Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن ارگی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: تمام ظرفیت‌ها برای جلب مشارکت‌های مردمی به منظور ریشه‌کن شدن اعتیاد استفاده شود.
وی ادامه داد: اقشار مختلف جامعه مانند روحانیان ، معلمان ، استادان دانشگاه‌ها ، هنرمندان ، ورزشکاران و اصناف با همکاری دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید پای کار باشند و برای ریشه‌کن‌سازی اعتیاد همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر فرآیندی است که طی آن افراد و قشرهای مختلف جامعه در روند مبارزه با مواد مخدر در بخش های گوناگون مشارکت کنند و نقش‌های کلیدی به عهده گیرند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان تاکید کرد: افزایش آگاهی اجتماعی، اعتماد اجتماعی و سرمایه اجتماعی برای افزایش مشارکت مردمی نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: اجرای طرح یاری گران زندگی به منظور نهادینه کردن رویکرد اجتماعی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و روانگردان‌ها با مشارکت حداکثری مردم و مسوولان از جمله اقدامات انجام شده از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان است.
ارگی یادآور شد: اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد در محیط‌هایی مانند خانواده و محله ها از طریق برگزاری کارگاه آموزشی ، همایش ، جشنواره ، نمایشگاه و توزیع بسته های آموزشی از دیگر برنامه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان است.
وی تصریح کرد: شناسایی ، تعقیب و انهدام شبکه های قاچاق مواد مخدر و مقابله با عوامل اصلی استان و خارج از استانی و اجرای طرح‌های ویژه جمع آوری خرده فروشان مواد مخدر و روانگردان‌ها برای کاهش دسترسی به مواد مخدر از دیگر برنامه‌ها برای مقابله با اعتیاد است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: رصد ارائه حمایت‌های اجتماعی به‌منظور صیانت از معتادان بهبودیافته و خانواده آنان به ویژه آموزش‌های فنی و حرفه ای ، اشتغال و توانمندسازی و استانداردسازی فعالیت سازمان‌های مردم نهاد فعال درحوزه مبارزه با مواد مخدر با جدیت پیگیری می‌شود.
از ابتدای سالجاری تا کنون حدود سه‌هزار و ۳۰۰  کیلوگرم مواد مخدر در استان سمنان کشف شد.
بر اساس آمار نیروی انتظامی استان، یک هزار نفر خرده فروش مواد مخدر ۴۰ نفر از فروشندگان کلان و یک هزار و ۴۴ مصرف کننده مواد سال گذشته در استان دستگیر شدند .
سه هزار و ۷۸۴ نفر سال گذشته در حوزه مبارزه با مواد مخدر دستگیرشدند که این دستگیری ها با ارسال گزارش های مردمی به سامانه فوریت های پلیسی ۱۱۰ محقق شد.

برچسب‌ها سمنان مواد مخدر اعتیاد پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان مواد مخدر اعتیاد پیشگیری از اعتیاد سمنان مواد مخدر اعتیاد پیشگیری از اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زوج سوداگر مرگ

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ از دستگیری زوج قاچاقچی مواد مخدر و کشف هشت کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک در شهر جدید مهستان خبر داد.

به گزارش مهر، سرهنگ علی سلیمانی گفت: در راستای اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی و در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت یک زوج در امر خرید و فروش مواد مخدر در شهر جدید مهستان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه متهمان را شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه این زوج سوداگر مرگ را دستگیر کردند. در بازرسی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر از منزل متهمان، ۸ کیلو و ۷۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

وی با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به همراه مواد مکشوفه تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست همواره نسبت به فعالیت افراد مشکوک در پیرامون محل سکونت خود حساس باشند و در صورت مشاهده اینگونه موارد، مراتب را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد