Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@10:21:38 GMT

مردم نگران سلامت و کیفیت آب آشامیدنی نباشند

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۳۷۲۹

مردم نگران سلامت و کیفیت آب آشامیدنی نباشند

ایسنا/قزوین مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با اشاره به اینکه مردم نگران سلامت و کیفیت آب آشامیدنی نباشند، گفت: کلرسنجی به‌صورت روزانه در دو نوبت صبح و بعدازظهر توسط مأموران شرکت آب انجام می‌شود و مطلوبیت کلرسنجی آب و فاضلاب استان قزوین بیش از ۹۸ درصد است.

سیدمحمدحسین ابوترابی، مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: باوجود شیوع گسترده ویروس کرونا، مردم نگران سلامت و کیفیت آب آشامیدنی نباشند چراکه گندزدایی و کنترل کیفیت به‌صورت مستمر و کامل انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پایش معیارهای کنترل کیفی ازنظر میکروبی و شیمیایی بیانگر سلامت و کیفیت آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی استان است، علاوه بر آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نیز بر کیفیت آب آشامیدنی نظارت دارد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اظهار کرد: گندزدایی در استان قزوین از طریق تزریق کلر به آب انجام می‌شود، کلر با دز تعیین‌شده به شکل گاز و مایع به آب تزریق و استانداردهای بهداشتی در حین تزریق رعایت می‌شود.

کلرسنجی دو نوبت در روز

وی خاطرنشان کرد: کلرسنجی نیز به‌صورت روزانه در دو نوبت صبح و بعدازظهر توسط مأموران شرکت آب انجام می‌شود همچنین دانشگاه علوم پزشکی و خانه‌های بهداشت در سطح روستا و شهرها ناظر کیفی هستند و نظارت به‌صورت لحظه‌ای انجام می‌شود.

ابوترابی اظهار کرد: مطلوبیت کلرسنجی در آب و فاضلاب استان قزوین بالای ۹۸ درصد است که میزان خوب و نسبت به میانگین کشور بیشتر است، با کلری که به آب می‌زنیم هرگونه آلودگی از بین می‌رود و هیچ آلودگی میکروبی وارد آب شرب نمی‌شود، تاکنون نیز شواهدی نسبت به انتقال کرونا از آب نداشتیم.

وی با اشاره به کیفیت آب شرب آبیک بیان کرد: میزان سختی آب شرب آبیک زیاد است که این امر ازنظر ذائقه و کیفیت مناسب نوشیدن نیست، با پروژه انتقال سد طالقان به قزوین ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا از آب شرب بهره‌مند می‌شوند و در گام اول کمبود آب شرب آبیک جبران خواهد شد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین یادآور شد: در فرودین ۹۹ و اسفندماه ۹۸ مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش پیداکرده بود، در حال حاضر نیز با افزایش دما، روشن شدن کولر و افزایش استحمام و شست‌وشو، مصرف آب افزایش پیداکرده است.

ابوترابی در پایان تأکید کرد: از مردم می‌خواهیم که در مصرف آب صرفه‌جویی کنند چراکه در حال حاضر چاه‌های آب به‌صورت ۲۴ ساعته و بدون خاموشی کار می‌کنند و ممکن است در منازل با افت فشار آب روبه‌رو شویم؛ بارندگی روی چاه‌های عمیق تأثیر ندارد و صرفاً به‌صورت موقتی روی چشمه و قنات‌ها و چاه‌هایی که دستی حفر می‌شوند با عمق کم، تأثیر مقطعی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آب و فاضلاب آب شرب کیفیت آب شرب سلامت و کیفیت آب آشامیدنی انجام می شود آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۳۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک


دکتر محمد غلام نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: بیمه سلامت به هر نحو ممکن و به هر قیمتی که باشد سهم موظفی سازمان را به صورت کاغذی پرداخت می‌کند و مردم به هیچ عنوان پرداخت از جیب بیشتری نخواهند داشت.
وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت سامانه زیرساختی بیمه سلامت کم و دچار کندی بود، در راستای ارتقای زیرساخت‌های الکترونیکی سامانه الکترونیک بیمه سلامت؛ تصمیم اتصال به یک سامانه قوی‌تر در دستور کار قرار گرفت، اما در مسیر ارتقای سامانه با مشکلاتی مواجه شدیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: در این مسیر برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای بیمه شدگان؛ تمهیداتی در موسسات طرف قرارداد، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، داروخانه و خصوصا در داروخانه‌های بیماران خاص در نظر گرفتیم مبنی بر اینکه تصمیم گرفتیم نسخ کاغذی بیماران اعمال بشود و همان محاسباتی که قبلا به صورت الکترونیک انجام می‌گرفت برای مردم به همان صورت انجام شود و مردم در این مسیر پرداخت بیشتری نداشته باشند.
دکتر محمد غلام نژاد در خصوص زمانبندی رفع اختلالات سامانه گفت: ما نمی‌توانیم زمان مشخصی را اعلام کنیم، اما پیش بینی می‌کنیم که مشکلات ارتقای سامانه طی روز‌های آینده برطرف شود.
وی افزود: ما یک سابقه‌ای از اطلاعات نسخه‌های الکترونیک بیماران خصوصا از بیمارانی که به طور ماهانه و مستمر دارو دریافت می‌کردند را در سامانه هایمان داریم که می‌توانیم از این نسخه استفاده کنیم و مشکلی در تهیه داروی این عزیزان نظیر بیماران خاص صعب العلاج پیش نمی‌آید، برای آنهایی هم که جدید مراجعه می‌کنند از کلیه اساتید و پزشکان عزیز خواستیم که فعلا تا اطلاع ثانوی نسخه کاغذی بنویسند.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: هموطنان می‌توانند از طریق سماناه استعلام سنجی بیمه شدگان بیمه سلامت با وارد کردن کد دستوری *۱۶۶۶# هر گونه سوال بیمه‌ای از سازمان بیمه سلامت دارند را سوال و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خارگ اختصاص یافت
  • هواداران نگران نباشند؛ مالک جدید پرسپولیس از استقلال پولدارتر است
  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری
  • مدیریت بحران آبفای یزد در آماده باش کامل
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل است
  • بهره‌برداری از مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • شهرستان رزن در حوزه آب نیاز به توجه ویژه دارد