Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت : پس از هشدار های سازمان فائو، جمعیت های قابل توجهی از ملخهای بالدار نابالغ از سوی کشورهای عربی وپاکستان وارد استان شده اند.

غلام حیدر زورقی اظهار داشت  این ملخ ها برای رسیدن به بلوغ خود، نیاز به تغذیه  فراوان دارند که این امر میتواند زیانهای جبران ناپذیری را به مراتع و مزارع کشاورزی وارد نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلام حیدر زورقی اظهار داشت، به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها تاکید شده تا امکانات ضروری را فراهم  آورند و با مشارکت کشاورزان وبهره برداران در سریعترین زمان ممکن با این آفت خطرناک مبارزه نمایند.
وی اذعان داشت، بدلیل تحرک زیاد این آفت در روز، مبارزه شبانه می تواند در افزایش میزان تلفات آن نقش بسزایی داشته باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد:از آغاز دور جدیدمبارزه با ملخ صحرایی تاکنون ۱۳۶هزار  و۴۰۷هکتار  از مراتع جنوب استان علیه این آفت بین المللی سمپاشی شده، که از این میزان مبارزه، ۶۷ درصد علیه پوره و ۳۳درصد علیه  ملخ صحرایی بالدار بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان پیش بینی کرد  مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر حداقل تا پایان تیرماه سال جاری ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کشورهای عربی کشاورزی ملخ صحرایی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان


غلامحسین تیموری مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۸۴ هزار و ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

غلامحسین تیموری اظهار کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات۳۹ هزار و ۲۲۵ تن کالاهای شامل برنج ، موز و کنجد و بیش‌از ۴۴ هزار و ۱۹۸ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما،گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی و سایر خشکبار است.

وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در یک ماه اول سال که از مرزهای رسمی انجام شده را ۱۱۱۶ تن اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان