Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: پارلمان و مجلس، در سراسر جهان نماد مهم دموکراسی است و در ایران اسلامی، مجلس شورای اسلامی نماد دموکراسی اسلامی و مردم‌سالاری دینی است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس در سراسر جهان نماد مهم دموکراسی است و در ایران مجلس شورای اسلامی نماد دموکراسی اسلامی و مردم سالاری دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین رکن دموکراسی در تاریخ ایران در ۱۱۴ سال پیش با مجلس شورای ملی شکل گرفت و این مجلس از مرحوم آخوند خراسانی و محقق نائینی تا امام راحل نهادی بوده است که به عنوان نهادی مشروع و قانونی تلقی شده است.

بیشتر بخوانید: فیلم/ تاکید وزیر کشور بر بازنگری قوانین انتخابات مجلس ایران جزو ۱۰ پارلمان دنیا در بهره گیری از فناوری اطلاعات عکس/ آغاز سخنرانی روحانی در مراسم افتتاحیه مجلس

روحانی افزود: در مجلس از آغاز به کار بزرگانی بر چنین صندلی‌هایی نشستند و ادای وظیفه کردند؛ از شهید مدرس گرفته تا مقام معظم رهبری تا مرحوم آیت الله هاشمی و تا شهیدانی همچون رجایی، باهنر، چمران در مجلس اول بر همین صندلی‌ها نشستند و به وظیفه مهم قانونگذاری پرداختند.

وی افزود: هم دوره دولت چهارساله، پایان پذیر و کوتاه است و هم مجلس دوره کوتاهی دارد اما با همکاری دولت و مجلس می‌توانیم یادگاری دائمی و ماندگار برای دهه‌ها و قرن‌ها برای مردم به یادگار بگذاریم و آن یادگار بزرگ قانون متقن، صحیح، کارآمد مفید برای جامعه است. قانون مدنی کشور برای دهه‌ها و بیش از یک قرن به عنوان محکم‌ترین قانون هنوز هم جای افتخار برای ایران و قانونگذاری ایران است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت و مجلس می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند اما بهترین همکاری لایحه خوب از طرف دولت و تصویب و بررسی آن از سوی مجلس است. امیدوارم در یک سال باقی مانده این دولت و آغازین سال این مجلس بتوانیم در این زمینه با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

روحانی با بیان اینکه مبنای ما برای همکاری‌ها چارچوب قانون اساسی است، گفت: ما تک‌تک نمایندگان مجلس را در برابر کل ملت ایران مسئول می‌دانیم.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اخبار بورس سهام عدالت مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری مجلس یازدهم علی لاریجانی پارلمان حسن روحانی مجلس شورای اسلامی مردم سالاری دینی دموکراسی روحانی مجلس شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، متن بیانیه به این شرح است:

رسانه ملی فراگیرترین و مهمترین رسانه، دانشگاه کشور، نقش بی‌بدیلی در تربیت دینی جامعه و رشد و پویایی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در ابعاد داخلی و بین‌الملی دارد.   این رسانه در ماه‌های اخیر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز توانست با تولید ویژه برنامه‌های مناسبتی، دینی، قرآنی و رمضانی ضمن ایجاد طراوات معنویت، امید و ایمان در متن و بطن جامعه در پیوند اقشار ملت با آموزه‌های اسلامی خوش بدرخشد.   گواه این درخشش ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر امسال از نقش‌آفرینی رسانه ملی در برنامه‌های دینی و شیوع طلاوت قرآن در بین اقشار بود که تولید ویژه برنامه پرمخاطب قرآنی محفل نمود بارز آن بوده است.   در دیگر سو رسانه ملی با ایجاد ظرفیت‌های جدید و تولید برنامه‌های متنوع و متعدد در قالب‌های مختلف ضمن هم‌افزایی سیاسی با سایر ارکان متولی انتخابات زمینه حضور جهادی و حماسه آمیز ملت بزرگ ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۱۱ اسفند را فراهم کرد.   برهمین اساس نمخیندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر تداوم راهبرد تحولی سازمان صدا و سیما مراتب قدردانی و حمایت خود را از مدیریت شایسته و تلاش‌های رئیس سازمان صدا و سیما جناب آقای دکتر پیمان جبلی و همکاران پرتلاش و سختکوش ایشان را در رسانه ملی اعلام می‌دارند.

دیگر خبرها

  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • ارتش مکتبی و قانون اساسی
  • نماینده‌ها منافع ملی را اولویت قرار دهند
  • احمد خاتمی: عملیات علیه اسرائیل مبنای فقهی و قرآنی دارد | مردم را ترساندند چنین و چنان می‌کند، هیچ غلطی که نتوانست بکند
  • تقدیر نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی تقدیر کردند
  • قدردانی مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی