Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@02:21:49 GMT

اتصال هزار مدرسه خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۲۷۳۱

اتصال هزار مدرسه خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: از تمامی ظرفیت‌های استانی و ملی برای رفع دغدغه‌های آموزشی استان استفاده کرده‌ایم.

محمدصادق معتمدیان، شب گذشته ۶ خرداد در دیدار با مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: از سال گذشته برای رفع مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش استان هدف گذاری‌های خوبی صورت گرفته و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها بهره برده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی، حذف کانکس‌های آموزشی و سیستم‌های گرمایشی غیر استاندارد از سطح مدارس استان را از موفقیت‌های استان برشمرد و گفت: با این اتفاق مهم، اصلی‌ترین نگرانی خانواده‌ها، دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدارس برطرف می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی اولین استانی است که بحث اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات را رقم زد، تصریح کرد: همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور در 15 مهر سال گذشته و در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر 100 مدرسه استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

معتمدیان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و طی تفاهم‌نامه منعقده با وزیر ارتباطات تا پایان خرداد 500 مدرسه و تا پایان سال 1000 مدرسه از ظرفیت شبکه ملی اطلاعات برخوردار می‌شوند.

وی، علت کند بودن روند اجرای این کار را ناکافی بودن زیرساخت‌های مخابراتی استان عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به سرعت گرفتن روند اجرای پروژه فیبر نوری در استان، اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات نیز شتاب فزاینده‌ای گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با اجرای شبکه فیبر نوری، حتی‌الامکان برگزاری جلسات ویدئو کنفرانسی نیز در روستاها فراهم می‌شود.

معتمدیان از نیاز آموزش و پرورش به مجتمع‌های آموزشی شبانه‌روزی گفت و خاطرنشان کرد: برای ایجاد مجتمع آموزشی شبانه‌روزی در شهرستان‌های زیرکوه و درمیان رایزنی‌هایی صورت گرفته و این پروژه‌ها با مشارکت نوسازی مدارس کشور به زودی وارد فاز عملیاتی می‌شود.

وی از تلاش استان برای بهره گیری از نهادهای عمومی در پروژه‌های عمرانی گفت و ادامه داد: بر اساس پیگیری‌هایی که انجام شد، بنیاد برکت، تعهد خود برای احداث 70 کلاس درس در سطح استان را تا شهریورماه به نتیجه می‌رساند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: پروژه احداث 36 کلاس آموزشی در شهر بیرجند توسط آستان قدس نیز فعال شده و در حال اجراست.

معتمدیان تصریح کرد: با عنایت به مصوبه نوسازی مدارس مبنی بر مشارکت در پروژه‌های خیرساز برای استفاده از توان خیرین مدرسه ساز نیز برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

گفتنی است؛ مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش در ابتدای این جلسه به تشریح شرایط موجود استان پرداختند و در خصوص تأمین زیرساخت‌های لازم برای اردوگاه‌ها، تجهیز سالن تیراندازی شهید شهپر بیرجند، احداث استخر سرپوشیده در مرکز استان، تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی ویژه فرهنگیان فاقد مسکن و سایر موارد درخواست‌هایی را ارائه کردند که برخی موارد در حین طرح در جلسه طی تماس تلفنی استاندار با حوزه های مرتبط پیگیری شد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین روز گذشته از اردوگاه‌های آموزش و پرورش بازدید کرد. هدف از این بازدید، بررسی شرایط و رفع مشکلات موجود و همچنین تأمین نیازمندی‌های این دو اردوگاه بود.


انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی مدارس استاندار خراسان جنوبی شبکه ملی اطلاعات آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از امکان واگذاری انشعاب فاضلاب تا تابستان در شهر قاین خبر داد و گفت: با استقرار پکیج تصفیه فاضلاب، این امکان تا تکمیل دوره ساخت تصفیه خانه فاضلاب فراهم می شود.

او افزود: تا پایان سال بر اساس پیش بینی صورت گرفته شبکه جمع آوری فاضلاب قاین ۸۰ درصد و احداث تصفیه خانه این شهر نیز از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار خواهد شد.

دوستی با بیان این که در چهار شهر استان در حال حاضر شبکه جمع آوری فاضلاب در دست اجرا داریم، عنوان کرد: اکنون در شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه و فردوس شبکه جمع آوری فاضلاب در حال اجرا است که تنها در مرکز استان شبکه در حال بهره برداری است.

بیشتر بخوانید

نصب ۵۸۰ انشعاب فاضلاب در بیرجند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به این که به دنبال ارتقای شاخص‌های های برخورداری از شبکه های جمع آوری فاضلاب در سطح استان تا متوسط کشوری هستیم، تصریح کرد: در این زمینه عقب ماندگی هایی در استان وجود دارد. 

او ادامه داد: در شهر فردوس ضمن تسریع در اجرای شبکه سعی بر انتخاب پیمانکار و اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر فردوس است که در این زمینه به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

دوستی از راه اندازی فاز مایع تصفیه خانه فاضلاب سربیشه تا انتهای سال خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال امکان واگذاری انشعاب در این شهر نیز فراهم شود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • مقایسه شبکه 5 جی با 5.5G
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • لینگشی L ؛ وقتی هوندا و دانگ فنگ اتصال برقرار می کنند! (+عکس)
  • آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟
  • اجرای ۷ مصوبه سفر استاندار خراسان جنوبی به بندان