Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@17:03:38 GMT

ساخت فیلتر نانویی آنتی باکتریال برای کولرهای آبی

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۳۵۱۶

ساخت فیلتر نانویی آنتی باکتریال برای کولرهای آبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، مرتضی استاد احمد قرابی، مدیرعامل شرکت گفت: فیلتر آنتی‌باکتریال کولر آبی را از سال گذشته تولید و به بازار عرضه کرده‌ایم. این فیلترها به دلیل وجود نانوذرات، عوامل بیماری‌زا را از بین می برند.

وی افزود:در فیلترهای معمولی، با گیر افتادن ذرات داخل فیلتر، شرایط برای رشد قارچ و باکتری‌ها در داخل فیلتر فراهم شده در حالی که این فیلترهای نانو مانع از رشد عوامل بیماری‌زا می‌شود و تا ۹۹ درصد باکتری، قارچ و عوامل آلرژی را از جریان هوا حذف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قرابی افزود: این فیلترهای آنتی‌باکتریال سه لایه بوده در حالی که فیلترهای رایج در بازار تک لایه هستند. از دیگر مزیت‌های این محصول قابل شستشو بودن آن است. همچنین این محصول یک روکش نیز دارد که روی کولر قرار می‌گیرد. این روکش به دلیل داشتن فوم، مانع از گرم شدن سقف کولر می‌شود.

به گفته وی،در فصل‌هایی که کولر خاموش است، معمولا عوامل حساسیت‌زا و مواد بیماری‌زا از طریق پوشال وارد محیط کانال کولر می‌شود. با شروع فصل گرما، استفاده از کولر موجب پخش شدن این مواد در فضای منزل می‌شود. اما این محصول به دلیل وجود درپوشش‌، مانع از ورود موادحساسیت‌زا و پاتوژن‌ها به داخل کولر و کانال‌ها می شود.

مدیرعامل شرکت ماشین هوشمند رایمند از صادرات این محصول به کردستان عراق خبر داد و افزود: « این محصول مورد توجه مشتریانی در عراق قرارگرفته و صادراتی نیز به این کشور داشته‌ایم. در حال حاضر این فیلترها در بازار توزیع شده و از طریق سایت شرکت و همچنین دیجیکالا قابل تهیه است.»

کد خبر 4935059 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری نانو تولید شرکت دانش بنیان کولر آبی ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان فناوری نانو فناوری فضایی اینترنت تولید صندوق نوآوری و شکوفایی هوش مصنوعی محمد جواد آذری جهرمی شبکه ملی اطلاعات گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۳۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات ردمی 13 5G و پوکو M۷ پرو 5G لو رفت

به‌ تازگی جزئیات غیررسمی پیرامون مشخصات سخت‌افزاری دو محصول اقتصادی آتی شیائومی منتشر شده است که شامل ردمی ۱۳، ۵G و پوکو M۷ پرو ۵G می شود.

مشخصات احتمالی ردمی 13 5G و پوکو M۷ پرو 5G

ردمی 13 5G یکی از خوش قیمت‌ترین گوشی‌های هوشمند شیائومی خواهد بود که انتظار فروش میلیونی آن می‌رود. البته احتمالاً در ابتدا خبری از عرضه جهانی این محصول نخواهد بود و تنها در بازار چین ارائه خواهد شد. با وجود انتظارات بالا، به نظر می‌رسد که شیائومی تصمیم گرفته است تا تغییرات محسوسی در نسل جدید محصول مذکور ایجاد نکند و بسیاری از مشخصات را مشابه با ردمی ۱۲ ثابت نگاه دارد. طبق گزارش‌های غیررسمی، تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۲ (SM4450) وظیفه تأمین قدرت پردازشی دستگاه را بر عهده خواهد داشت که در نسل قبل هم شاهد استفاده از آن بوده‌ایم.

از دیگر جزئیات مرتبط با ردمی 13 5G می‌توان به شماره مدل داخلی N19 اشاره کرد؛ درحالی‌که شماره مدل داخلی نسل قبل نیز M19 بوده است. با درنظرگرفتن این نکته، می‌توان فهمید که خبری از عرضه جهانی این محصول نخواهد بود و تنها شاهد حضور آن در بازار چین و هند خواهیم بود. البته نسخه مخصوص به بازار هند تحت زیر برند دیگر شیائومی و با نام پوکو M۷ پرو 5G عرضه خواهد شد. از سایر مشخصات تأییدشده می‌توان به رابط کاربری پیش‌فرض هایپراواس مبتنی بر اندروید ۱۴ اشاره کرد.

گوشی ردمی 12 5G با صفحه‌نمایش ۶.۷۹ اینچی IPS و نرخ نوسازی تصویر ۹۰ هرتز عرضه شده است و در چندین پیکربندی مختلف قابل خرید است. ارزان‌ترین پیکربندی از ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد؛ درحالی‌که این مقادیر برای گران‌قیمت‌ترین مدل شامل ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم می‌شود. دوربین اصلی دوگانه با لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و لنز عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و باتری ۵ هزار میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۸ وات از دیگر مشخصات این محصول محسوب می‌شوند.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • مشخصات ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت
  • مشخصات ردمی 13 5G و پوکو M۷ پرو 5G لو رفت
  • پژو پارس ۹۰۰ میلیون تومانی در راه است؟
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • انتخاب کولر مناسب برای منزل شما: گازی یا آبی؟
  • جنرال گلد بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر
  • هنر سیاستگذار ارزی این است که آثار و پیامدهای منفی بازار را کاهش دهد
  • عوامل غیر اقتصادی، منشاء نوسانات ارزی
  • چه کولری را با چه قیمتی بخریم؟ | درباره مشخصات و قیمت کولرهای آبی و گازی بخوانید