Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست معاونت صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در هر شهرستان استان روستاهایی به‌عنوان پایلوت در جهت توسعه صنایع‌دستی و فعالیت‌های هدفمند در این حوزه انتخاب می‌شوند.

محمدرضا قهرمانیان اظهار کرد: در سال جاری که مزین به نام جهش تولید است، با هدف توجه به روستاها به‌عنوان کانون مهم تولید، برنامه‌هایی را در دست اقدام داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، وی تصریح کرد: در هر یک از شهرستان های هشتگانه استان، روستاهای پایلوت صنایع دستی انتخاب و با فعالیت هدفمند در این روستاها به دنبال رونق و توسعه این مهم در روستاها هستیم.

قهرمانیان از صنایع دستی به عنوان پیشانی جهش تولید یاد کرد و افزود: سند جهش تولید در این حوزه تهیه شده که حمایت از تولید و بازرگانی، توسعه و ترویج، آموزش، حفظ و احیای رشته‌های صنایع دستی و توجه به حوزه صادرات از جمله محورهای اصلی این برنامه است.

سرپرست معاونت صنایع دستی خراسان شمالی با تأکید بر شناسایی مشکلات تولید در بخش صنایع‌دستی، گفت: در برنامه پیشنهادی، فعالیت‌های سال گذشته ارزیابی و آسیب‌شناسی شده و وضع موجود نیز بررسی شده است تا بتوانیم به طرحی قابل اجرا و عملیاتی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری صنایع دستی خراسان شمالي خراسان شمالی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۶۲ هزار اصله نهال توت در بین نوغانداران خراسان شمالی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ صفدر صفدری گفت: نهال‌های توت در بین بهره برداران بخش کشاورزی برای توسعه نوغانداری و افزایش درآمد خانوار‌های روستایی توزیع شده است.

وی افزود: نهال‌های توزیع شده شامل رقم کن موجی است که برگ‌های آن برای کرم ابریشم بسیار خوش خوراک است.

وی گفت: نهال‌های توزیع شده از مرکز توسعه نوغانداری کشور و نهالستان‌های خراسان شمالی تامین شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌شمالی افزود: نوغانداری در سال‌های اخیر در استان رشد مناسبی داشته است که می‌توان با تامین نهال‌های مناسب و استاندارد به گسترش این صنعت کمک کرد.

دیگر خبرها

  • توزیع ۶۲ هزار اصله نهال توت در بین نوغانداران خراسان شمالی 
  • بانک‌ها سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند
  • «رضی آباد پایین» روستای پایلوت برای تولید پیله کرم ابریشم است
  • توسعه صنایع پایین دستی در خوزستان شکل نگرفته است
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شیروان خراسان‌شمالی
  • انتخاب اثر هنرمند هرسینی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور
  • فعالیت ۱۷ بازارچه صنایع دستی در کرمان
  • آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای ظرافت و اصالت بالایی است
  • مشاغل خانگی و صنایع دستی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است
  • راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی در لرستان