Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:03:18 GMT

توئیت های ترامپ با برچسب اطلاعات نادرست هشدار گرفتند

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۳۹۵۵

توئیت های ترامپ با برچسب اطلاعات نادرست هشدار گرفتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، توییتر بالاخره یکی از توییت های دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را راستی آزمایی کرد. این شبکه اجتماعی با افزودن برچسبی به ۲ توئیت ترامپ به کاربران هشدار داد، آنها راستی آزمایی شده اند و حاوی اطلاعاتی نادرست درباره شیوه رای دهی(mail-in voting) هستند.

mail-in voting یا رای گیری پستی در انتخابات شیوه ای است که برگه های رای به وسیله پست میان رای دهندگان توزیع یا جمع آوری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در این توئیت ها ادعا می کند استفاده از mail-in votingبه گسترش کلاهبرداری در انتخابات منجر می شود و ایالت کالیفرنیا به همه ساکنان این ایالت اجازه می دهد با این شیوه رای دهند.

توئیتر  برچسب «دستیابی به واقعیت» درباره شیوه رای دهی mail-in voting را به این توئیت افزوده است. با کلیک روی این برچسب مشخص می شود هیچ شواهدی برای پشتیبانی از این ادعا وجود ندارد و شیوه mail-in votingهم اکنون در چند ایالت به کار می رود. همچنین این شرکت لینک گزارش هایی از  سی ان ان و واشنگتن پست و رسانه های دیگر را ضمیمه کرده که ادعای ترامپ را نقض می کنند.

این نخستین باری است که توئیتر، پیام های رئیس جمهور آمریکا را راستی آزمایی می کند. تاکنون فیس بوک و شرکت های فناوری بزرگ دیگر از این امر خودداری کرده اند.

به گفته سخنگوی توئیتر این پیام ها به دلیل «وجود احتمالی اطلاعات نادرست» برچسب خورده اند.

پس از این امر، ترامپ نسبت به راستی آزمایی توئیت هایش واکنش نشان داد و در پیام هایی ادعا کرد این شرکت آزادی بیان را سرکوب می کند.

کد خبر 4935061 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: توییتر دونالد ترامپ اخبار جعلی ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان فناوری نانو فناوری فضایی اینترنت تولید صندوق نوآوری و شکوفایی هوش مصنوعی محمد جواد آذری جهرمی شبکه ملی اطلاعات گوشی هوشمند راستی آزمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توئیت جدید عضو دفتر رهبری درباره سردار بلندپایه سپاه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر شهید سید محمد حجازی، مهدی فضایلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: سردار سرلشکر حجازی را از سال‌های دور می‌شناختم؛ شخصیتی عمیقا دین‌دار، متفکر،اهل تدبیر، پایه‌گذار کارهای ماندگار و در عین حال، کتوم و بدون تظاهر. نقش او در تأسیس خبرگزاری فارس غیرقابل انکار است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899599

دیگر خبرها

  • توئیت جدید عضو دفتر رهبری درباره سردار بلندپایه سپاه
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان