Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@03:51:43 GMT

حرم حضرت زینب (س) فردا بازگشایی می‌‌شود

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۴۱۲۱

به گزارش فارس، حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) که اواخر سال گذشته به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا بر روی زائران بسته شد، از فردا بازگشایی می‌شود.

در مدت تعطیلی حرم حضرت زینب (س)، بسیاری از عاشقان اهل بیت (ع) پشت درهای بسته حرم به زیارت پرداخته و حتی احیای شب‌های قدر و مناجات‌خوانی در این شب‌های پرفضیلت را در جوار عمه سادات برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرم حضرت زینب (س) پس از سالروز وفات آن حضرت تعطیل شد و با وجود تعطیلی این مکان مقدس، پرچم‌های عزا همچنان در گوشه و کنار حرم به چشم می‌خورد که از امروز خادمان این آستان ضمن ضدعفونی حرم مقدس حضرت زینب (س)، پرچم‌های عزا را نیز باز کرده تا حرم پذیرای زائران شود.

حرم حضرت رقیه (س) نیز در این مدت به روی زائران بسته بود، اما با این وجود جشن میلاد ریحانةالحسین (س) در حرم آن حضرت با حضور خادمان این آستان برگزار و سفره‌ سبزرنگی پهن شد و خادمان محتویات سفره را بین زائران پشت درهای حرم تقسیم کردند.

اکنون با گذشت حدود سه ماه حرم‌های سوریه بازگشایی می‌شود و قرار است زائران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن مقدس حضور یابند. همچنین هفته گذشته پس از ماه‌ها نماز جمعه در مصلای حرم حضرت زینب (س) برگزار شد، اما درهای ورودی به ضریح بسته بود.

** حرم‌های حضرت رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و شاهچراغ (ع) نیز همزمان با تعطیلات عید سعید فطر به روی زائران باز شد که البته بخش منتهی به ضریح همچنان بسته است و زائران می‌توانند در صحن‌ها به زیارت بپردازند. در عربستان نیز مسؤولان اجازه برپایی نماز جمعه را در تمام مساجد به جز مساجد مکه مکرمه و همچنین مسجدالحرام صادر کرده‌اند.

منبع: الف

کلیدواژه: حرم حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام عمره گزاران از ۱۱ فرودگاه کشور از فردا

به گزارش جام جم آنلاین،مسئول حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: اعزام زائران از  فردا دوشنبه سوم اردیبهشت با اعزام زائران خانه خدا از فرودگاه بین‌المللی مشهد آغاز می‌شود و  تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
محمد حسین آجیلیان افزود:  روزی یک پرواز در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و یک پرواز در فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می‌شود.
وی با اشاره به فرودگاه‌های عامل حج عمره گفت: زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز ( ۱۲ اردیبهشت) و مشهد ( ۱۳ اردیبهشت) و در قالب ۱۱ پرواز نیز از فرودگاه امام خمینی(ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.
مسئول حج شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه در حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، گفت: دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.
آجیلیان با بیان اینکه آخرین پرواز برگشت زائران، ۲۳ اردیبهشت است، گفت: همه پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • فال انبیا فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | فال پیامبران از حضرت شعیب تا حضرت خضر
  • فال انبیا فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • زائران دسترسی مناسبی به حرم حضرت معصومه (س) و اطراف آن ندارند
  • اعزام خادمان کاشانی ویژه خدمت در چایخانه حرم رضوی
  • فال انبیا فردا دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اعزام عمره گزاران از ۱۱ فرودگاه کشور از فردا
  • زمان آغاز اعزام زائران به حج عمره اعلام شد
  • حال و هوای زائران در حرم مطهر حضرت امیرالمومنین علی (ع) + فیلم