Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، غلام حسین حکمتیاندر گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جنگل‌ها و مراتع مناطق "خنگ بنار" ،" کوه گوهر نارک" و اطراف کوه‌های گناوه لری از توابع شهرستان گچساران عصر جمعه سوم خرداد طعمه آتش شد که پس ازپنج روز تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادگر، بسیج و مردم مهار شد.

بالگرد ارتش برای اطفای حریق جنگل‌ها وارد گچساران شد

وی بیان کرد: بیش از  ۲۰۰ هکتار از جنگل ها و مراتع شهرستان گچساران در پنج روز گذشته در آتش سوخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکمتیان تصریح کرد: هم اکنون سه اکیپ امدادی در این مناطق حضور دارند تا در صورت فوران دوباره شعله‌های آتش اقدام به اطفای حریق کنند.

وی ابراز کرد: ۲ فروند بالگرد آب پاش  نیروی هوا فضای سپاه پاسداران ویژه اطفای حریق عملیات اطفای حریق در جنگل‌های شهرستان گچساران را انجام دادند.

حکمتیان اظهار داشت: همچنین روز دوشنبه چهار فروند بالگرد هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بیش از ۲۰۰ نفر از امدادگران را به محل حادثه در ارتفاعات سخت گذر گچساران انتقال دادند.

وی تصریح کرد: بیش از ۷۶ سورتی پرواز برای جابه جایی امدادگران به ارتفاعات محل آتش‌سوزی و مهار آتش در این شهرستان انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۴۰۰ نفر از نیروهای مردمی، بسیج، منابع طبیعی و محیط زیست برای مهار آتش‌سوزی در روستاهای "خنگ بنار"، "کوه گوهر نارک" و اطراف کوه های گناوه لری در روزهای گذشته فعالیت کردند.

وی اظهار داشت: سخت گذر بودن منطقه و وزش باد شدید باعث کندی عملیات مهار آتش‌سوزی در این مناطق شده بود.

حکمتیان تصریح کرد: اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات از طرف استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای مبارزه با آتش سوزی ها به‌زودی اختصاص خواهد یافت.

۳۵۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع مناطق مختلف شهرستان گچساران تابستان گذشته طعمه حریق شد.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است

کد خبر 515273 برچسب‌ها استان کهگیلویه محیط زیست جنگل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه محیط زیست جنگل شهرستان گچساران جنگل ها و مراتع اطفای حریق آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش در خودروی سواری

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره به مهار آتش‌سوزی خودروی سواری در رشت، گفت: در جریان این حادثه راننده خودرو به شدت مصدوم و دچار سوختگی شد.

شهرام مومنی امروز چهارم اردیبهشت ماه با اشاره به جزییات آتش سوزی در خیابان معلم رشت، اظهار کرد: حادثه آتش سوزی یک دستگاه خودروی پراید در محوطه رستورانی واقع در خیابان معلم، ابتدای حسین آباد امروز، چهارم اردیبهشت به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

وی با اشاره به اعزام سه خودروی آتش نشانی به همراه هفت آتش نشان و افسر ارشد به محل حادثه، افزود: به محض رسیدن آتش نشانان شعله وری یک دستگاه خودروی پراید در محوطه رستوران مشاهده می‌شد که سریعا نسبت به مهار و اطفای آتش و اجرای تمهیدات ایمنی از سوی آتش نشانان اقدام شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بازداشت عامل آتش سوزی در منطقه لار زاهدان قاچاق سوخت 3 نفر را در جنوب کرمان قربانی کرد

دیگر خبرها

  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • مهار آتش در خودروی سواری
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • مهار حریق گسترده در دامداری سمنان
  • آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در شهرستان مشهد مقدس
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • مهار اتش سوزی سردخانه نگهداری خرما در بم
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان