Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: خبرگزاری رویترز دقایقی پیش نوشت: دومین نفتکش ایران با نام فارست در ساحل پالایشگاه کاردون در سواحل غربی ونزوئلا پهلو گرفت.
به گزارش خرداد ،ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز به نقل مرکز داده های (Eikon data) نوشت: دومین نفتکش حامل سوخت ایران در روز سه شنبه (به وقت محلی) در بندر شهر کاردون که در خدمت دومین پالایشگاه دولتی ونزوئلا است، پهلو گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رویترز همچنین در ادامه نوشت: در حالیکه دو نفتکش پیشین ایران با ورود به بنادر ونزوئلا در حال تخلیه بار خود هستند، سومین نفتکش ایران تحت عنوان پتونیا نیز به منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا وارد شده است. 
براساس این گزارش، نفتکش پتونیا در پی مسیری که طی روزهای اخیر توسط نفتکش های فورچون و فارست طی شده است، در اوایل روز سه شنبه از دریای کاراییب عبور کرد. 
پیش از این نفتکش فورچون ایران با ورود به پالایشگاه ال پالیتو توسط وزیر نفت ونزوئلا مورد استقبال قرار گرفت و وی از تهران برای حمایت از کاراکاس در شرایط بحران تشکر کرد. 
نفتکش فارست ایران در حالی در پالایشگاه کاردون ونزوئلا پهلو می گیرد که پیش از نیروهای مسلح این کشور به نحوه احسنت در حفاظت از وی در آب های ونزوئلا کوشا بودند. 
"جسوس سوائرز کوریو" رییس ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح ونزوئلا شامگاه سه شنبه از اسکورت نفتکش فارست ایران توسط جنگنده‌های اف ۱۶ و سوخو ۳۰ در آب‌های ونزوئلا خبر داد و از آن با عنوان اسکورت با شکوه یاد کرد.کوریو در پیامی توییتری نوشت: مطابق توافق نامه‌های دریایی و سنتی و به عنوان یک حرکت دوستی، ما شما را تحت حمایت اسکورت خود به بندر مقصد همراهی خواهیم کرد. 
کوریو در توییت دیگری نوشت: همراهی کردن جنگنده‌های اف ۱۶ و سوخو ۳۰ بخشی از یک رویداد تاریخی در هنگام اسکورت کشتی فارست دومین نفت کش جمهوری اسلامی ایران تا رسیدن به بندر ایمن است. 
رییس ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح ونزوئلا با تشکر از کمک‌های بشردوستانه ایران در پیامی دیگر نوشت: آن‌ها (ایران) همیشه حمایت و پشتیبانی مردم (ونزوئلا) و نیروهای مسلح ونزوئلا را خواهند داشت. 
پادرینو لوپز وزیر دفاع ونزوئلا نیز روز سه شنبه گفت، نیروهای مسلح این کشور (FANB)  در آب‌های سرزمینی خود از نفتکش‌های حامل سوخت ایران محافظت خواهند کرد. 
ولادیمیر پادرینو لوپز افزود: همانند نفت‌کش اول، امنیت چهار کشتی دیگر حامل سوخت ایران به محض ورود به منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا تامین خواهد شد. 
به گفته وزیر دفاع ونزوئلا،  (محافظت از نفت کش‌ها) در دستور کار قرار دارد و ما با آغوش باز از آن‌ها استقبال خواهیم کرد.
براساس اطلاعات ارائه شده بر سایت ترافیک دریایی در مورد کشتی فورست، این کشتی نفتکش در تاریخ ۳۱ مارس (۱۲ فروردین ) بندر ماهشهر ایران را به سوی آب‌های غربی ترک کرده است. 
کشتی نفتی فورست ساخت سال ۲۰۰۴ بوده و طول عمر آن ۱۶ سال است و هم اکنون تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران فعالیت دریایی می‌کند. برچسب ها: دومین نفتکش ایران ، ونزوئلا

منبع: خرداد

کلیدواژه: دومین نفتکش ایران ونزوئلا نیروهای مسلح دومین نفتکش نفتکش ایران دومین نفت سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین اهداف جمهوری اسلامی ایران است

