Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@02:37:01 GMT

بررسی پروژه ری‌استارت در اروپا

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۳۶۶۲

به گزارش ایلنا، در روزهایی که ویروس کرونا همچنان در حال شیوع و گسترش است، بازگشت رقابت‌های فوتبال یکی از اخبار جذاب برای علاقه مندان به این رشته است. در حال حاضر بوندسلیگا به مسابقات بازگشته است؛ لیگ برتر انگلیس، لالیگا و سری آ امیدوار هستند فصل را مجددا از سر بگیرند در حالیکه لیگ اسکاتلند، هلند و فرانسه نیمه تمام باقی مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از فصل‌های فوتبال به پایان رسیده است اما لیگ‌های دیگر قصد بازگشت دارند. این وضعیت فعلی اروپا است. 

لیگ برتر انگلیس

با پیشرفت برنامه‌های تمرین و آزمایش‌های کرونا، لیگ برتر همچنان به تلاش خود برای بازگشت در ماه ژوئن ادامه می‌دهد. باشگاه‌ها مرحله یک تمرینات را با اقدامات سخت فاصله گذاری اجتماعی آغاز کرده‌اند اما امروز باید تصمیم گیری کنند که آیا می‌توانند به تمرینات گروهی عادی بازگردند یا خیر. دولت انگلیس مجوز فاز دوم از سرگیری فعالیت‌های ورزشی در حوزه مردان و زنان را صادر کرده است مشروط بر اینکه ورزش‌های انفرادی "شرایط پزشکی با دقت کنترل شده‌ای را داشته باشند".

در حالیکه قرار شده تا فاز دوم آزمایش‌های کرونا در انگلیس انجام شود، روز شنبه دو مورد آزمایش مثبت کرونا گزارش شد تا در مجموع از بین 1744 آزمایش 8 مبتلا شناخته شوند. در مصاحبه گسترده، ریچارد مسترز، مدیر اجرایی لیگ برتر گفت که باشگاه‌ها در مورد نیاز به چهار هفته تمرین گروهی صحبت کرده‌اند و در صورتیکه نیاز باشد تا تیم‌ها در 12 ژوئن مسابقات را آغاز کنند آن زمان برنامه‌های پذیرفته شده "انعطاف پذیر" خواهند بود. 

EFL

باشگاه‌های چمپیونشیپ از 25 ماه مه به تمرینات بازگشتند. طی آزمایشات دو مورد مثبت ابتلا به کرونا در باشگاه هال سیتی گزارش شد و اکنون قرار است که فاز دوم آزمایشات صورت بگیرد. به بازیکنان امکان آزمایش در خانه داده می‌شود و یا توسط کادر پزشکی باشگاه یا متخصصان خارجی آزمایش می‌شوند. هنوز هیچ برنامه آزمایشی‌ای برای لیگ یک و دو انگلیس طراحی نشده است با این وجود آنها قرار نیست فعلا به تمرینات بازگردند اما با این اوصاف برنامه‌هایی برای تمرینات بازیکنان در منازل خود در نظر گرفته خواهد شد.

سه راه حل مختلف برای تصمیم گیری درباره آینده فوتبال در رده‌های پایین انگلیس مطرح شده است اما 23 باشگاه در لیگ یک هنوز نتوانسته‌اند برای فصل بعدی به نظر مشخصی برسند. اینطور به نظر می‌رسد که لیگ دو وضعیت مناسب‌تری داشته باشد اما با این وجود که شاید تیم‌های صعود کننده معرفی شوند اما آنها تصمیمی برای تیم‌های سقوط کرده ندارند. EFL گفته است که تمامی رده‌ها باید از قانون یکسان استفاده کننده اگرچه هنوز هیچ پاسخ مشخصی درباره آینده این بازی‌‎ها در دسترس نیست.

لیگ برتر اسکاتلند

سلتیک پس از تصمیم SPFL برای مختومه کردن رقابت‎‌های فصل 20-2019، برای نهمین فصل پیاپی قهرمان لیگ برتر اسکاتلند شد. SPFL یک جلسه هیئت مدیره برگزار کرد که در آن تصمیم گرفتند فصل را به پایان برسانند، به این معنی که سلتیک عنوان قهرمانی لیگ پنجاه و یکم را کسب کرد اما آن‌ها پس از سال 2014 برای دومین بار به این جام رسیدند. بعد از تاریخ 13 مارس این مسابقات تعطیل شد هنوز تاریخ برگزاری مجدد آن مشخص نشده است. 

سری A ایتالیا

باشگاه‌های ایتالیایی با نظر دولت این کشور موافقت کردند که در تاریخ 13 ژوئن مسابقات را از سر بگیرند. شانزده باشگاه در طول آخرین جلسه مجمع لیگ به آن تاریخ رأی دادند، در حالی که چهار باشگاه دیگر رای دادند که فصل آخر هفته، یعنی 20 ژوئن بازگردد. روسای فوتبال ایتالیا توافق کردند که فعالیت‌های فعلی تا 20 آگوست به اتمام می‌رسد تا بتوانند کوپا را تا پایان ماه آگوست به اتمام برساند و رقابت‌های فصل جدید از اول سپتامبر آغاز شود.

در صورت توقف مجدد فصل جاری سری A، فدراسیون فوتبال این کشور به دنبال یک فرم جدید برای تعیین جدول رده بندی نهایی از جمله جایگاه کسب سهمیه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا، قهرمان و همینطور تیم‌‎های سقوط کننده خواهد بود. 

لالیگا اسپانیا

نخست وزیر اسپانیا، پدرو سانچز اعلام کرد که لالیگا می‌تواند از 8 ژوئن از سر گرفته شود، رئیس جمهور لالیگا، خاویر تباس در حال حاضر هدف خود را برای انجام بازی‌ها در هر روز هفته اعلام می کند تا هرچه سریعتر باقیمانده مسابقات لیگ به پایان برسد. باشگاه‌های دو سطح برتر فوتبال اسپانیا در گروه‌های 10 نفره مشغول به پیگیری تمرینات هستند و می‌توانند از اول ژوئن با تیم‌های کامل تمرین کنند.

فرانسه - لیگ 1

پاری سن ژرمن پس از اینکه لیگ برتر فوتبال فرانسه به صورت کامل لغو شد به عنوان قهرمانی دست یافت. پاری سن ژرمن که اکنون طی 8 فصل گذشته به هفتمین قهرمانی لیگ برتر فرانسه رسیده است با مارسی در رده دوم جدول 12 امتیاز اختلاف داشت.

در ابتدا برنامه‌هایی برای از سرگیری لیگ در تاریخ 17 ژوئن ترسیم شده بود و قرار شد در تاریخ 25 جولای به پایان برسد اما لیگ برتر فرانسه بعد از هلند دومین لیگ معتبر در اروپا بود که مسابقات را نیمه کاره رها کرد. بعد از اینکه ادواردو فیلیپ، نخست وزیر کشور فرانسه اعلام کرد هیچ تیمی حق برگزاری مسابقات تا قبل از سپتامبر حتی پشت درهای بسته را ندارد، همینطور لیگ دو فرانسه هم تعطیل شد. 

بوندسلیگا آلمان

فصل 20-2019 بوندسلیگا در تاریخ 16 ماه مه مجدداً آغاز شد، با استفاده از شادی بعد گل‌های با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک نیمکت نشینان و حتی برش‌های مقوا از طرفداران تیم‌‎ها روی سکوهای ورزشگاه. 

اردیویسه هلند

فصل لیگ هلند به طوری پایان رسیده است که آژاکس به عنوان صدرنشین حتی نتوانست به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. در فاصله 9 هفته مانده تا پایان رقابت‌ها آژاکس با تفاضل گل نسبت به آلکمار در صدر جدول رده بندی ایستاده بود. با نظر اردیویسه آژاکس به صورت مستقیم راهی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا شد و پس از آن به ترتیب آلکمار و فاینورد هم باید در مرحله پلی آف شرکت کنند. البته این تصمیم منوط به تصمیم گیری نهایی یوفا است. در این لیگ همینطور هیچ تیمی به دسته پایین‌تر سقوط نکرد و همینطور قرار شد که هیچ تیمی هم به این لیگ صعود نکند. 

لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا

یوفا در حال بررسی پیشنهادهایی است که در آن بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا سه ماه دیرتر از زمان برنامه ریزی شده در پایان ماه آگوست برگزار شود. فینال لیگ قهرمانان اروپا قرار بود در تاریخ 30 ماه مه در ورزشگاه المپیک آتاتورک در استانبول برگزار شود اما طبق یکی از پیشنهادهای جدید، که یوفا هفته آینده در مورد آن صحبت خواهد کرد، فینال به شنبه 29 آگوست در همان مکان منتقل می‌‎شود. همینطور بازی فینال لیگ اروپا که قرار بود در تاریخ 27 ماه مه در گدانسک برگزار شود، چهارشنبه 26 آگوست برگزار می‌شود.‌

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بوندسلیگا لالیگا لیگ برتر انگلیس کرونا لوشامپیونه ویروس کرونا سری آ لیگ قهرمانان اروپا باشگاه ها لیگ برتر تیم ها ماه مه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۳۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر با اعلام این خبر اظهار کرد: بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستای سیمین در فروردین‌ماه امسال انجام شد و با این اقدام 349 نفر در قالب 101 خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم بهرمند شدند.

بختیاری‌فر تصریح کرد: خط انتقال آبرسانی به روستای سیمین به طول شش کیلومتر و با لوله پلی‌اتیلن 90 میلی‌متری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی به روستای سیمین از پروژه‌های جهاد آبرسانی است، مطرح کرد: برآورد ریالی اجرای این پروژه شش میلیارد تومان بود اما چون قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بسیج سازندگی مسئول اجرای پروژه بود فقط سه و نیم میلیارد تومان برای آن هزینه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع آب در ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه، آبرسانی به مناطق روستایی در دولت سیزدهم و وزارت نیرو مورد توجه جدی قرار گرفته است

دیگر خبرها

  • طعنه هواداران چلسی به آرسنال؛ جام لیگ قهرمانان در استادیوم امارات رؤیت شد! + عکس
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • ۹ کاندیدای سرمربیگری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌ برتر تا قلب اروپا
  • ۹ کاندیدای سرمربی‌گری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌برتر تا قلب اروپا
  • لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!
  • آخرین وضعیت پیشرفت پروژه فیبرنوری بوشهر بررسی شد
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران
  • ساخت بزرگ‌ترین پروژه ذخیره‌سازی باتری در اروپا
  • بررسی عملکرد کاله در لیگ بسکتبال/ پیش از آغاز فصل قافله را باخت