Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@01:58:43 GMT

ضرورت اجتناب از تصميم‌گيري هاي خلق الساعه

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۳۷۲۸

ضرورت اجتناب از تصميم‌گيري هاي خلق الساعه

خبرگزاری آریا- سخنگوی شورای شهر تهران بر ضرورت اجتناب از تصمیم‌گیری‌های خلق الساعه مرتبط با شهروندان تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شورای شهر، آقای علی اعطا گفت: به نظر می‌رسد در موضوع کرونا در رابطه با موضوعاتی که تاثیر عاجل و روزانه در زندگی شهروندان دارد، نظام تصمیم گیری و پیام رسانی ما کارآمد نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: من یک مثال می‌زنم، شورا در ایام نوروز چند جلسه هم اندیشی مجازی داشت. در یکی از جلسات نامه‌ای با چهار پیشنهاد کرونایی تنظیم کردیم تا از طریق دکتر حناچی به هیات دولت و ستاد کرونا تقدیم شود.
سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: یکی از این پیشنهادات تعطیلی حمل و نقل عمومی یعنی اتوبوس و مترو تا پانزده فروردین یعنی تا پایان تعطیلات بود، اما این ابهام وجود داشت که بالاخره کدام مرجع باید تصمیم گیری کند و حرف آخر را بزند.
آقای اعطا اضافه کرد: در همان روز‌ها از سوی یکی از خبرگزاری‌ها مورد پرسش واقع شدم که سرنوشت پیشنهاد تعطیلی مترو و اتوبوس چه شد؟ آیا پیشنهاد تصویب شد؟ با آن موافقت شد یا خیر؟ و همان روز (هشتم فروردین) با افراد متعددی از مقامات عالی رتبه مرتبط در موضوع کرونا تلفنی صحبت کردم، اما متاسفانه درباره اینکه مرجع تصمیم گیری در رابطه با تعطیلی حمل و نقل عمومی کجاست، پاسخ‌های متفاوت و بعضا متناقضی دریافت کردم.
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران تاکید کرد: روشن نبود که آیا چنین پیشنهادی باید در شورای فرماندهی مقابله و پیشگیری از کرونا در کلانشهر تهران به ریاست دکتر زالی تصویب شود؟ یا لازم بود در مرجع بالاتری یعنی در ستاد استانی به ریاست استاندار به تصویب برسد؟ یا در سطحی عالی یعنی در ستاد ملی کرونا تصویب شود؟
سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: پاسخ‌ها متفاوت و بعضا متناقض بود، معنایش این است که ما به درستی ساختاری ستادی برای مدیریت بحران کرونا تشکیل داده ایم که سلسله مراتبی از سطح ملی تا سطوح استانی و شهری دارد، اما در نظام توزیع اختیارات به درستی تعیین تکلیف نکرده ایم.
وی گفت: مشخص نیست تصویب کدام مورد در سطوح پایین‌تر کفایت می‌کند و کدام تصمیمات حتما نیاز به مصوبه ستاد ملی کرونا دارد که مصوبات آن، همسنگ مصوبات شورای عالی امنیت ملی دانسته شده است.
اعطا همچنین افزود: درباره پیشنهاد شورای شهر تهران برای تعطیلی حمل و نقل عمومی تا پانزده فروردین، شورای فرماندهی کلانشهر تهران به ریاست دکتر زالی در تاریخ 7 فروردین امسال مصوبه‌ای داشت که منتشر شد، در آن مصوبه اعلام شده بود تعطیلات ناوگان عمومی شامل مترو، اتوبوس و سرویس ون در کلانشهر تهران انجام شود و ضامن اجرای آن دادستان تهران است.
وی گفت: طبیعتاً وقتی چنین صورت جلسه‌ای منتشر می‌شود و به عنوان ضمانت اجرایی از دادستانی نام برده می‌شود، لازم اجراست؛ اما در سطوح فوقانی سلسله مراتب ستاد کرونا این امر نقض شد و تعطیلی حمل و نقل عمومی پذیرفته نشد.
سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد:، اما در مسأله شب گذشته (2شنبه شب)یعنی اجرای طرح ترافیک، واقعیت این است که صورت جلسه شورای ترافیک تهران به تاریخ 21 اردیبهشت 99 مقرر می‌کند از 29 اردیبهشت اولا شروع ساعت طرح ترافیک 8 صبح و خاتمه آن 16 عصر برای هر دو محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا است و از ساعت 14 به بعد خروج از این هر دو محدوده مجاز است؛ لذا مقرر شد که این طرح از 29 اردیبهشت تا اطلاع ثانوی اجرا شود، تا شب گذشته هم اتفاق متفاوتی رقم نخورده بود، اما 2شنبه شب ما شاهد اخبار مبهم و متفاوتی از زبان برخی مقامات مسئول در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بودیم.
وی با بیان اینکه دیشب (2 شنبه شب) با دکتر حناچی در این رابطه گفتگویی داشتم، گفت: وی به صورت جلسه شورای ترافیک تهران ارجاع دادند یعنی طرح بر همان منوال پابرجاست. اما گویا در ساعات پایانی شب تماسی از سوی یکی از مسئولان عالی رتبه ستاد ملی کرونا با شهرداری گرفته می‌شود و خواهان توقف طرح ترافیک می‌شوند و شهرداری نیز تبعیت می‌کند معنای این کار چیست؟
آقای اعطا تصریح کرد: از یک سو مصوبه‌ای برای اجرای طرح ترافیک از ساعت هشت تا 16 با خروج آزاد از ساعت 14 وجود دارد و از سوی دیگر بدون این که مرجع دیگری یا حتی ستاد ملی کرونا این مصوبه را لغو یا ابتلا کرده باشد یا حتی مصوبه دیگری به تصویب رسیده باشد، تماسی گرفته می‌شود و اجرای طرح متوقف می‌شود.
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اول اینکه نباید در موضوعی که تمامی شهروندان با آن مواجه هستند، تصمیم خلق الساعه شبانگاهی بگیریم. وقتی نیمه شب تصمیم‌گیری درباره اجرای طرح ترافیک برای روز بعد تغییر می‌کند پس کی قرار است به شهروندان اطلاع رسانی کنیم؟ دوم اینکه بالاخره ما باید بدانیم بر اساس مصوبات عمل میکنیم یا با تماس‌های تلفنی؟ ولو از طرف مقامات عالی رتبه ستاد ملی کرونا باشد.
وی با اشاره به اینکه اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا شان ملی دارند و کلامشان نافذ است، عنوان کرد:، اما اگر قرار باشد تماس‌های تلفنی ملاک عمل باشد آن هم تماس‌هایی که بر مبنای مصوبه این نباشد این کار تشتت و نابسامانی در حوزه اداره شهر را ایجاد خواهد کرد.
اعطا با بیان اینکه اعضای ستاد ملی کرونا از ابتدای شیوع این ویروس متحمل زحمات بسیاری شدند، اضافه کرد: به نظر می‌رسد این مشکل که از ابتدا وجود داشته است یعنی روشن نبودن محدوده اختیارات هر سطح و اشکال در نظام توزیع اختیارات باید حل و فصل شود و گرنه ممکن است باز هم با مواردی از این دست که شهروندان را بلاتکلیف می‌کند مواجه شویم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ضرورت اجتناب تصمیم گیری سخنگوی شورای شهر تهران تعطیلی حمل و نقل عمومی ستاد ملی کرونا طرح ترافیک تصمیم گیری اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۳۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ عصر چهارشنبه(۲۹ فروردین) جلسه چهارم برنامه "به‌وقت دانشجو" با حضور محمدرضا آمویی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه برگزار شد.
در این برنامه، محمد آمویی ضمن بیان توضیحاتی در خصوص نحوه اجرا کلیه مراحل برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه کرمانشاه ارائه نمود.
وی در ادامه ضمن تشریح نحوه اجرای دورم دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه، پاسخگوی سوالات دانشجویان در این خصوص بود.
برنامه "به‌وقت دانشجو" به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و در قالب سلسله نشست‌های مطالبه‌گری دانشجویی، در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار می‌شود.
این برنامه در واقع مجالی است برای مطالبه‌گری و پرسش و پاسخ دانشجویی که با محوریت انتخابات و با دعوت از مسئولین برگزار کننده و کاندیداهای انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می‌شود و در آن ضمن ارائه‌ توضیحات عملکردی توسط میهمانان؛ سوالات، انتقادات و پیشنهادات دانشجویان بیان و مطالبه می‌شود.


از جمله میهمانان قبلی این برنامه می‌توان به علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه و رییس ستاد انتخابات استان، دبیر ستاد انتخابات استان و برخی از کاندیدا اشاره کرد.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227584 برچسب‌ها ایسکانیوز مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران
  • ضریب دادن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یک ضرورت است