Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش آمریکا روز سه شنبه ادعا کرد که روسیه اخیرا با اعزام چند جنگنده هوایی به لیبی از شبه نظامیان متحد با نیروهای تحت رهبری خلیفه حفتر، حاکم مناطق شرقی این کشور حمایت کرده است.

نیروهای وفادار به خلیفه حفتر از بیش از یک سال پیش عملیات خود برای فتح طرابلس، پایتخت لیبی و سرنگونی دولت وفاق ملی این کشور را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفن تاونسند، فرمانده نیروهای ایالات متحده در آفریقا روز سه شنبه گفت: «روسیه به وضوح تلاش می کند تا موازنه قوا را به نفع خود در لیبی تغییر دهد.»

وی مدعی شد که جنگنده های هوایی نسل چهارم روسیه پس از برخاستن از یک پایگاه هوایی این کشور ابتدا به سوریه رفتند تا ردیابی آنها دشوار شود. به گفته فرمانده نیروهای آمریکا در آفریقا رنگ آمیزی این جنگنده ها برای جلوگیری از شناسایی تعلق آنها به روسیه در سوریه تغییر داده شد.

در گزارش اخیر کارشناسان سازمان ملل متحد آمده بود که گروهی از شبه نظامیان گروه واگنر روسیه در لیبی حضور دارند. این در حالی است که مسکو همواره هرگونه دخالت در جنگ داخلی لیبی را رد کرده است.

دولت وفاق لیبی بر این باور هستند که صدها نفر از شبه نظامیان گروه واگنر اکنون در کنار نیروهای خلیفه حفتر حضور دارند. حضور جنگجویان گروه واگنر که از آن به عنوان گروهی نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه یاد می شود نقض تحریم تسلیحاتی لیبی خواهد بود. سازمان ملل متحد از سال ۲۰۱۱ میلادی تحریم تسلیحاتی علیه لیبی وضع کرده است.

استفن تاونسن هدف از عملیات جنگنده های روسیه در لیبی را حمایت از جنگجویان گروه واگنر اعلام کرده است.

نیروهای وفادار به خلیفه حفتر طی هفته های گذشته در چند جبهه مجبور به عقب نشینی در برابر نیروهای دولتی شدند. دو طرف جنگ داخلی لیبی از سوی قدرت های مختلف جهان حمایت می شوند. در حالی که روسیه و امارات عربی متحده از نیروهای خلیفه حفتر هواداری می کنند ترکیه از دولت وفاق ملی در طرابلس حمایت نظامی می کند.

برچسب هاخلیفه حفتر روسیه شبکه خبری یورو نیوز (EuroNews) لیبی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: خلیفه حفتر روسیه لیبی آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو خلیفه حفتر گروه واگنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اوکراین بیش از هزار و ۲۰۰ نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، تلفات نظامی و تسلیحاتی ارتش اوکراین در محورهای مختلف ادامه دارد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور موفق شدند مواضع خود را در محور دونتسک، بهبود بخشند. در درگیری در این منطقه، نیروهای مسلح اوکراین در روز گذشته ۴۷۰ نظامی خود و نیر ۲۰ خودرو را در این منطقه از دست داده‌اند.

بنا به این گزارش، ارتش اوکراین ۵۰۰ سرباز خود را در مسیر آودیوکا و کوپیانسک از دست داده است.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، در مسیر دونتسک جنوبی، ارتش اوکراین حدود ۱۵۰ نظامی دیگر خود را از دست داد. در درگیری در مسیر بلگورود، حدود ۶۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین در محور خرسون هم ۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور همچنین توانستند سامانه پدافند هوایی ارتش اوکراین منهدم کنند.

کد خبر 6078130

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت مشابه آمریکا از اوکراین
  • حملات هوایی اسرائیل به مناطقی در جنوب لبنان
  • تحولات اوکراین| نگرانی زلنسکی از وضعیت ارتش در جبهه نبرد
  • قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد
  • حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار و ۲۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • تلفات سنگین در حمله اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپروژیا/ لیتوانی برای جنگ با روسیه آماده می‌شود/ وضعیت وخیم ارتش اوکراین در جبهه شرقی
  • تلفات سنگین در حمله اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپروژیا/ وضعیت وخیم ارتش اوکراین در جبهه شرقی
  • عکس| اولین دسته از جنگنده‌های سوخو۳۵ وارد میدان شدند