Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا پورمهرجردی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از سال ۹۳ فعالیت خود را در بسیج سازندگی شهر هرات مرکز شهرستان ۴۰ هزار نفری خاتم آغاز کرد، هم اکنون به عنوان تسهیل‌گرو عضو گروه جهادی است، افزود: تاکنون در اجرای این مهم و جهت توانمندسازی خانواده‌های کم‌درآمد طرح‌های مختلفی را اجرا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی صندوق‌های قرض‌الحسنه، گروه‌های جهادی، اعطای سبد کالا، تهیه جهیزیه، پرداخت وام از منابع صندوق های محلی و اجرای طرح هایی برای اشتغال و کارآفرینی برای اعضای خانواده ها را از جمله این فعالیت ها نام برد.

 پورمهرجردی همچنین توجه به بنگاه های زودبازده و کوچک را از مهمترین پایه های تحقق شعار سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: با شروع از خانواده و بنگاه‌های کوچک و زودبازده می توان در این مسیر شروع خوبی را آغاز کرد.

 وی ادامه فعالیت در این مسیر و اشاعه آن در بین خانواده ها را مستلزم توجه مسوولان امر به این مهم 

عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در ۱۴ ماه گذشته برای ایجاداشتغال پایدار و زودبازده از بنگاه های کوچک اقتصادی و خانواده ها با اعطای وام های قرض الحسنه، مدیریت و آموزش آنها توسط گروه های جهادی توانستیم گامی مهم در منطقه برداریم.

این تسهیلگر برتر ملی ادامه داد: روی آوردن به مشاغل زود بازده و پایدار نظیر کشت گیاهان کم آبخواه

 دارویی، پرورش طیور از جمله بلدرچین، بوقلمون گوشتی و مرغ خانگی از جمله مشاغلی است که زودبازده بوده و به تامین هزینه ها و درآمد خانواده ها کمک می کند.

پورمهرجردی حمایت از صندوق های ایجاد شده و انگیزه برای ایجاد صندوق های بیشتر و استفاده از منابع مالی خیران را برای ایجاد اشتغال جوانان مهم عنوان کرد.

وی با بیان کارهایی که برای تسهیل‌گری انجام داده است به اشتغالزایی از سوی کارآفرینان اشاره کرد و   گفت: یکی از این کارآفرینان شهر هرات با آورده اولیه سه میلیون تومان هم اکنون ضمن اشتغالزایی به صورت مستقیم برای ۱۰ نفر و پنج نفر به صورت غیرمستقیم به عرضه محصول در بازار اشاره کرد.

 وی شهرستان خاتم را دارای ظرفیت های بزرگی در حوزه دامداری و دامپروری، کشت گیاهان دارویی و کم آبخواه عنوان کرد.

پورمهرجردی افزود: نقش تسهیل‌گر همان‌گونه که از نام آن پیداست، تسهیل‌کننده و یک واسط برای پیشبرد طرح‌هاست که بسیج سازندگی  با انتخاب تسهیل‌گران در کنار طرح‌های اشتغال‌زا، توانسته این فرصت را به متقاضیان بدهد تا با دریافت مشاوره‌ رایگان از تسهیل‌گران ، شغل متناسب با شرایط خود را انتخاب کنند.

پورمهرجردی امسال به عنوان تسهیلگر برتر سال ۹۸ و جز تسهیل‌گران برتر بسیج سازندگی از سوی سازمان بسیج سازندگی در استان یزد انتخاب شده است.

خاتم در بخش محصول باغبانی با ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیرکشت و تولید ۵۰ هزار تن محصول و ۲۱ درصد تولید استان یزد در جایگاه نخست قرار دارد و در بخش تولید محصول گلخانه ای نیز با سطح زیرکشت ۳۲ هکتار، جایگاه پنجم را در اختیار دارد.
هرات مرکز شهرستان ۴۰ هزار نفری خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد واقع است.

برچسب‌ها تعاونی کارآفرینی خاتم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاونی کارآفرینی خاتم تعاونی کارآفرینی خاتم بسیج سازندگی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۳۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان سمنان اظهار کرد: شاخص‌ها نشان‌دهنده کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان سمنان است.

وی افزود: برخی واحد‌های تولیدی در استان به دنبال نیروی کار هستند که خبر بسیار خوبی است. نرخ تورم در استان کاهشی و رشد اقتصادی رو به افزایش است.

رئیس جمهور اضافه کرد: رشد تولید و رشد اقتصادی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کند، شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در گروی تولید است؛ تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد.

رئیسی با بیان اینکه وقتی بانک یک واحد تولیدی را تملک می‌کند، به دلیل اشتغال در زمینه پولی و مالی به تولید و صنعت توجه نمی‌کند، تأکید کرد: وزارت صمت، ستاد واحد‌های تولیدی و صنعتی و بانک مرکزی با تشکیل کارگروهی مشترک، فعال شدن واحد‌های تولیدی احیاشده  در تملک بانک‌ها را پیگیری کنند.

وی گفت: به تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند؛ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند.

رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: مشارکت مردم باید با سازوکارهایی همراه باشد؛ یکی از جلوه‌های این سازوکار تعاونی‌ها هستند که می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند.

رئیسی ادامه داد: معاونت تعاون وزارت رفاه و بخش‌های دیگر از تعاونی‌ها بدانند امسال یکی از جلوه‌های مهم مشارکت مردم، میدان دادن به تعاونی‌ها است.



در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت «پرویز داودی»
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران
  • رونق اقتصادی در روز بازارها با مشارکت مردمی
  • کارآفرین اردبیلی مهمان برنامه «کار خونه»
  • گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس
  • اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۳
  • فعالیت‌های انبارداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزایش خواهد یافت