Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل مرکز داده های (Eikon data) نوشت: دومین نفتکش حامل سوخت ایران در روز سه شنبه (به وقت محلی) در بندر شهر کاردون که در خدمت دومین پالایشگاه دولتی ونزوئلا است، پهلو گرفت.

رویترز همچنین در ادامه نوشت: در حالی که دو نفتکش پیشین ایران با ورود به بنادر ونزوئلا در حال تخلیه بار خود هستند، سومین نفتکش ایران تحت عنوان پتونیا نیز به منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، نفتکش پتونیا در پی مسیری که طی روزهای اخیر توسط نفتکش های فورچون و فارست طی شده است، در اوایل روز سه شنبه از دریای کاراییب عبور کرد.

پیش از این نفتکش فورچون ایران با ورود به پالایشگاه ال پالیتو توسط وزیر نفت ونزوئلا مورد استقبال قرار گرفت و وی از تهران برای حمایت از کاراکاس در شرایط بحران تشکر کرد.

نفتکش فارست ایران در حالی در پالایشگاه کاردون ونزوئلا پهلو می گیرد که پیش از نیروهای مسلح این کشور به نحوه احسنت در حفاظت از وی در آب های ونزوئلا کوشا بودند.

"جسوس سوائرز کوریو" رییس ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح ونزوئلا شامگاه سه شنبه از اسکورت نفتکش فارست ایران توسط جنگنده‌های اف ۱۶ و سوخو ۳۰ در آب‌های ونزوئلا خبر داد و از آن با عنوان اسکورت با شکوه یاد کرد.
کوریو در پیامی توییتری نوشت: مطابق توافق نامه‌های دریایی و سنتی و به عنوان یک حرکت دوستی، ما شما را تحت حمایت اسکورت خود به بندر مقصد همراهی خواهیم کرد.

کوریو در توییت دیگری نوشت: همراهی کردن جنگنده‌های اف ۱۶ و سوخو ۳۰ بخشی از یک رویداد تاریخی در هنگام اسکورت کشتی فارست دومین نفت کش جمهوری اسلامی ایران تا رسیدن به بندر ایمن است.

رییس ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح ونزوئلا با تشکر از کمک‌های بشردوستانه ایران در پیامی دیگر نوشت: آن‌ها (ایران) همیشه حمایت و پشتیبانی مردم (ونزوئلا) و نیروهای مسلح ونزوئلا را خواهند داشت.

پادرینو لوپز وزیر دفاع ونزوئلا نیز روز سه شنبه گفت، نیروهای مسلح این کشور (FANB) در آب‌های سرزمینی خود از نفتکش‌های حامل سوخت ایران محافظت خواهند کرد.

ولادیمیر پادرینو لوپز افزود: همانند نفت‌کش اول، امنیت چهار کشتی دیگر حامل سوخت ایران به محض ورود به منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا تامین خواهد شد.

به گفته وزیر دفاع ونزوئلا، (محافظت از نفت کش‌ها) در دستور کار قرار دارد و ما با آغوش باز از آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

براساس اطلاعات ارائه شده بر سایت ترافیک دریایی در مورد کشتی فورست، این کشتی نفتکش در تاریخ ۳۱ مارس (۱۲ فروردین ) بندر ماهشهر ایران را به سوی آب‌های غربی ترک کرده است.

کشتی نفتی فورست ساخت سال ۲۰۰۴ بوده و طول عمر آن ۱۶ سال است و هم اکنون تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران فعالیت دریایی می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ونزوئلا فطریه غیزانیه نفت ونزوئلا صدیقه کیانفر دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی نفتکش ایرانی ونزوئلا پالایشگاه پهلوگیری ونزوئلا فطریه غیزانیه نفت ونزوئلا صدیقه کیانفر دریای کارائیب قتل رومینا اشرفی نیروهای مسلح سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور گفت: اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور، ثمره وحدت، همدلی و یکپارچگی نیروهای مسلح تحت تدابیر فرمانده معظم کل قواست. - اخبار استانها -

بعه گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیروهای مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌روزترین و مجهزترین سامانه‌‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیروهای مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.

وی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده‌ ایم.

امیر سرتیپ دوم ستاد معصومی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیروهای بی‌ادعا در نیروهای مسلح هستند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور دوران مقدس سربازی را شاداب‌‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و گفت: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • گلستان میزبان تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور
  • پیام‌عملیات وعده صادق، قدرت و استقلال ایران بود
  • سرلشکر باقری: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۰/ «ماموریت انجام شد»