعضای این کمیسیون هم هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است. البته دبیر این کمیسیون هم استعفا کرده اما دوره ریاست یک‌ساله رئیس و نایب‌رئیس آن به اتمام رسیده است.

سعیدی تأکید کرد: همان‌طور که گفته شد آیین‌نامه‌ای برای کمیسیون ورزشکاران در حال تدوین است و در صورت تصویب هیئت اجرایی برای کمیته بین‌المللی المپیک ارسال خواهد شد و بعد از آن انتخابات رئیس و نایب‌رئیس این کمیسیون برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک کمیته بین المللی المپیک کیکاووس سعیدی کمیته بین المللی المپیک صورت ریالی فدراسیون ها آیین نامه پرداخت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه هماهنگی با فدراسیون‌های کاندیدای اعزام به بازی‌های داخل سالن

نخستین جلسه هماهنگی با فدراسیون‌های کاندیدای اعزام به بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی-تایلند برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو،به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک نخستین نشست هماهنگی با فدراسیون‌های کاندیدای اعزام به ششمین دوره بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنر‌های رزمی (تایلند ۲۰۲۴) با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌ها و انجمن‌های مختلف در کمیته ملی المپیک برگزار شد.

این جلسه با حضور سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک، سید نصراله سجادی مشاور رئیس، محمد تابع رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و نماینده امور بین‌الملل کمیته به‌طور مجزا با حضور روسا، دبیران فدراسیون‌ها و سرپرستان تیم‌های ملی بولینگ و بیلیارد، اسکیت، انجمن‌های ورزشی (سپک تاکرا، فلوربال و جوجیتسو)، شطرنج، فوتبال (فوتسال)، هاکی (سالنی)، موی تای، اسکی (رولر اسکی)، همگانی (ورزش‌های الکترونیک)، بسکتبال ۳ نفره، دوچرخه‌سواری، بدمینتون، شنا (شنا ۲۵ متر) برگزار شد و طی آن مسئولان و سرپرستان فدراسیون‌ها، انجمن‌ها و تیم‌ها به تشریح وضعیت تیم‌های خود برای اعزام به این دوره از بازی‌ها پرداختند.

پس از بررسی وضعیت تیم‌های ملی رشته‌های مختلف و پرسش و پاسخ‌های مطرح شده در این زمینه، مقرر گردید تا در نهایت بعد از بررسی وضعیت تیم‌های ملی با توجه به میزان حضورشان در رقابت‌های بین‌المللی پیش‌رو و شانس مدال‌آوری‌شان در این دوره از بازی‌ها، در جلسات بعدی در خصوص رشته‌های نهایی اعزامی به این رقابت‌ها تصمیم‌گیری‌های لازم صورت پذیرد.

این بازی‌ها به دلیل پاندومی کرونا بار‌ها به تعویق افتاده بود تا این‌که در نهایت از سوی شورای المپیک آسیا و کمیته برگزاری بازی‌ها مقرر شد طی روز‌های ۲۱ لغایت ۳۰ نوامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آبان لغایت ۱۲ آذر ۱۴۰۳) به‌طور مشترک در دو شهر بانکوک و چونبوری تایلند برگزار شود.

در این دوره از بازی‌ها، ورزشکاران آسیایی در ۳۶ رشته اصلی و ۲ رشته نمایشی و در قالب ۳۶۵ رویداد به مصاف هم می‌روند.

این جلسات با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک، به‌طور مجزا با دیگر فدراسیون‌ها و انجمن‌های کاندیدای حضور در این دوره از رقابت‌ها طی روز‌های آینده در سالن جلسات کمیته ملی المپیک برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • امیدهای المپیکی ایران به این سه آزادکار
  • پشت پرده غیبت مصلایی‌پور در کشتی قهرمانی آسیا/ احتمال حذف از المپیک
  • برگزاری نهمین نشست کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی پارالمپیک
  • انتصاب یک عضو جدید برای کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی پارالمپیک
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد
  • استقلال باز هم محکوم شد
  • پرداخت بیش از ۵۸۰ میلیون ریال فطریه در خراسان شمالی از طریق کارت‌خوان نانوایی‌ها
  • اعضای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران فدراسیون شطرنج مشخص شدند
  • آیین‌نامه به‌روزرسانی نشده، دردسر جدید فوتبال ایران/ صدور ابلاغیه انضباطی برای مصاحبه استقلالی‌ها در اراک
  • برگزاری جلسه هماهنگی با فدراسیون‌های کاندیدای اعزام به بازی‌های داخل سالن