Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم استاندار قم با ذکر این مطلب که استان در مرحله مهار کرونا است بسیج همه ظرفیت‌های استان برای حل مشکلات این بحران را ستود.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست سه‌شنبه‌شب در آیین تجلیل از بانوان جهادگر میدان دفاع از سلامت استان قم با ذکر این مطلب که اکنون در مرحله بازگشایی اماکن مقدس و تثبیت و مهار بیماری کرونا قرار داریم، گفت: امیدواریم با همین روحیه و تلاش جمعی مدیران و مسئولان و مردم به سمت استقرار کامل سلامتی حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه با توجه به ارزیابی کشوری از عملکرد ستاد بحران استان قم، شاهد پیشتازی استان در زمینه مبارزه و کنترل بیماری هستیم.  این درحالی است که دشمن در این مدت به سیاه نمایی و دشمنی خود ادامه داد ولی امروز خوشبختانه استان در شرایط مناسبی به سر می برد و همه دستگاه ها و مردم و گروه های جهادی با عمل به وظیفه خود در این مسیر پیشگام هستند.

سرمست بیان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد، گروه‌های مردمی، خیرین سلامت و داوطلبان جهادی بالاترین سطح از مشارکت مردمی جهت رفع یک بحران اجتماعی را ایجادکردند که خود بیانگر یک سرمایه عظیم اجتماعی است که باید این سرمایه را برای سالهای سال حفظ و توسعه داد.

استاندار قم گفت: در این میان حمایت علما و مراجع عظام تقلید و ائمه جمعه و روحانیت استان در حمایت از مصوبات و طرح‌های ستاد ملی کرونا قابل تقدیر بود. این درحالی است که استان قم بدون سابقه ای از این بیماری به شکل آنی در جریان این مشکل قرار گرفت ولی بسیج نیروهای جهادی و داوطلب و همچنین نیروهای ستادی و اجرایی مشکلات را حل کرد.

وی گفت: از دیگر صحنه های جالبی که در این مدت شاهد بودیم رفع یک چالش بزرگ بود که با همکاری حوزه و فتاوای شرعی انجام شد که همان مساله تدفین اموات کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ملاحظات شرعی بود که در این میان حمایت و همراهی حوزه علمیه و روحانیت بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر رعایت مسائل شرعی در تغسیل و تدفین اموات، پروتکل مناسب برای تغسیل در قم تدوین و اجرایی شد و به‌عنوان یک الگو در کل کشور انتشار یافت.

وی به حضور نیروهای داوطلب که فداکارانه سلامتی خود را در راه خدمت به بیماران به خطر انداختند اشاره کرد و بیان داشت: این خادمان سلامت با روحیه ای جهادی پا در عرصه میدان دفاع از سلامت و امنیت مردم گذاردند و برگزاری چنین جلسات برای بیان ارزش خدمات این افراد و ارج نهادن به جهاد بزرگ آن‌هاست.

استاندار قم بیان کرد: استان قم هم در کشف و هم مدیریت این بحران سرآمد بوده است. در همین مدت نیز خوشبختانه جلسات بسیار منظم  ستاد ملی کرونا به ریاست دکتر روحانی و جلسات استانی برگزار شد. از این میان نیز پیام‌های امیدبخش رهبر معظم انقلاب و حمایت ایشان از مصوبات ستاد ملی کرونا نقشی بی‌بدیل در اجرای طرح‌های موفق پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و شکستن زنجیره انتقال بیماری داشت.

سرمست با ذکر این مطلب که رهبر انقلاب در پیام خود به مساله اهمیت و جایگاه مدافعان سلامت پرداختند گفت: ایشان بر لزوم استفاده از همه ظرفیت ها و تجمیع آنها برای حل مشکلات و راهبری سیاست های مبارزه با این بحران تاکید کردند. البته در این میان نباید از اجرای طرح نظام تحول سلامت در این دولت اثرات آن در ایام شیوع کرونا گذشت.

وی یادآورشد: با حمایت‌های صورت گرفته توسط دولت در قم زیرساخت‌های بیمارستانی و تکمیل دو بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) و مادر در چرخه تکمیل قرار خواهد گرفت و توانستیم از تهدید و شرایط بحرانی کرونا فرصت تکمیل این دو طرح مهم را ایجاد کنیم.

