Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@04:46:59 GMT

سمنان قطب تولید فروسیلیسیوم کشور با عیار بالا است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۳۹۸۸

سمنان قطب تولید فروسیلیسیوم کشور با عیار بالا است

علی تشنه دل روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت فروسیلیس ایران در سمنان افزود: کارخانه فروسیلیس ایران با سرمایه گذای بیش از ۱۴۷ میلیارد ریال در زیربنایی به مساحت ۷۱ هزار و ۴۷۱ متر مربع در سمنان واقع شده و زمینه اشتغال حدود ۳۵۰ نفر را در استان فراهم کرده است.

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: این کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۳ هزار تن فروسیلیکومنیزیم ، ۲۵هزار تن فروسیلیسیوم با عیار ۷۵ درصد، ۲۵هزار تن کک از زغال سنگ و ۶ هزار و ۵۰۰ تن پودر میکرو سیلیکا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اهمیت تولیدات کارخانه فروسیلیس گفت: تولیدات این کارخانه در زمینه های مختلفی از قبیل صنایع پلیمری، صنایع دیرگدازها و نسوزها ، صنایع ساختمانی به منظور افزایش مقاومت فشاری و الکتریکی و مقاومت به خوردگی بتن ، عامل اکسیژن‌زا در فولادسازی ، عامل جوانه‌زا در ریخته‌گری چدن و عامل نشکن‌ساز در تولید چدن های داکتیل از اهمیت بالایی برخوردار است که تنها ۲ کارخانه فروسیلیس سمنان و همدان در این زمینه تولیدات دارند.

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: این واحد تولیدی از صنایع مهم کشور محسوب می شود و به منظور رونق اقتصادی و تحقق شعار سال باید به مسایل و مشکلات این واحد پرداخت.

یک هزار و ۸۴۱ واحد صنعتی با سرمایه گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر در استان سمنان دارای پروانه بهره‌برداری و مشغول به فعالیت است.

برچسب‌ها سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت صنایع کوچک و متوسط

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت صنایع کوچک و متوسط سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت صنایع کوچک و متوسط معدن و تجارت استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲هزار پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد

سیاوش فولادی وندا،گفت: از ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ تاکنون ۱۰ هزار و ۴۰۴ واحد صنفی توزیعی – خدماتی در این استان بازدید شد که منجر به شناسایی ۲هزار و ۵۲ واحد متخلف گردید.

او ادامه داد: برای واحد‌های صنفی متخلف پرونده تخلف به ارزش چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال تشکیل و به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: همچنین با همکاری دستگاه‌هایی اعم از تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، غله و خدمات بازرگانی، بسیج، راه شهرسازی، میراث فرهنگی، دامپزشکی، فرمانداری، مرکز بهداشت، معاونت غذا و دارو و دیگر نهاد‌ها تعداد یک‌هزار و ۹۰ مورد بازرسی مشترک انجام شد که از این تعداد ۲۷۹ پرونده به ارزش ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تشکیل شده‌است.

فولادی وندا گفت: همچنین در طی این مدت ۹۳۲ مورد گزارش مردمی به سامانه ۱۲۴ اعلام که ۷۵۷ مورد بررسی قرار گرفته‌است.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم تاکید کرد: از عموم مردم استان قم تقاضا می‌کنیم هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر موارد را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

او ادامه داد: همچنین از شهروندان می‌خواهیم به فراخوان ثبت نام ناظران افتخاری به آدرس http://B ۲ n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت نام نمایند.

گفتنی‌است براساس آخرین پایش صورت گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می‌باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • ایجاد بیش از ۶ هزار شغل در بخش صمت در کردستان
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • منشا بخشی از مشکلات تولید خارج از وزارت صنعت است
  • بررسی مشکلات خانه معدن استان اردبیل
  • صدور بیش از ۴ هزار پروانه کسب صنفی در خراسان جنوبی
  • ۶۰۸۳ شغل در بخش صمت طی سال گذشته در کردستان ایجاد شد
  • صدور ۵۱ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان بوشهر
  • ۲هزار پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد
  • شناسایی ۱۰۰ میلیون تن ذخایر معدنی جدید در هرمزگان