Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۱ درصد مبتلایان کرونا در استان مردان و ۴۹ درصد زنان هستند و در بین متوفیان ناشی از این بیماری نیز ۶۲ درصد کردان و ۳۸ درصد زنان هستند.

وی افزود: آمار ابتلا به کرونا در ۲ گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ سال و ۴۰ تا ۴۹ سال هر کدام ۱۸ درصد به بالا است یعنی در مجموع ۳۷ درصد این دو گروه سنی را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر صادقی فر یادآور شد:  گروه سنی ۶۰ تا ۶۹ سال نیز ۱۷ درصد مبتلایان به کرونا را به خود اختصاص داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه این گروه های سنی با هم در مجموع بیش از ۵۰  درصدد مبتلایان را دارند، گفت: بنابراین گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ و ۴۰ تا ۴۹ سال بدلیل تردد بیشتر در جامعه در معرض مواجهه با ویروس هستند و شاید هم کمتر رعایت کنند.

دکتر صادقی فر اظهار داشت: گروه سنی ۶۰ تا ۶۹ سال نیز یکی از گروه هایی است که فوتی در آنها بالاست بخصوص در اوایل شروع بیماری در کرونا در استان  این گروه بیشتر درگیر بودند و نزدیک به ۱۷ و ۲ دهم درصد را بخود اختصاص می دهند.

وی در خصوص پیک دوم بیماری نیز تصریح کرد: احتمال ورود به پیک دوم بیماری وجود دارد بدلیل اینکه بخش های مختلفی از این بیماری ناشناخته است هم اکنون نگران فصل پاییز هستیم و چنانچه انتشار ویروس تا آن موقع ادامه یابد با آنفلوآنزای فصلی همراه شود مشخص نیست چه اتفاقی رخ خواهد داد.

دکتر صادقی فر گفت: نگرانی در این خصوص بما این اجازه را می دهد که از مردم تقاضا کنیم بیشتر رعایت کنند شاید بتوانیم ویروس را در اجتماع و در محیط کمتر کنیم و می توان گفت هرچیزی بسته به رفتارهای ما و رفتارهای ویروس دارد که خطرناک است.

وی تاکید کرد: آنچه مهم است باید سعی کنیم خطر بیماری را جدی بگیریم و رفتارهای بهداشتی درستی داشته باشیم.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت ایلام ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت صادقی فر گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی

ناصر مرادی پویانی مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در آیین جشن تکلیف فرزندان خانواده‌های مددجوی کمیته امداد شهرستان ایلام، با عنوان اینکه برنامه‌های فرهنگی یکی از زمینه‌های توانمندسازی خانواده‌های مددجویی است، بیان کرد: کمیته امداد هر ساله در زمینه‌های فرهنگی برنامه‌های گوناگونی را تدارک می‌بیند و در راستای توسعه و تقویت برنامه‌های فرهنگی با دستگاه‌های گوناگون فرهنگی در استان همکاری می‌کند.

وی همچنین گفت: کمک به تحصیل و ارتقای بنیه علمی و آموزشی خانواده، ارائه مشاوره‌های تحصیلی و اجتماعی به خانواده‌ها، برگزاری اردو‌های داخل و خارج استان، ارائه آموزش‌های مهارتی و تحصیلی، پرداخت شهریه‌های تحصیلی و راه اندازی کانون‌های آموزشی در نقاط گوناگون استان از جمله برنامه‌های فرهنگی این نهاد است.

رضایتی رئیس ستاد اقامه نماز استان نیز در این مراسم گفت: اگرچه که دستگاه‌های فرهنگی در زمینه تربیت کودکان نقش و وظیفه مهمی دارند، اما خانواده‌ها در این زمینه نقش اساسی دارند و توجه کمیته امداد به نهاد خانواده از طریق تدارک برنامه‌های فرهنگی شایسته تقدیر است.

حجت‌الاسلام هاشمی نماینده آستان رضوی هم عنوان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های آستان قدس رضوی توسعه خدمات این مجموعه فرهنگی در سراسر کشور است که در این زمینه‌ها قطعا مددجویان کمیته امداد در اولویت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • زمینه‌های ایجاد صلح و سازش میان مردم کرمانشاه بالا است
  • فعالیت ۶۰ هزار نفر در ایلام در زمینه دامداری
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد