Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان با میزان ۲۵ هزار هکتار بالاترین سطح مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی را در سطح کشور داراست لذا با توجه به این حجم عملیات، تخصیص اعتبار برای تامین سم و نیروی مورد نیاز ضرورت دارد.

احمد علی موهبتی در جریان سفر به شهرستان‌های ایرانشهر و نیکشهر به خبرنگاران گفت: برای مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی تاکنون ۳ میلیارد تومان از محل منابع استانی اختصاص داده شده است و طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ملی ۲۰ میلیارد تومان می باشد که امیدواریم با تخصیص به موقع و مبارزه با این آفت هم دسترنج کشاورزان استان آسیب نبیند و از هجوم این ملخ ها به سمت استان های همجوار جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه برای مقابله با هجوم ملخ های صحرایی نیازمند مساعدت همه دستگاه‌های اجرایی و دست‌اندرکاران با جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر هستیم، گفت: در بین شهرستان‌های استان شهرستان نیکشهر بیشترین حجم مبارزه را دارد و در شهرستان های ایرانشهر، بمپور و دلگان کار سمپاشی به صورت هوایی با هواپیما انجام می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه، بازدید از روند بازسازی مناطق سیل‌زده را از اهداف این سفر به جنوب استان برشمرد و افزود: این سفر فرصتی برای کنترل اقدامات اجرایی که به منظور رفع مشکلات ناشی از سیل آغاز شده بود، است.

وی ضمن قدردانی از اقدامات دستگاه‌های بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی اظهار داشت: دولت دو مصوبه پرداخت خسارات بخش کشاورزی و احداث منازل مسکونی را تأمین اعتبار کرده و در این راستا بنیاد مسکن ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی را بازسازی و 8000 واحد را نیز مرمت خواهد کرد.

موهبتی ادامه داد: البته مصوبه دولت در خصوص زیرساخت‌های جاده‌ای و برق تاکنون محقق نشده که امیدواریم با توجه به طرح موضوع در حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و تزریق اعتبار، مساعدت لازم در راستای رفع این مشکلات انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان بیان داشت: علی رغم شیوع بیماری کرونا، پروژه‌های عمرانی استان تعطیل نشده و به طور جدی در حال اجراست که سفر دکتر نوبخت نیز بر همین مبنا به منظور بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگ راه آهن چابهار به زاهدان انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار سیستان و بلوچستان هجوم ملخ های صحرایی استانی سیاسی سیستان و بلوچستان ملخ های صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، داوود مخلصی گفت: با توجه به فراخوان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مبنی بر اعزام اکیپ‌های عملیاتی و تجهیزات آبرسانی به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان، شرکت آب و فاضلاب یزد نسبت به اعزام اکیپ آبرسانی سیار به شهرستان کنارک اقدام کرد تا بخشی از مشکلات آبرسانی به روستا‌های این شهرستان مرتفع شود. 
 
او با بیان اینکه این شرکت همواره آماده خدمات رسانی به مردم است، افزود: در سال گذشته نیز اعزام اکیپ آبرسانی سیار به روستا‌های شهرستان زهک در سیستان و بلوچستان به منظور جبران کمبود آب شرب انجام شد.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • ۷۰۰ میلیون مترکعب آب وارد سیستان و بلوچستان شد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان