Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد امام جمعه یزد با بیان این که زیرساخت های شهری باید برای استفاده تمام اقشار آماده و تقویت شوند گفت: یزد به چند پارک اختصاصی و بزرگ برای ورزش و تفریح بانوان نیاز دارد.

آیت الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در جریان دیدار فرمانده انتظامی استان یزد با وی با اشاره به این‌که در ایام شیوع کرونا برخی از سودجویان سعی بر سوء استفاده از مشکلات پیش آمده برای مردم داشتند اظهار کرد: در استان یزد هم شاهد برخی احتکارها و گران فروشی ها بودیم که خوشبختانه نیروی انتظامی در این زمینه خوب عمل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت وجود برنامه های فرهنگی در حوزه مباحث امنیتی ویژه افراد مختلف جامعه از سوی نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی باید در حوزه فرهنگ سازی هم ورود کند و به ویژه با استفاده از ظرفیت مدارس و انجمن اولیا و مربیان، در این حوزه ورود پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به مشکلات و تصادفات موتورسیکلت ها در یزد اشاره کرد و افزود: متاسفانه در استان یزد تصادفات موتورسیکلت ها و کشته های آنها بسیار زیاد است و باید نسبت به آن برنامه ریزی لازمی داشته باشیم.

ناصری یزدی با بیان این‌که در هر جامعه ای سرمایه اصلی و با اهمیت نیروی انسانی  به ویژه جوانان هستند گفت: اکثریت رانندگان موتورسیکلت ها در استان یزد جوان هستند و تصادفات هم در بین آنها زیاد است.

امام جمعه یزد افزود:  علاوه بر موتورسیکلت سواران، تصادفات رانندگی با خودروها هم در استان یزد و کشور بالاست و سالانه چندین هزار نفر که عمدتا از بین جوانان هستند را در این تصادفات از دست می دهیم.

ناصری یزدی به افزایش تصادفات سال گذشته یزد نسبت به سال ۹۷ گفت: برای اصلاح این روند باید با تقویت زیرساخت ها، موتورسواری را به دوچرخه سواری تبدیل کنیم و یا اینکه کارخانه های موتورسیکلت اقدام به تولید موتورسیکلت های سبک و برقی که سرعت بالایی نداشته باشند کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر این‌که این موتورسیکلت ها باید جایگزین موتورهای فعلی شود گفت: موتورهای تندرو  را باید از سطح جامعه جمع کنیم و یا اینکه برای استفاده از آن شرایطی در نظر بگیریم که همه نتوانند سوار آن شوند و دیگر شاهد این چنین تصادفاتی که عمدتا به دنبال حرکات نمایشی یا سرعت بالا صورت می پذیرد نباشیم.

ناصری یزدی توجه به ارتقای فرهنگ رانندگی در یزد و کشور را بسیار مهم دانست و بیان کرد: ناامن بودن وسایل نقلیه یکی از بخش هایی است که عامل تصادفات می شود ولی قطعا یکی از مهمترین عوامل اصلی تصادفات در کشور، بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات است.

امام جمعه یزد به بحث دوچرخه سواری بانوان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه هیچ مخالفتی با ورزش بانوان وجود ندارد گفت: بارها و بارها به شورای شهر و شهرداری یزد تاکید کردیم که در نقاط مختلف شهر فضاهای اختصاصی ویژه ورزش، تفریح و دوچرخه سواری بانوان ایجاد کنند تا هم حرمت بانوان حفظ شود و هم بتوانند به راحتی اقدام به ورزش و دوچرخه سواری کنند.

وی افزود: این پارک های بانوان واقعا نیاز شهر یزد است ولی متاسفانه به نظر میرسند برخی افراد هستند که عمدا به جای اینکه نیاز بانوان به فضاهای تفریحی و رفاهی را برطرف کنند، به دنبال ترویج دوچرخه سواری بانوان در خیابان های شهر و در ملاعام هستند.

کاهش ۲۸ درصدی تلفات حوادث رانندگی در یزد

سردار «علی‌محمد بهدانی‌فرد» فرمانده انتظامی استان یزد هم در این دیدار با اشاره به این‌که وضعیت امنیت استان یزد وضعیت خوبی است، اظهار کرد: بحث امنیت و احساس امنیت مردم برای ما خیلی مهم است و خوشبختانه در بیشتر زمینه ها با کاهش جرایم روبرو بوده ایم.

وی با اشاره به این‌که در حوزه سرقت های خشن که احساس امنیت را از مردم می گیرد، در دو ماهه ابتدایی امسال ۷۴ درصد کاهش را مشاهده کردیم، افزود: در بحث سرقت منزل هم  با کاهش ۳۳ درصدی و در حوزه سرقت های مهم هم ۷ درصد و در مجموع سرقت ها با یک درصد کاهش روبرو بودیم.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان این‌که البته در برخی سرقت ها از جمله سرقت مغازه با افزایش هایی روبرو بودیم گفت: در زمینه کشف سرقت هم با افزایش شش درصدی روبرو بودیم.

بهدانی فرد با تاکید بر این‌که شاخص امنیت استان یزد در جرایم خشن از جمله گروگان گیری و آدم ربایی خیلی خوب بوده، تصریح کرد: در بحث مواد مخدر هم حدود هشت هزار و ۳۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۹۷ درصدی روبرو بوده است.

وی با تاکید بر این‌که مواد مخدر بلایی خانمان سوز است افزود: در این حوزه به همه همکارانمان تاکید کردیم که با جدیت و تمام تلاش خود به مبارزه با آن بپردازند.

فرمانده انتظامی استان یزد در ارتباط با تصادفات درون و برون شهری و تعداد جانباختگان این حوادث با اشاره به این‌که سعی شد از تمام ظرفیت پلیس استان برای این منظور استفاده کند گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی پلیس در حوزه های مختلف استان، خوشبختانه در ارتباط با متوفیان تصادفات ۲۸ درصد و در حوزه مجروحین هم ۴۷ درصد کاهش را مشاهده کردیم.

بهدانی فرد بر ضرورت مبارزه با قاچاق کالا در راستای حمایت از تولید ملی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در دوماهه ابتدایی امسال با افزایش ۶۶ درصدی کشفیات کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بودیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی يزد امام جمعه يزد فرمانده انتظامي يزد فرمانده انتظامی استان یزد موتورسیکلت ها دوچرخه سواری استان یزد روبرو بودیم ناصری یزدی سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیمی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان شد

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در حکمی زهرا تسلیمی را به سمت مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان منصوب کرد.

در بخشی از حکم سلیمی، ماموریت‌های محوله وزیر ورزش به وی تبیین شده است:

ا- تدوین سیاست‌های توسعه‌ای با بهره‌گیری از اسناد بالادستی بویژه مصوبات شورای عالی ورزش و تربیت بدنی

۲- به روزرسانی مقررات ورزش بانوان با هدف افزایش مشارکت و ارتقا کیفیت ورزشکاران بانو

۳- مشارکت در تنظیم سند آمایش سرزمین ورزش کشور

۴- تدوین و اجرای سیاست‌های ورزش بانوان با الگو قراردادن برنامه ملی پیشرفت ورزش و تربیت بدنی

۵- مطالعه و بررسی برنامه‌های ورزشی بانوان در سطح دنیا، بالاخص کشور‌های مسلمان و ارائه پیشنهاد‌های اجرایی

۶- توجه جدی به سیاست‌های آموزشی و تربیت مربیان و کادر‌های فنی بانوان

۷- انجام ماموریت‌های ویژه و سایر امور محوله

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود
  • برنامه‌های ویژه‌ای برای نشاط اجتماعی بانوان قزوین داریم
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • وقوع رگبار باران در ارتفاعات/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • تندباد و بارش های رگباری در راه است/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • تسلیمی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان شد
  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • پارک‌های بانوان شهر خرم‌آباد ساماندهی می‌شوند
  • قدردانی فرماندهی انتظامی هرمزگان از همکاری خوب مردم در حوزه عفاف و حجاب