Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@00:15:48 GMT

چطور رنگ مو را متناسب با چهره انتخاب کنیم؟

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۳۶۶۵

به گزارش ایلنا، انتخاب رنگ مو مناسب با چهره و رنگ پوستتان، تا حدودی سلیقه و اطلاعات می خواهد. انتخاب رنگ موی مناسب صورت تان را بازتر و حتی حالت موهایتان را زیباتر از قبل نشان خواهد داد. می خواهید ظاهر خود را تغییر دهید اما نمی خواهید اینکار به یک فاجعه جبران ناپذیر تبدیل شود؟ اصلا مهم نیست به دنبال ظاهر طبیعی یا برجسته هستید می توانید در هر دو صورت بهترین رنگ را برای موهای خود بیابید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنگ مناسب مو باید با ویژگی ها و پوست صورت منطبق باشد و در عین حال ظاهر جذاب و زیبایی به شما ببخشد.

مرحله اول: بررسی کنید پوستتان تن رنگی سرد دارد یا گرم؟

شناخت رنگ پوست نکته کلیدی است برای داشتن رنگ مویی که می تواند ظاهر و پوست شما را زیباتر کند. انتخاب رنگی که با پوست شما منطبق و هماهنگ نیست می تواند ویژگی های صورت را نابود سازد و ظاهر غیر طبیعی به شما ببخشد. قبل از انتخاب رنگ در مورد اینکه تن گرم یا سردی دارید تصمیم گیری کنید.

1. ببینید پوست گرمی دارید

افرادی که پوست گرمی دارند زیرتن های زرد رنگی خواهند داشت. آن ها معمولا بدون سوختن، برنزه می شوند. این افراد با رنگ هایی همچون قهوه ای، زرد و کرم ظاهر خوبی خواهند داشت. طلایی معمولا برای این افراد خوب خواهد بود.

• به رگ های داخل بازو نگاه کنید. افرادی که پوست گرمی دارند رگ هایشان سبز است.

• افرادی که پوست گرمی دارند معمولا چشمان تیره ای همچون قهوه ای، سیاه دارند. موهای آن ها سیاه، قهوه ای، بلوند، قرمز یا بلوند توت فرنگی است.

• اگر یک کاغذ سفید را در کنار صورت تمیز و بدون آرایش خود نگه دارید، پوست تان ظاهر زرد یا طلایی خواهد داشت. حالا می توانید متوجه شوید که تن رنگی گرمی دارید.

2. ببینید تن رنگی سردی دارید

افرادی که تن سردی دارند، زیرتن های صورتی رنگی خواهند داشت. آن ها معمولا در برنزه کردن دچار سوختگی می شوند یا مشکل دارند. این افراد با رنگ های آبی، قرمز، بنفش ظاهر خوبی خواهند داشت. جواهرات نقره ای معمولا برای این پوست ها عالی است.

• افرادی که پوست سردی دارند رگ های موجود در بازوهایشان به رنگ آبی است.

• افرادی که تن سردی دارند معمولا رنگ های روشن چشمی همچون آبی، سبز یا خاکستری را خواهند داشت. این افراد موهای سرشان به رنگ بلوند، سیاه یا قهوه ای است.

• اگر کاغذ سفیدی را کنار صورت تمیز و بدون آرایش نگه دارید پوست در برابر کاغذ آبی خواهد بود.

شاید رنگ پوست شما خنثی باشد

برخی از افراد هیچ کدام از پوست های سرد یا گرم را ندارند و پوست تنشان خنثی است. این افراد صورتی یا سایه زرد مشخصی روی پوست خود ندارند. رگ های آن ها به طور واضح آبی یا سبز نیست. افرادی که چنین پوستی دارند می توانند هر رنگی را انتخاب کنند.

مرحله دوم: انتخاب رنگ مو

1. رنگ موی خود را پیدا کنید

• برای پوست گرم، قهوه ای تیره، قهوه ای گرم، قهوه ای طلایی، طلایی گرم و هایلایت قرمز و سایه بلوند طلایی عالی خواهد بود. به دنبال رنگ هایی باشید که پایه طلایی یا قرمز و نارنجی دارند. این رنگ ها ظاهر خوبی روی چهره شما خواهند داشت. از به کار بردن رنگ هایی همچون آبی،بنفش و خاکستری پرهیز کنید.

• برای تن رنگی سرد، سعی کنید از قهوه ای خاکستری سرد یا بلوندهای سرد در سایه هایی از مینک تا پلاتینی و یخی سفید استفاده نمایید. از به کار بردن رنگ های طلایی، زرد، قرمز و برنزه خودداری کنید. این تن های رنگی گرم باعث از بین رفتن ویژگی های خاص صورت شما می شوند. می توانید از رنگ های بولد غیر طبیعی استفاده کنید.

بررسی کنید پوست تیره، متوسط یا روشنی دارید؟ زمانی که می خواهید برای خود رنگ مویی انتخاب کنید این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

• در صورت رنگ پریده تر، سایه های روشن تر بهتر خواهد بود. برای پوست روشن و تن گرم، می توان از بلوند توت فرنگی یا عسلی استفاده کرد. برای پوست روشن و تن سرد می توان از رنگ پلاتینی،کتانی رنگ و بلوند شامپاینی استفاده کنید.

• پوست های متوسط تنوع بیشتری خواهند داشت. پوست متوسط و تن رنگی گرم را می توان با کارامل طلایی یا مسی ست کرد. تن سرد با پوست متوسط بهتر است تن های خاکستری همچون قهوه ای گردویی یا بلوند گندمی را امتحان کنند.

• پوست های زیتونی با رنگ قهوه ای یا سایه های خاکی تناسب بهتری دارند. تن های سرد بهتر است رنگ دارچینی را امتحان کنند.

• برای پوست های تیره با تن سرد بهتر است از رنگ اسپرسو و سیاه استفاده شود. افرادی که پوست تیره و تن گرم دارند بهتر است قهوه ای یا رنگ قهوه ای مایل به قرمز را امتحان نمایند.

اگر تن خنثی دارید هر سایه ای از رنگ می تواند برایتان عالی باشد و در این صورت می توانید متداول ترین انواع رنگ و مش را انجام دهید.

2. به رنگ چشم های خود نیز توجه داشته باشید

رنگ چشم می تواند رنگ موها را هم تعیین کند. دوست دارید چشم ها و رنگ آن برجسته شود؟ چشم های آبی و سبز با رنگ‌های قرمز، قهوه ای یا بلوند بهتر ست می شوند.

3. می خواهید ظاهر طبیعی داشته باشید یا غیر طبیعی و فانتزی

تغییر رنگ مو تاثیر زیادی بر روی ظاهرتان خواهد داشت. می خواهید ظاهر طبیعی داشته باشید یا به دنبال ظاهر غیر طبیعی و فانتزی هستید؟ می خواهید ظاهر خود را برجسته کنید؟ در مورد بهترین گزینه برای خود تصمیم گیری کنید.

• اگر به دنبال ظاهر طبیعی هستید تنها دو الی سه سایه روشن تر یا تیره تر از رنگ طبیعی موها را انتخاب کنید.

• رنگی را انتخاب کنید که به چهره تان بیاید. ممکن است همیشه رنگ قرمز را دوست داشته باشید اما این رنگ برای صورت شما مناسب است؟ اگر رنگ آبی را دوست دارید اما تن رنگی گرمی دارید بهتر است رنگ بولد دیگری را مدنظر بگیرید.

4. تصمیم خود را بگیرید

اگر در مورد رنگ موهای خود مطمئن نیستید سعی کنید از رنگ های موقتی استفاده نمایید. رنگ های دائمی و نیمه دائمی دوام بیشتری خواهند داشت.