رئیس دفتر سیاسی حماس با رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که به تهران سفر کرده است، به اتفاق هیئت همراه با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح، با سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد؛ سرلشکر باقری در ابتدا ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مظلوم فلسطین، اظهار کرد: امید است به برکت خون این شهیدان شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

وی با بیان اینکه به برکت جهاد فلسطین امسال روز جهانی قدس بسیار با شکوه‌تر برگزار خواهد شد، افزود: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبردها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه عملیات بی‌نظیر هفتم اکتبر عملیات بزرگی بود که شکست ترمیم ناپذیری به رژیم صهیونیستی وارد کرد، تصریح کرد: این عملیات غرورآفرین، افسانه شکست ناپذیری اسرائیل جنایتکار را نقش بر آب کرد و فلسطین را به موضوع اول جهان اسلام بلکه کل جهان تبدیل کرد.

سرلشکر باقری گفت: ما این عملیات را به‌دلیل ویژگی‌های اطلاعاتی ضربه غافلگیر کننده به دشمن در حداقل زمان، یک عملیات بی‌نظیر و استثنایی و موفق می‌دانیم و به خاطر داشتن چنین طراحان و رزمندگان شهادت طلبی به شما تبریک عرض می‌کنیم و امید است با تدابیر جنابعالی و دیگر دوستان شکست رژیم صهیونیستی اتفاق بیفتد.

وی گفت: اگر آمریکایی‌ها به رژیم صهیونیستی کمک نکرده بودند یقیناً تا الان این فروپاشی اتفاق افتاده بود و آنچه که رژیم صهیونیستی توانست جواب بدهد فقط کشتار مردم بی‌گناه، زنان، کودکان و خراب کردن بیمارستان‌ها و وارد کردن قحطی و گرسنگی بوده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مقاومت بی‌نظیر مردم فلسطین در برابر همه فشارهای وارد شده؛ خاطر نشان کرد: مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین توانستند قدرت اسلام را به همه مردم جهان نشان دهند و به یاری خدا و با حمایت‌هایی که باید از این مردم بشود شیرینی پیروزی را بتوانیم در آینده نزدیک ببینیم.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز ضمن اظهار خوشحالی و خرسندی در خصوص دیدارهای صورت گرفته با فرماندهان نظامی ایران، گفت: برگزاری این جلسه یکی از دلایل اصلی توجه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به فلسطین است.

وی افزود: مسائل حاشیه‌ای در فلسطین باعث شده بود به خواسته‌های مردم فلسطین توجهی شود ولی به لطف الهی عملیات هفتم اکتبر باعث شد حرف دل مردم فلسطین به گوش جهانیان برسد.

رئیس دفتر حماس با بیان اینکه حمایت‌ها و پیگیری‌های نیروهای مسلح و ملت ایران در مورد مسائل فلسطین به نیروی‌های جهادی ما روحیه مضاعف در به ثمر رسیدن اهداف عملیات طوفان الاقصی می‌بخشد؛ تصریح کرد: تلاش‌های شهید سردار سلیمانی در خصوص شنیده شدن فریاد مظلومان جهان و سرکوبی قدرت‌های ستمکار هیچ‌گاه فراموش شدنی نیست.

اسماعیل هنیه در پایان از توجهات مقام معظم رهبری و مسئولان جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان ارتش و سپاه تشکر کرد.

منبع: تسنیم کد خبر 740124

دیگر خبرها

  • جزییات دیدار مهم اسماعیل هنیه با سرلشکر باقری
  • دیدار هنیه با سرلشکر باقری
  • آرمان‌های فلسطین جز اصلی‌ترین راهبردهای نظام است
  • آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبردهای جمهوری اسلامی ایران است
  • آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبردهای جمهوری اسلامی است
  • آرمان‌های فلسطین جز اصلی‌ترین راهبردهای جمهوری اسلامی است
  • اسماعیل هنیه با سرلشکر باقری دیدار کرد + جزئیات
  • آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین اهداف جمهوری اسلامی ایران است
  • اسماعیل هنیه با سرلشکر باقری دیدار کرد
  • قدرت نیروهای مسلح ایران در دنیا کم‌نظیر است