در پایان این آیین توسط آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و همچنین استاندار قم از تعدادی از بانوان جهادگر میدان دفاع از سلامت استان با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس استان قم الگوسازی بهرام سرمست استاندار قم استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۳۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین از لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان قزوین به منظور پیشگیری از وقوع سیل خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدرضا علیمی ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران استان قزوین که در محل سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استان قزوین برگزار شد با اشاره به عملکرد مدیریت بحران استان قزوین در پیشگیری از سیلاب رودخانه‌ها، اظهار داشت: استان قزوین دارای حدود 2 هزار و 750 کیلومتر رودخانه اصلی در 2 حوضه آبریز رودخانه شور و دریای خزر در سطح 6 شهرستان است. 

وی افزود: در سال 1402 به منظور پیشگیری از سیل، نقاط حادثه‌خیز سیلاب استان شناسایی و مشکلات آن بررسی شد، همچنین اقدامات متعددی در راستای ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیرهای عبور سیلاب در سطح کلیه شهرستان‌های استان انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بیان کرد: در همین راستا و به منظور شناسایی تصرفات در بستر و حریم رودخانه‌ها به صورت مستمر پایش صورت گرفت و به منظور رفع تصرفات، گروه گشت و بازرسی تشیکل و برای متخلفان اخطاریه صادر شد، همچنین پیگیری طرح شکایت در مراجع قضایی و در نهایت اخذ احکام و یا دستورات قضایی جهت رفع تصرفات در این زمینه صورت گرفت. 

علیمی تصریح کرد: با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و سایر دستگاه‌ها از جمله اداره کل راهداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرمانداری‌ها‌ شهرداری‌ها و دهیاری‌ها لایروبی رودخانه ها و پاکسازی پل ها در 42 کیلومتر از رودخانه های استان صورت گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین، گفت: انجام پروژه‌های آبخیزداری در بالادست رودخانه‌ها و پروژه‌های مهندسی رودخانه شامل دیواره‌سازی رودخانه ها، سازه‌های کنترل سیلاب رودخانه در سطح شهرستان‌ها، لایروبی رودخانه های شهر قزوین، لایروبی رودخانه‌های مرکز شهرستان‌ها، کنترل سیلاب روستاهای نوآباد و شهید آباد آوج، دیواره سازی رودخانه های الموت در روستاهای هرانک و کشکدست، بازگشایی مسیر رودخانه مالی‌آباد آبیک، لایروبی رودخانه های الموت و انجام مطالعات رودخانه ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است. 

وی افزود: 71 مورد بازید مشترک جهت شناسایی، پایش و بازبینی نقاط حادثه‌خیز و سازه‌های تقاطعی رودخانه ها، 18 مورد بازید به منظور کنترل مکان‌های دفع و تخلیه پسماند، معرفی افراد خاطی در حوزه تخلیه زباله و نخاله به محیط زیست به صورت مستمر، برگزاری جلسات توجیهی برای دهیاران و شهرداران نیز از در این راستا انجام گرفته است. 

علیمی یادآور شد: در سال 1400 لایروبی رودخانه ها در 26 کیلومتر اجرا شده بود که این میزان در سال 1401 به 24 کیلومتر و در سال گذشته به 42 کیلومتر رسیده است، در نتیجه این اقدامات میزان تلفات ناشی از سیل در سال 1402 به عدد صفر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به مقادیر بارش سال زراعی استان قزوین، تصریح کرد: میزان بارش سال زراعی استان در سال 1401 تا 1402، 170 میلی لیتر است که این میزان تا پایان 24 فروردین ماه سال جاری به 180.1 میلی متر رسیده است، در این میان شهرستان آوج با میزان 229.3میلی لیتر بیشترین میزان بارش و شهرستان تاکستان با میزان بارش 141.2میلی‌لیتر کمترین بارش را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • پس از باران/ جاده -یزد مهریز+فیلم
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش
  • ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • کنترل دسترسی کارکنان به شبکه و اهمیت آن برای سازمان‌ها
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان