Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، درحالی امروز اولین جلسه مجلس یازدهم آغاز می‌شود که پیش از شروع این جلسه شاهد حواشی جالبی بودیم.

میدان بهارستان در انتظار تشکیل مجلس جدید است و دورتادور این میدان مملو از نیروهای انتظامی و امنیتی برای حفظ امنیت این جلسه مهم است.

خبرنگاران و عکاسان داخلی بسیار زیادی برای پوشش خبری مراسم افتتاحیه مجلس ساعت ۷ صبح خود را به خانه ملت رسانده بودند و پس از دریافت کارت‌های ویژه خود، در انتظار باز شدن درب صحن علنی مجلس بودند درحالی‌که تمام راهروهای مجلس مزین به فرش قرمز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نکات قابل توجه در مراسم افتتاحیه این دوره مجلس شورای اسلامی آن بود که به دلیل بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تعداد خبرنگاران و عکاسان خارجی بسیار کمی برای پوشش خبری این مراسم در صحن علنی مجلس حضور یافته‌اند.

بالاخره ساعت ۷:۴۴ درب صحن علنی بهارستان به روی خبرنگاران و عکاسان باز شد و همه نگاه‌ها به سمت منتخبان مجلس یازدهم خیره شد که اغلب آنان ماسک و دستکش داشتند و به دنبال صندلی‌های خود برای جلوس می‌گشتند.

از دیگر نکات قابل توجه آن بود که فاصله‌هایی بین صندلی منتخبان مجلس برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در نظر گرفته شده بود و یکی از مسئولان اداره جلسه افتتاحیه مجلس، مدام از پشت تریبون اعلام می‌کرد که منتخبان حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند و فاصله اجتماعی را مد نظر قرار دهند.

از تصاویر جالب توجهی که در مراسم افتتاحیه مورد توجه قرار گرفت، عکس نمایندگان شهید مجلس بود که در جایگاه هیئت رئیسه قرار داده شده بود و همچنین روی میز هر یک از منتخبان جدید ملت، یک جلد قرآن کریم و متن سوگندنامه آنها گذاشته بود و جایگاه هیئت رئیسه هم با رنگ‌های سبز، سفید و قرمز گل‌آرایی شده بود.

تکمیل می شود....

کد خبر 4934975 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس یازدهم ویروس کرونا نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام حسن روحانی رژیم صهیونیستی مجلس یازدهم ایالات متحده آمریکا فلسطین روز قدس علی لاریجانی ویروس کرونا جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه خبرگزاری مهر عید سعید فطر سید عباس موسوی مراسم افتتاحیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه ارائه عملکرد سال گذشته جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و همچنین بیان ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ دو دستور کار جلسه امروز بود گفت: سال گذشته در این شورا ۶۸ مصوبه به تصویب حاضران در جلسه رسید که تا پایان سال ۶۳ مصوبه اجرایی شد.

وی افزود: مهمترین مصوباتی که در سال گذشته در این شورا به تصویب رسیده توزیع اعتبارات در بخش هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و همچنین در بخش مسکن، الحاق اراضی در طرح ملی بود.

شاکرآرانی در خصوص ظرفیت‌های مصوب شده در قانون بودجه ۱۴۰۳ گفت: در این بودجه ۱۶ تبصره به تصویب مجلس رسیده که در این جلسه ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد که به واسطه آن دستگاه‌های استان وظیفه دارند از این ظرفیت‌ها برای کسب درآمد استفاده کنند تشریح شد.

استفاده از حقوق دولتی معادن، انتشار اوراق برای توسعه حمل و نقل عمومی، درآمد‌های اختصاصی بهزیستی و آموزش و پرورش و طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی از جمله۱۶ تبصره‌ای بود که در این جلسه در مورد آنها صحبت شد.

همچنین در این جلسه استاندار قم با انتقاد از افزایش ۱۴۸ درصدی مالیات در قم در مقایسه با میانگین افزایش مالیات کشور که ۷۵ درصد گفت این رقم قابل قبول نیست.

احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه از تلاش نمایندگان مردم قم برای کاهش این رقم گفت و افزود: توانستیم عدد و رقم درامد استان را از ۱۱ همت به ۷ همت برسانیم، اما باز هم این رقم از نظر ما زیاد است که در جلسه آتی مجلس تلاش میکنیم در امد مالیاتی را باز هم کاهش دهیم.

شاکر آرانی نیز در این خصوص گفت: در بررسی لایحه بودجه درآمد‌های استان‌ها در این لایحه درج شده است که متاسفانه در این بخش درآمد استان‌ها را عدد بسیار بالایی پیش‌بینی کرده بودند که با پیگیری‌های استانداری و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی توانستند این عدد و رقم را کاهش دهند که در برآورد اولیه حدود ۱۱ همت به عنوان درآمد‌های مالیاتی استان در نظر گرفته شده بود که در مرحله بررسی مجدد این عدد به ۷ همت رسید.

دیگر خبرها

  • نگاه استراتژیک غرب به هند در سایه انتخابات مجلس عوام/ چشم پوشی غرب از نگرانی‌های دموکراتیک
  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • بررسی مشکلات و مسائل مردم دستجرد با حضور منتخبان مجلس
  • رهاسازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب سد نهب قزوین+ فیلم
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند/ ضرورت نظارت سخت گیرانه بر ثروت‌های ملی در استان
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • افتتاحیه مسابقات ربوکاپ آزاد ایران