Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل موسسه بهمن سبز حوزه هنری از روند بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی ۲۹ بهمن تبریز و اقدامات صورت گرفته در این خصوص بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری، سیدمصطفی حسینی، مدیرعامل موسسه بهمن سبز حوزه هنری با حضور در کلانشهر تبریز از روند بازسازی «سینما ۲۹ بهمن تبریز» و اقدامات صورت گرفته در این خصوص بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اطلاع از وضعیت بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی ۲۹ بهمن و حضور در بخش‌های مختلف این سینما، بر شروع به کار مجدد این فضای فرهنگی و هنری و ارائه خدمات استاندارد سینمایی برای مردم و علاقه‌مندان این هنر در آینده‌ای نزدیک تاکید کرد.

سید مصطفی حسینی طی نشستی با رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی اظهار کرد: بر اساس طرح‌های ارائه شده جهت بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی ۲۹ بهمن با هفت سالن مجهز، امیدوارم مردم تبریز از سینماهای مجهز با سیستم‌های صوتی و تصویری به‌روز تا سال آینده بهره‌مند شوند که در این راستا موسسه بهمن سبز حوزه هنری به غیر از بازسازی سینماهای موجود در این شهرستان توان تاسیس سینماهای جدید و پیشرفته در اماکن تجاری این شهر را نیز دارد.

احداث پردیس بزرگ سینمایی مراغه اولویت اصلی حوزه هنری در آذربایجان شرقی است

مدیرعامل موسسه بهمن سبز همچنین از احداث پردیس سینمایی شهرستان مراغه پس از اتمام پروژه بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی ۲۹ بهمن تبریز خبر داد.

وی با اشاره به پروژه بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی ۲۹ بهمن تبریز اظهار کرد: بحث اولیه و مهندسی این پروژه به پایان رسیده و عملیات بازسازی آن وارد فاز دوم خود شده است.

حسینی افزود: این پردیس سینمایی، پس از بازسازی به ۷ سالن با ظرفیت‌های مختلف از ۸۰ نفره تا ۶۰۰ نفره به عنوان بزرگترین پردیس فرهنگی سینمایی شمال غرب کشور مطرح خواهد بود؛ نخستین سالن ویژه کودکان و نوجوانان شمال غرب کشور نیز در این پردیس فرهنگی سینمایی احداث می‌شود و علاوه بر سالن‌های سینمایی، سالن‌های فرهنگی از جمله پلاتوی تخصصی نیز از دیگر طرح‌های این پردیس است.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز حوزه هنری در ادامه اظهار کرد: عملیات بازسازی سینما ۲۹ بهمن تبریز از آذرماه سال گذشته کار خود را به صورت جدی ادامه می‌دهد که امیدواریم این پروژه تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

حسینی در ادامه با اشاره به اولویت‌های حوزه هنری در بازسازی سینماهای استان اظهار کرد: پس از اتمام پروژه بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی ۲۹ بهمن تبریز، احداث و بازسازی سینماهای شهرستان مراغه، سراب و مرند در اولویت‌های کاری موسسه بهمن سبز حوزه هنری کشور قرار دارد و همچنین امیدواریم با همکاری منطقه آزاد ارس، یک پردیس فرهنگی سینمایی نیز در این منطقه احداث کنیم.

وی با اشاره به احداث پردیس بزرگ سینمایی در شهرستان مراغه تصریح کرد: حوزه هنری کشور مصمم به ساخت پردیس فرهنگی سینمایی در این شهرستان است و این مسئله را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

وی همچنین ادامه داد: شهرستان مراغه با تاریخ و تمدن منحصر به‌فرد خود نیازمند یک پردیس بزرگ فرهنگی و سینمایی است و برای ایجاد یک مرکز بزرگ فرهنگی سینمایی در این شهر، باید مسئولین این شهرستان نیز اهتمام و مشارکت جدی داشته باشند.

در ادامه این نشست، سیدمحمدحسین بلاغی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز به توجه ویژه موسسه بهمن سبز به بازسازی سینماهای استان اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی از استان‌های پیشتاز در عرصه سینماداری کشور است که توجه به حفظ و توسعه این اماکن مهم و تاثیرگذار فرهنگی ضروری است.

پردیس فرهنگی سینمایی ۲۹ بهمن تبریز که متعلق به حوزه هنری استان است، پس از پایان عملیات بازسازی، به عنوان بزرگترین پردیس فرهنگی سینمایی شمال‌غرب کشور در مرکز شهر تبریز مطرح خواهد شد.

این سینما که پیش از این، دارای دو سالن سینمایی بود؛ پس از بازسازی به ۷ سالن با ظرفیت‌های مختلف از ۸۰ نفره تا ۶۰۰ نفره در مجموع بیش از یک هزار صندلی افزایش خواهد یافت که در سطح شمال‌غرب کشور به عنوان بزرگترین پردیس فرهنگی سینمایی مطرح خواهد بود.

گفتنی است، پروژه بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی ۲۹ بهمن تبریز از آذرماه سال گذشته کار خود را آغاز کرده است. پیش از این نیز، عملیات بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز در سال ۱۳۹۴ توسط حوزه هنری استان آغاز شده بود که این پروژه در طول سه سال با ۳ میلیارد تومان اعتبار مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: حوزه هنری سینما موسسه بهمن سبز حوزه هنری مدیرعامل موسسه بهمن سبز بازسازی سینماهای آذربایجان شرقی عملیات بازسازی شهرستان مراغه بازسازی سینما شمال غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۳۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی از جان‌ باختن یک نفر و مصدومیت شش نفر در برخورد یک دستگاه خودروی نیسان با یک دستگاه ال۹۰ در جاده تبریز- صوفیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سجاد صفری صبح امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این حادثه رانندگی بامداد امروز رخ داد، اظهار کرد: در این سانحه برخورد شدید یک دستگاه خودروی سواری ال ۹۰ با یک دستگاه نیسان وانت در کیلومتر سه جاده صوفیان به تبریز منجر به فوت یک نفر جان و مصدومیت پنج نفر از سرنشینان هر دو خودرو شد.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع این حادثه، دو تیم امدادی با هفت نجاتگر به همراه یک دستگاه خودروی نجات از پایگاه سفیدکمر و دو دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های امداد و نجات سفیدکمر و شهید فخری زاده به محل حادثه اعزام شدند.

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر تبریز پس از رهاسازی دو نفر از مصدومان محبوس شده در خودرو، یک نفر از مصدومان را به بیمارستان امام رضا انتقال دادند.

صفری اضافه کرد: پنج مصدوم دیگر این حادثه نیز توسط آمبولانس اورژانس به سایر مراکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 745720

دیگر خبرها

  • کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز
  • چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟
  • معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده
  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی
  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در تبریز