Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-16@21:46:01 GMT

چرا عرضه اولیه زرماکارون انجام نشد؟

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۲۹۸۳

چرا عرضه اولیه زرماکارون انجام نشد؟

باتوجه به اعلام اطلاعات جدید توسط زرماکارون مبنی بر افزایش ۴۳ تا ۴۴ درصدی چهار محصول از لغو عرضه اولیه سهام این شرکت ۱۶۰ میلیارد تومانی برای فردا خبر داد.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: معاونت بازار شرکت بورس تهران اعلام کرد: باتوجه به افشای اطلاعات با اهمیت از جمله اطلاعات منتشره در سایت کدال، عرضه اولیه سهام شرکت زر ماکارون که مقرر بود 7 خرداد انجام شود در تاریخ فوق انجام نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاع رسانی لازم در خصوص تاریخ عرضه سهام این شرکت متعاقبا اعلام می شود.

براین اساس، محسن امینی مدیرعامل "غزر" اعلام کرد: نرخ ماکارونی براساس سامانه 124 (سازمان حمایت) به شرح زیر ( افزایش 43 تا 44 درصد) تغییر کرده است.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000IPy برچسب ها: بورس ، عرضه اولیه ، زرماکارون

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بورس عرضه اولیه زرماکارون عرضه اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهامداران عدالت بخوانند/ زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در برنامه صف اول عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار بررسی شد و مجید عشقی، رئیس سازمان بورس به سوالاتی پاسخ داد.

عشقی گفت: سال ۱۴۰۲، به واسطه اتفاقاتی که افتاد سال سختی برای بازار سرمایه بود. در طول دو سال و نیم گذشته سعی شده که بسترسازی لازم برای جذب سرمایه به بخش مولد اقتصاد و ارائه خدمات به سهامداران انجام شود و تلاش شد افرادی که در صف مجوز مربوط به ارائه خدمات مالی بودند بررسی و پاسخگویی شوند که اکنون این صفوف پایان پیدا کرده و به درخواست‌ها به روز پاسخ داده می‌شود.

او افزود: سال گذشته علیرغم تلاطم در بازار سرمایه دو نمونه داشتیم که شرکت‌ها به صورت خرد برای تامین مالی حضور پیدا کردند. بورس به دلیل ماهیتی که دارد یکی از مصادیقی است که می‌تواند شعار سال و مشارکت مردم را تحقق بخشد. مشارکت مردم در بورس سابقه دارد و ۱۲ میلیون نفر به صورت مستقیم در بورس سرمایه گذاری کرده اند و ۵۰ میلیون نفر نیز از طریق سهام عدالت در بورس ذی نفع هستند. برای ایجاد این مشارکت نیازمند اعتمادسازی هستیم. اگر میخواهیم مشارکت مردم را در بازار سرمایه جلب کنیم باید مفروضاتی داشته باشیم و تا پایان دوره سرمایه گذاری به آنها پایبند باشیم. اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

عشقی ادامه داد: موردی که رئیس جمهور و مقام معظم رهبری هم به آن اشاره نمونده اند، بحث تصدی گری دولت و دخالت دستگاه‌های دولتی در شرکت هاست که مخاطرات جدی برای امنیت سرمایه گذاری ایجاد می‌کند. تغییرات متعدد مدیران در بنگاه‌های اقتصادی هم ضربه جدی به بنگاه‌ها می‌زند و سرمایه گذاری در این شرکت‌ها با مخاطره روبرو می‌شود. در حال حاضر طیف وسیعی از ابزارها و صندوق‌ها در اختیار سرمایه گذاران قرار داده ایم تا نسبت به ریسکی که تمایل دارند سرمایه گذاری انجام دهند.

او در خصوص بازگشت سرمایه افرادی که تاکنون در بورس متضرر شده اند گفت: از سال ۹۹ تاکنون تورم تجمیعی ما حدود ۳۰۰ درصد بوده، اما قیمت سهم‌ها تقریبا ۲۵ درصد زیر شرایط اوج در سال ۹۹ است. سهامداران سبد خود را با اوج سال ۹۹ مقایسه می‌کنند که باید بگوییم همچنان جبران نشده است. یکی از دلایل این موضوع این مسئله است که سودآوری شرکت‌ها به واسطه افزایش قیمت‌های سمت بهای تمام شده، کاهش پیدا کرده است.

عشقی با اشاره به وضعیت بورس با توجه به رخدادهای اخیر گفت: رخدادهای سیاسی در کل دنیا روی بازارهای سرمایه اثر می‌گذارد و در بازار ما هم این اتفاق طبیعی بود و در بازار هیجان ایجاد شد. به همین دلیل سازمان بورس برای آنکه از حق سهامدار دفاع کند و معاملات تحت تاثیر هیجانات نباشد، دامنه نوسان برای چند روز محدود شد. این نوع تصمیم‌ها چه در کشور ما چه در کشورهای دیگر مسبوق به سابقه است. روز گذشته و امروز معاملات متعادل بود و التهابات کنترل شد. از هفته آینده به روند عادی معاملات و دامنه نوسان عادی بازمی گردیم.

عشقی در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: مجموعه اتفاقاتی که برای شرکت‌ها افتاده، باعث شد شرکت‌ها مرتکب تخلف شوند و در پایان سال نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کنیم. زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان بورس در خصوص اقدامات آموزش بازار سرمایه گفت: برنامه مدونی در حال اجرا شدن است که سواد مالی و اقتصادی به صورت پایه‌ای به دانش آموزان آموزش داده می‌شود که البته در کوتاه مدت نتایج آن حس نخواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896087

دیگر خبرها

  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • رئیس سازمان بورس: اعتماد مردم به بورس به دلیل برخی تصمیمات مخدوش شده است
  • سهامداران عدالت بخوانند/ زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • کاهش حاشیه سود شرکت ها از ۳۴ درصد به ۱۳ درصد
  • خبر خوب درباره مرحله جدید واریز سود سهام عدالت
  • احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟
  • آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام شد
  • شاخص بورس سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را پس گرفت
  • جو مثبت در بازار سهام؛ حدود ۵۰۰ نماد بورسی صف خرید شدند