Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@04:37:24 GMT

دیپلماسی مقاومت هنر گفتمان انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۲۳۶۶

دیپلماسی مقاومت هنر گفتمان انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام ناصر شکریان امیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انزوای کشورهای استکباری در مقابل دیپلماسی جمهوری اسلامی، گفت؛ امروز منطق مقاومت و دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی، چالش جدی کشورهای استکباری به ویژه ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به موفقیت غرور آفرین جبهه مقاومت در منطقه و استیصال کامل کشورهای مستکبر عالم در برابر دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی در منطقه و جهان و ورود عزت آفرین نفتکش‌های حامل سوخت ایران در آب‌های ونزوئلا، اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا و متحدانش و ایادی خائن آن در منطقه با صرف هزینه‌های بسیار سنگین درصدد نفوذ به کشورهای همسایه و منطقه بودند و با هدف چپاول و غارت سرمایه‌های ملی و دسترسی به منابع معدنی و طبیعی این کشورها برای جبران کسری بودجه‌های خود برنامه ریزی کرده بودند که با اقدامات هوشمندانه و تدبیر بی نظیر رهبر معظم انقلاب و مجاهدت‌های مردان بزرگ جبهه مقاومت به ویژه فرمانده بی بدیل و نامی این جبهه سردار سرافراز شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هم رزمان شهیدش این نقشه‌ها به خوابی آشفته مبدل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به موفقیت غرور آفرین اعزام نفتکش‌های جمهوری اسلامی به آب‌های ونزوئلا در آمریکای جنوبی، افزود: دیپلماسی فعال مقاومت یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) و تاکید رهبر عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (حفظه الله) است و امروز با این گفتمان جمهوری اسلامی خار در چشم و استخوان در گلوی مستکبران عالم شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیش از چهل سال اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا و هم پیمانان ش در قبال نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگ و قهرمان ایران، تصریح کرد: سیاست‌های خصمانه ایالات متحده آمریکا و برخی متحدانش در اروپا و منطقه در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگ و قهرمان ایران اسلامی یک سیاست شکست خورده و رو به استیصال است و جمهوری اسلامی با درایت و رهبری معظم انقلاب و مقاومت جانانه ملت صبور و بصیر ایران اسلامی روز به روز در منطقه و جهان محبوب تر و فعال‌تر عمل خواهد کرد که نمونه آن را در اعزام نفتکش‌های جمهوری اسلامی به دورترین نقاط جهان از جمله آب‌های آمریکای جنوبی و کشور ونزوئلا آن هم در شرایط تحریم به وضوح می‌توان دید.

حجت الاسلام ناصر شکریان امیری، در ادامه به قدرت نرم و سخت جمهوری اسلامی و هنر دیپلماسی مقاومت در بیش از چهل سال از عمر با برکت انقلاب اشاره و تاکید کرد: منطق مقاومت و گفتمان مقاومت برگرفته از آیات قران کریم و سیره و منش اهل بیت (ع) در طول عمربا برکتشان است و این منطق امروز در جهان چشم حیرت دشمنان جمهوری اسلامی را به خود خیره کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش پایانی از سخنان خود به سیاست‌ها و جنایت‌های مختلف ایالات متحده آمریکا در سال‌های اخیر در منطقه و برخی کشورهای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: حضور ایالات متحده آمریکا زمینه تولید و تجهیز گروهای مختلف تروریستی از قبیل القاعده، جندالله، داعش، جبهه النصره، احرارالشام و..... در منطقه شد و خون هزاران مسلمان و انسان بی گناه به ناحق ریخته شد و امروز هم با همان سیاست‌ها در منطقه به دنبال جنگ افروزی و ایجاد شعله‌های نفاق و کشتار مسلمان و انسان‌ها هستند تا بتوانند در منطقه با این حربه برای چپاول سرمایه‌های ملی و طبیعی آن در راستای تأمین منافع خود و متحدان شأن و تأمین کسری بودجه خود برنامه ریزی کنند.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه و دانشگاه مازندران در پایان سخنان خود به اثرگذاری منطق دیپلماسی فعال مقاومت در برابر زیاده خواهی ها و زور گویی های قدرت‌های پوشالی جهان اشاره و بیان داشت: امروز سیاست‌های جمهوری اسلامی در منطقه با نگاه گفتمانی و دیپلماسی مقاومت در راستای تأمین منافع ملت‌های منطقه و ایجاد وحدت و وفاق بین مسلمانان و کشورهای اسلامی است که این هم به برکت خون شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همرزمش و شهدای مدافع حرم و امنیت کشور تحقق پیدا کرده است و جمهوری اسلامی جز کشورهای محبوب و اثرگذار منطقه و جهان است که در برخی معادلات منطقه‌ای و جهانی نقش آفرینی و فعالیت می‌کند.

کد خبر 4934967

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی مازندران مقاومت اسلامی ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر قزوین روابط عمومی راهپیمایی روز قدس بیرجند ایالات متحده آمریکا جمهوری اسلامی دیپلماسی فعال سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر دریافت نشان «فتح» را فرماندهان سپاه و ارتش تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در پیام‌هایی جداگانه دریافت نشان «فتح» را به فرماندهان کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی تبریک گفت.

در پیام‌ معاون اول رییس جمهور خطاب به سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است:

با صلوات بر حضرت محمد و آل محمد (ص) و احترام، ضمن تبریک آغاز سال نو و بهار پر طراوت که با عطر خوش ماه مبارک رمضان و شب های قدرش همراه است، بدین وسیله اعطای نشان «فتح» از سوی فرماندهی معظم کل قوا به عنوان نماد عملکرد آن مجموعه پر افتخار در ارتقای توان دفاعی، نظامی، رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم.
توفیق روزافزون شما برادر مجاهد و خستگی ناپذیر و نهاد انقلابی و خدمتگذار سپاه را در راه نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) از درگاه ایزد منان مسالت دارم و امید است روز به روز بر انگیزه این نهاد عزیز برای حفاظت از آرمان های انقلاب افزوده شود.

همچنین در پیام مخبر خطاب به سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است:

با صلوات بر حضرت محمد و آل محمد (ص) و احترام، ضمن تبریک آغاز سال نو و بهار پر طراوت که با عطر خوش ماه مبارک رمضان و شب های قدرش همراه است، بدین وسیله اعطای نشان «فتح» از سوی فرماندهی معظم کل قوا به عنوان نماد عملکرد آن مجموعه سرافراز ، مقتدر و پر افتخار یعنی ارتش جمهوری اسلامی ایران را صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم.

توفیق روزافزون غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران را در راه حفظ کیان کشور، ملت و انقلاب در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) از درگاه ایزد منان مسالت دارم و امید است روز به روز بر انگیزه شما عزیزان ارتشی برای حفاظت آب و خاک و آسمان میهن اسلامی افزوده شود.

محمد مخبر

معاون اول رئیس جمهور

کد خبر 6056630 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • غریب‌آبادی: ایران برای رسیدگی به مسائل داخلی خود ذیصلاح است
  • ایران برای رسیدگی به مسائل داخلی خود ذیصلاح است/سوءاستفاده کشورهای غربی از ناآرامی‌ها ۱۴۰۱
  • ایران برای رسیدگی به تمامی مسائل داخلی خود ذی‎صلاح است
  • پیروزی بر دشمنان وعده راستین الهی است
  • پیروزی بر دشمنان وعده راستین الهی است/آزادی فلسطین؛ هدف همه مسلمانان
  • تبریک مخبر به فرماندهان ارتش و سپاه
  • مخبر دریافت نشان «فتح» را فرماندهان سپاه و ارتش تبریک گفت
  • از عدم تعهد نهادهای بین‌المللی به محیط‌ زیست ایران ناراضی هستیم
  • نقش ایران در «مثلث طلایی»
  • درخشش ایران در «مثلث طلایی»