Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس تفاهم نامه منعقده با معاون اول رئیس جمهور در مهرماه سال گذشته، استان برای اجرای هزار هکتار گلخانه طی ۳ سال آینده آمادگی دارد. ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، محمد صادق معتمدیان شامگاه سه شنبه در دیدار با مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور در بیرجند اظهار داشت: هدف از اجرای هزار هکتار گلخانه در سطح استان این است که مردم به درآمد برسند وسرمایه گذاری مردم در این پروژه، ضمن تثبیت اشتغال، درآمد پایداری را نیز به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی برای اجرای هر چه سریعتر این پروژه، طی 6-7 ماه گذشته، اقدامات قابل توجه ای انجام داده است افزود: شناسایی اراضی مستعد، تأمین زیرساخت‌ها، تخصیص آب و پرداخت تسهیلات از مهمترین کارهایی است که انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی استان در اجرای پروژههای گلخانهای، توانمندسازی مردم است تصریح کرد: این اقدامات در راستای ترغیب مردم به سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران در این پروژه دنبال شده و به نتیجه رسیده است.

وی با اشاره به این که فراخوان جذب سرمایه گذار برای استفاده از این ظرفیت به زودی منتشر می‌شود، تأکید کرد: فرمانداران مکلفند نسبت به ارائه این فراخوان و جذب سرمایه گذاران بومی برای بهره‌برداری از این امکانات و سرمایه گذاری در پروژه‌های گلخانهای اقدام کنند.

معتمدیان بیان کرد: براساس تفاهم نامه منعقده با معاون اول رئیس جمهور در مهرماه سال گذشته، استان برای اجرای هزار هکتار گلخانه طی 3 سال آینده اعلام آمادگی کرده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از مجموع این هزار هکتار، 150 هکتار برای ایجاد بارگاه زرشک، 100 هکتار برای ایجاد مجتمع‌های دامپروری، 50 هکتار برای ایجاد استخر پرورش شیلات و آبزیان و مابقی برای ایجاد مجتمع های گلخانه ای تعیین شده است.

خراسان شمالی| توسعه 4600 هکتار کشت گلخانه‌ای از مهم‌ترین اولویت وزارت جهاد کشاورزی استبهره‌برداری از شهرک گلخانه‌ای کوهدشت؛ 9 گلخانه در لرستان ایجاد می‌شودتهران| شهرک گلخانه‌ای 80 هکتاری در بهارستان ایجاد می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور نیز در این دیدار با تأکید بر جد و جهد استان خراسان جنوبی برای اجرای این پروژه گفت: احداث این حجم گلخانه درحد انقلابی برای استان است.

منصوری با اشاره به اینکه این پروژه، چهره استان را دگرگون می کند، خاطرنشان  کرد : تأثیرات این پروژه را مردم امسال و سال آینده  خواهند دید.

انتهای پیام/251/ی

 

 

 

 

 

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان جنوبی هکتار گلخانه برای ایجاد برای اجرای هزار هکتار گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۰۰۰ میلیارد ریالی خیران برای مدرسه‌سازی در کردستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان گفت: خیران در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال به مدرسه‌سازی در کردستان کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، ابراهیم مرادی، امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در نشست شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته از میان ۲۶۶ مدرسه در حال ساخت، ۱۰۴ مدرسه با ۴۰۶ کلاس درس و ۳۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در این سال تکمیل شد، افزود: سهم کردستان از اعتبارات ملی و جمعیت دانش‌آموزی کمتر از دو درصد و در مدرسه‌سازی بیشتر از سه درصد بوده که عملکرد استان در زمینه مدرسه‌سازی مطلوب بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان، افتتاح ۱۶ پروژه آموزشی در هفته دولت و همچنین بهره‌برداری از ۸۶ پروژه در ابتدای سال تحصیلی را از دیگر اقدامات صورت گرفته ذکر کرد و گفت: در دهه مبارک فجر، ۴۶ مدرسه با زیربنای بالغ بر ۱۴ هزار مترمربع تحویل آموزش و پرورش شده است.

مرادی با اشاره به افزایش بالغ بر شش هزار نفری دانش آموزان استان در سال گذشته، اضافه کرد: سرانه دانش‌آموزی دو سانتی‌متر مربع ارتقا یافته است.

وی کمک خیران به حوزه مدرسه‌سازی در سال گذشته را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خیران در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱,۰۰۰ میلیارد ریال به مدرسه‌سازی در کردستان کمک کرده‌اند که این میزان، ۱۵ درصد اعتبارات مدرسه‌سازی در کردستان را شامل می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان به تحویل ۳۵ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی در سال گذشته اشاره و ابراز امیدواری کرد با تخصیص‌های صورت گرفته این میزان در سال جاری به ۷۰ میلیارد تومان برسد.

کد خبر 745674

دیگر خبرها

  • تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد ریالی خیران برای مدرسه‌سازی در کردستان
  • رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید