Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-20@03:43:47 GMT

انتقال مالکیت گوشی دست‌دوم را فراموش نکنید

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۳۲۰۹

انتقال مالکیت گوشی دست‌دوم را فراموش نکنید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست‌دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم‌کارت خود، با موفقیت فعال‌سازی کنید. در غیر این صورت، معامله بدون سند انجام شده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوءاستفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، مالک اصلی دستگاه، مالک قبلی شناخته شده و کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای ایشان در نظر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود. با وجود تاکیدها و توصیه‌های متعدد سامانه همتا در زمینه ضرورت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش دستگاه، شکایت‌های زیادی در این زمینه به سامانه همتا، شده است. این شکایت‌ها می‌تواند شامل این باشد که دستگاه را بدون انتقال مالکیت خریده باشید و به شماره همراه فروشنده دسترسی نداشته باشید که از ایشان درخواست انتقال مالکیت کنید. یا اینکه به شماره همراه فروشنده دسترسی داشته باشید اما این شماره خاموش باشد و یا اینکه از شناسه (IMEI) دستگاه توسط فروشنده، سوءاستفاده شده و دستگاهتان قطع شده باشد.

 حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک

اما در صورتی که دستگاه دارای مالک باشد و از شناسه دستگاه سوءاستفاده نشده باشد، در پیام هشدار انتقال مالکیت ارسالی از همتا، شماره مالک با چند رقم پنهان نمایش داده می‌شود. در صورتی که دستگاه دارای مالک نباشد و در پیام هشدار انتقال مالکیت ارسالی از همتا، شماره مالک ذکر نشده باشد و از شناسه دستگاه نیز سوء‌استفاده نشده باشد، می‌توانید شماره‌ای که امکان دریافت مالکیت دارد را مشاهده کنید. اگر این شماره منقضی یا واگذار شده باشد، شماره با چند رقم پنهان نمایش داده می‌شود.

در ابتدا باید از تمام اسلات‌های دستگاه، با شماره همراه خودتان استفاده کنید تا تاریخچه فعالیت این زوج در شبکه اپراتوری رویت شود. سپس با همان سیم‌کارت استفاده‌کننده از دستگاه، وارد کارتابل شماره همراه خود در سامانه همتا به نشانی www.hamta.ntsw.ir شوید. پس از وارد کردن شماره سیم‌کارت خودتان، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌شود. با استفاده از رمز عبور ارسال‌شده و وارد کردن کد امنیتی، می‌توان وارد سامانه شد. در ادامه وارد قسمت «وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)» شوید.

در مرحله بعد باید یکی از شناسه‌های دستگاه مربوطه را وارد کنید. دقت داشته باشید حتما باید از دستگاه با سیم‌کارت خود استفاده کنید تا موفق به مشاهده نتیجه شوید. درصورتیکه این شناسه (IMEI) تحت مالکیت قطعی هیچ سیم‌کارتی نباشد (یعنی قبلاً توسط هیچ فردی وارد کارتابل نشده باشد) و از آن، سوءاستفاده هم نشده باشد، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فرآیند نمایش داده می‌شود. با کلیک روی گزینه OK اطلاعات نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید با سیم‌کارت درج‌شده در نتیجه تماس گرفته و از ایشان درخواست کنید مالکیت دستگاه را به شما منتقل کند.

همچنین در صورتی که شماره مالک را می‌شناسید ولی سیم‌کارت مالک منقضی و یا واگذار شده است، می‌توانید اطلاعات سیم‌کارت را بازیابی کنید. اما اگر از شناسه‌های دستگاه سوءاستفاده شده باشد، شماره مالک در هیچ‌کدام از حالت‌ها نمایش داده نمی‌شود. به همین دلیل لازم است در زمان خرید و فروش و در حضور فروشنده، فرآیند انتقال مالکیت و فعال‌سازی دستگاه برای سیم کارت خریدار را انجام دهید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیم کارت گوشی همراه انتقال مالکیت مالکیت گوشی نمایش داده می شود انتقال مالکیت شماره همراه شماره مالک سیم کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیل (3) 3-3 (4) استون ویلا؛ امی مارتینز، نامی که فرانسه فراموش نمی‌کند!

در روزی که فرانسوی‌ها با حرکات مختلف قصد آزار امیلیانو مارتینز را داشتند، سنگربان آرژانتین بار دیگر آن‌ها را به سبک خودش ناکام گذاشت. 

طرفداری | لیل با وجود پیروزی 2-1 در دیدار برگشت، 

لیل و استون ویلا در چارچوب بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ کنفرانس اروپا به مصاف هم رفته بودند که این بازی با برتری 2-1 باشگاه فرانسوی در 120 دقیقه همراه شد (3-3 در مجموع). با این حال، استون ویلا با برتری 4-3 در ضربات پنالتی راهی نیمه نهایی شد. در روزی که امی مارتینز با سوت‌ها و شعارهای ممتد هواداران حریف مواجه شده بود، شاگردان اونای امری از خلق موقعیت در نیمه اول ناکام ماندند. بازی برای آن‌ها صفر مطلق بود تا لیل تا آخرین دقایق با نتیجه 2-0 پیش باشد. در دقیقه 87 و در حالی که ویلا از خواب زمستانی بیدار شده بود، روی اشتباه سنگربان حریف، متی کش یکی از گل‌ها را جبران کرد. با توجه به برتری 2-1 تیم امری در دور رفت، نتیجه حالا 3-3 بود تا او تخصص اروپایی‌اش را ادامه دهد. 

در ضربات پنالتی، امی مارتینز با مهار دو ضربه بار دیگر فرانسوی‌ها را در یک جام ناکام گذاشت.

اطلاعات آماری دیدار لیل و استون ویلا تورنمنت: دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ کنفرانس اروپا، فصل 24-2023 تاریخ برگزاری: پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 | 18 آوریل 2024 ساعت: 20:15 به وقت تهران  محل برگزاری: ورزشگاه پیر مائوری گلزنان: یازیچی (15) و آندره (68) برای لیل | کش (87) برای استون ویلا  نمرات بازیکنان و آماری بازی 

 لحظات ویژه  سیو امی مارتینز مقابل دیدگان هواداران فرانسوی  واکنش مارتینز پس از مهار پنالتی حریف؛ او برای این صحنه کارت زرد دیگری را دریافت کرد داور سریعا نظرش را تغییر داد. او یک بار نیز در نیمه اول کارت دریافت کرده بود

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • در دقایق پایانی غفلت کردیم/ گلم تقدیم به هواداران استقلال
  • لیل (3) 3-3 (4) استون ویلا؛ امی مارتینز، نامی که فرانسه فراموش نمی‌کند!
  • نریمان‌جهان: آمار من را فراموش نکنید!
  • نحوه انتقال اطلاعات گوشی در صورت شکستن یا سوختن ال سی دی
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها
  • رئیس هیات مدیره استقلال: انتقال مالکیت به هلدینگ خلیج فارس، اتفاقی عالی است
  • انتقال مالکیت استقلال به هلدینگ خلیج فارس، عالی است
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • دشوارترین رقیب برای شماره ۴ پرسپولیس
  • روش های بازکردن قفل گوشی