• رنگ های دائمی مو به راحتی شسته و محو نمی شوند. اگر به دنبال رنگ های روشن تر هستید ممکن است مجبور شوید دکلره کنید. برگرداندن این رنگ ها کمی دشوار است.

• رنگ های نیمه دائمی به راحتی محو می شوند. این رنگ ها برای هایلایت کردن، تغییر دادن تن رنگی در موها، اضافه کردن عمق و پوشاندن موهای خاکستری عالی هستند. این موارد نمی توانند موها را روشن تر کنند.

• رنگ های موقت مو در عرض 25 الی 30 بار شستشو محو می شوند. این رنگ ها برای اضافه کردن درخشش و رنگ های فانتزی مناسب اند. این رنگ ها به شما اجازه می دهند تن موهای خود را تغییر دهید اما موها را روشن تر نمی کنند.

5. تغییرات را بر اساس احساسات خود ایجاد نکنید

قبل از اینکه بخواهید تصمیمات عجولانه بگیرید خوب فکر کنید. می خواهید از یک مد تبعیت کنید؟ اخیرا تجربه بدی داشته اید؟ تغییر رنگ مو بر اساس احساسات ایده خوبی نیست و ممکن است بعدا پشیمان شوید و نیاز به دکوپاژ مو پیدا کنید و بعد از آن هم ممکن است آن رنگ مویی که دلخواهتان می باشد را نتوانید پیاده کنید.

6. از اینترنت برای انتخاب رنگ مو مناسب استفاده کنید

سایت های زیادی هستند که به شما کمک می کنند از رنگ های مختلف روی موهای خود استفاده کنید و ببینید کدام یک برایتان بهتر است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رنگ مو افرادی که پوست انتخاب رنگ مو استفاده کنید داشته باشید ظاهر طبیعی رنگ ها موهای خود پوست گرمی برای پوست غیر طبیعی رنگی گرم پوست گرم روشن تر تن رنگی پوست ها قهوه ای تن سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری جالب حردانی در کنار اسطوره 2 متری!

به گزارش "ورزش سه"، پس از چند بازی غیبت به دلیل مصدومیت، صالح حردانی در بازی با شمس آذر به ترکیب اصلی بازگشت و از ابتدا برای تیمش به میدان رفت. وینگ بک راست آبی ها در این مسابقه پرتلاش و جنگنده ظاهر شد ولی می شد در دقایق پایانی، آثار مصدومیت را در عملکرد او مشاهده کرد.

این بازیکن در فاز دفاعی موثر ظاهر شد و با هشت عملکرد دفاعی، روز پرکاری را تجربه کرد. حردانیکه در این فصل حضور در پست های متفاوتی را تجربه کرده، پس از مصدومیتی که به آن دچار شد، می تواند در ادامه بازی های باقیمانده این فصل، به روند خوبش در هفته های پیشین بازگردد.

حردانی در پایان بازی با شمس آذر عکس یادگاری جالب توجهی با حامد حدادی گرفت که مورد توجه کاربران قرار گرفته است. بازیکن ریز نقش آبی ها در کنار کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال ایران ایستاده که اختلاف قد فاحش آنها جالب توجه است.

حدادی که بارها از علاقه اش به استقلال صحبت کرده، با بازیکن تیم محبوبش در این تصویر حضور یافت و حردانی نیز این تصویر جالب را در صفحه شخصی اش منتشر کرد.

دیگر خبرها

  • استوری جالب حردانی در کنار اسطوره 2 متری!
  • مهدی هاشمی‌نسب:
  • پیام تبریک مدیرکل تجسمی برای مسعود نجابتی «چهره سال هنر انقلاب»
  • چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۲ انتخاب
  • قمی: سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب، خون صد‌ها هنرمند شریف است
  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد
  • تجلیل از هنرمندان طراز هنر انقلاب/ مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد
  • چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۲ انتخاب شد
  • چهره برگزیده هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ معرفی شد
  • تعهد نسل جوان امروز در مسیر هنر انقلاب