Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الله شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش تولید در باغات استان همدان با توجه به بارندگی‌های مطلوب در سال جاری بر اهمیت باغات به عنوان بخش مهمی از کشاورزی استان همدان تاکید و ویژگی‌های آب و هوایی استان همدان را برای تولید میوه‌های سازگار با مناطق سرد و معتدل مطلوب ارزیابی کرد.

شهبازی وسعت باغات آلبالوی استان همدان در سال ۹۸ را یک هزار و ۴۴۷ هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان یک هزار و ۲۶۸ هکتار بارور و ۱۷۹ هکتار غیر بارور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان همچنین میزان تولید آلبالوی استان همدان در سال گذشته را بالغ بر ۷ هزار ۵۷۴ تن و میانگین برداشت از هر هکتار را ۵ هزار و ۹۷۴ کیلوگرم عنوان کرد.

شهبازی وسعت باغات گیلاس در استان همدان را ۹۲۶ هکتار عنوان کرد و با بیان اینکه از این میزان ۷۸۷ هکتار بارور و ۱۳۹ هکتار غیربارور است، گفت: میزان تولید گیلاس در سطح استان در این سال ۵ هزار و ۵۲۶ تن بوده که حاکی از میانگین تولید ۷ هزار و ۲۲ کیلوگرم در هر هکتار است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان گفت: شهرستان‌های همدان و ملایر بیشترین میزان باغات گیلاس را در سطح استان دارا هستند و «زرد دانشکده» «تک دانه مشهد» و ارقام محلی مهمترین ارقام گیلاس در سطح استان را شامل می‌شوند،

وی گفت: همچنین ارقام محلی و آلبالوی مجارستانی مهمترین ارقام آلبالو در باغات استان هستند.

شهبازی میزان بارندگی‌ها در سال جاری به خصوص در فصل اردیبهشت ماه را مطلوب ارزیابی و نسبت به افزایش تولید گیلاس و آلبالو در استان همدان در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته ابراز خوش بینی کرد.

کد خبر 4935058

منبع: مهر

کلیدواژه: جهادکشاورزی همدان میوه گیلاس ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا روز جهانی قدس قزوین نماز عید سعید فطر روابط عمومی بیرجند راهپیمایی روز قدس استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در شهر منصوریه سه نوع توت (قرمز با مزه شیرین،   ترش سفید با مزه شیرین و ملس و توت موزی) تولید می‌شود.

سطح باغات شهر منصوریه شهرستان بهبهان ۲۵۰ هکتار می‌باشد که افزون بر ۷ درصد از آنها را درختان توت تشکیل می‌دهد.


روزانه یک تن توت از باغات برداشت و روانه بازار بهبهان و سایر شهر‌های استان خوزستان می‌شود.

 کار برداشت توت تا  اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود افزون بر ۳۵ تن برداشت شود.

 این  میوه مغزی در درمان بیماری‌های کم خونی و دستگاه گوارش بسیارموثراست وبیماران دیابتی نیز آنراخشک و بجای قندمصرف می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • برداشت گندم از مزارع بذری استان بوشهر آغاز شد