Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@06:55:26 GMT

دستورالعمل جدید برای بازگشایی دانشگاهها اعلام شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۴۳۴۵

دستورالعمل جدید برای بازگشایی دانشگاهها اعلام شد

دکتر حمید اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص تداوم فعالیت های آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در ترم جاری و فراهم آوردن زمینه حضور دانشجویان در دانشگاه ها از تاریخ ۱۷ خرداد پیرو مباحث به عمل آمده در جلسه وبیناری ۲۹ اردیبهشت، دستورالعمل جدید با امضای سه معاون وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این دستورالعمل تاکید شده است که با توجه به وضعیت کلی استان، شهرستان محل اسقرار دانشگاه یا دانشکده اقدامات لازم با رعایت پروتکل های بخشی و علی الخصوص دستورالعمل معاونت بهداشت انجام گیرد. 

جزئیات دستورالعمل جدید بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی از ۱۷ خرداد

۱) علاوه بر استمرار آموزش دروسی که کماکان به صورت الکترونیک قابل ارائه است در مواردی که لازم است کلاس های حضوری برای رفع اشکال و یا تکمیل آموزش دروس مذکور برگزار شود. برنامه ریزی لازم به عمل آید تا کلاس های مذکور به صورت فشرده برگزار شود. امتحان دروس مذکور پس از اطمینان از ارائه آموزش کامل محتوری دروس با هماهنگی اساتید و  اداره آموزش واحد مربوط به عمل آید.

۲) برای حضور دانشجویان بالینی از تاریخ ۱۷ خرداد ۹۹ با اولویت کارورزان و کارآموزان رشته های مختلف برنامه ریزی و اقدام شود.

موارد مستلزم کار با بیمار به ماه های تیر و مرداد منتقل شود

۳) برای حضور دانشجویان رشته دندانپزشکی با اولویت دانشجویان مقطع تخصصی و دانشجویان سال آخیر برنامه ریزی و به نحوی اقدام شود که آموزش سایر دانشجویان، دستیاران و انجام آموزش های عملی به خصوص در مواردی که مستلزم انجام کار درمانی با بیمار است به ماه های تیر و مرداد منتقل شود.

۴) ارائه دروس عملی و آزمایشگاهی کلیه رشته ها در مواردی که مستلزم تماس با بیمار نیست در گروه های کوچکتر که امکان رعایت پروتکل های بهداشتی میسر باشد صورت پذیرد و برای مواردی که مستلزم کار با بیمار است به ماه های تیر و مرداد منتقل شود.

۵) به نحوی برنامه ریزی شود که کلیه آزمون ها در نیمه دوم مردادماه به پایان برسد ولیکن در صورت ضرورت با تصویب شورای آموزشی دانشگاه  از فرصت نیمه اول شهریور ماه به این منظور استفاده شود. برگزاری آزمون ها به صورت حضوری و یا مجازی با استفاده از ظرفیت مراکز آزمون الکترونیک بر اساس مصوبه شورای آموزش دانشگاه بلامانع است.

تدوین شیوه نامه انضباطی رفتار با فراگیران که به صورت غیر مجاز در کلاس ها حضور نیافتند

۶) مسئولیت پایش حضور فراگیران در کلاس های آموزش مجازی، حضوری و عرصه های آموزش عملی، بالینی و ... و تدوین شیوه نامه انضباطی رفتار با فراگیرانی که به صورت غیر مجاز از حضور در برنامه های آموزشی مجازی و حضوری تعلل ورزیده اند برعهده هر دانشگاه است. 

دانشگاه ها موظفند بر اساس ارزیابی به عمل آمده در زمینه حضور فراگیران در کلاس های درس آموزش مجازی، حضوری و عرصه های آموزش عملی، بالینی، همچنین نتایج تکالیف و آزمون ها تصمیمات مقتضی را در این زمینه اتخاذ کنند.

۷) فراگیرانی که برنامه های آموزشی خود را به اتمام می رسانند موظفند در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به تخلیه خوابگاه اقدام تا امکان استفاده بهینه از ظرفیت خوابگاه و اختصاص آن به سایر دانشجویان و رعایت استاندارد فاصله گذاری اجتماعی با هدف حفظ سلامت و ایمنی فراگیران میسر شود.

خوابگاه دانشجویان بالینی از دانشجویان غیربالینی مجزا شود

همچنین لازم است برای سال تحصیلی آینده به گونه ای برنامه ریزی شود که حتی الامکان خوابگاه دانشجویان بالینی از دانشجویان غیربالینی مجزا شود.

لزوم اطلاع رسانی در دفترچه کنکور برای زمان پذیرش و ارائه خوابگاه

۸) اگر چنانچه برخی از دانشگاه ها برای برخی رشته ها به دلیل وضعیت پیش آمده امکان پذیرش دانشجوی جدید برای شروع دوره از مهرماه را نداشته و تصمیم به شروع تحصیل دانشجویان جدید الورود از بهمن ماه سال جاری دارند مراتب را اعلام تا در دفترچه کنکور به اطلاع داوطلبان برسد.

هنچنین مراتب امکان یا عدم امکان ارائه خوابگاه به دانشجویان جدیدالورود نیز اعلام تا از طریق دفترچه کنکور اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.

این بخشنامه از سوی دکتر علی اکبر خق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر علیرضا رئیسی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و دکتر سیما سادلات لاری معاون دانشجویی و فرهنگی  وزارت بهداشت به امضا رسیده است.

کد خبر 4935111

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا آموزش مجازی امتحانات پایان ترم وزارت بهداشت ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران سازمان سنجش امتحانات پایان ترم آموزش مجازی دانشگاه های ایران کنکور 99 دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه های علوم پزشکی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت وزارت بهداشت برنامه ریزی دانشگاه ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو

اسماعیل کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در کردستان تعداد ۱۵۷ نفر دانش آموز به مرحله‌ی دوم راه یافته اند که برای ۱۲۷ نفر دانش آموز از این تعداد امکانات آموزش به صورت حضوری با مدرسان کشوری و استانی مهیا و اجرایی شده است.

وی افزود: برای تعداد ۳۰ نفر دیگر از دانش آموزان در ۸ رشته دیگر شامل سلول‌های بنیادی، نجوم و اختر فیزیک، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی، علوم زمین، سواد رسانه‌ای، فیزیک و کامپیوتر کلاس‌ها با استفاده از توان استان خراسان رضوی به صورت مجازی برنامه ریزی و و در حال اجرا است.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی و دعوت از ۸ نفر از مدرسان کشوری و استانی برای آموزش دانش‌آموزان راه یافته به مرحله دوم المپیادهای علمی و نانو به صورت حضوری، کلاس‌های مربوطه در دروس ادبیات، جغرافیا، زیست شناسی، شیمی، ریاضی و فناوری نانو در دبیرستان نمونه دولتی مولوی سنندج به صورت مترکز استانی با پذیرش ۱۲۷ دانش‌آموز واجد شرایط از پنجم تا دوازدهم فروردین ماه حتی در روزهای تعطیل نیز در حال اجرا است.

کوهی خاطرنشان کرد: طبق برنامه اعلام شده به مدرسان و دانش‌آموزان روزانه ۵ جلسه آموزشی برای هر درس در دبیرستان نمونه دولتی مولوی در حال برگزاری است، که با اهتمام اداره کل آموزش و پرورش استان، شرایط رفاهی، اسکان و غذای دانش‌آموزان در خوابگاه مولوی برای پسران و خوابگاه مائده برای دختران مهیا و اجرایی شده است.

کد خبر 6064130

دیگر خبرها

  • مدل‌های هوش‌ مصنوعی با هم ارتباط برقرار می‌کنند و به یکدیگر آموزش می‌دهند
  • اردوی جهادی عهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه پردیس کوثر یاسوج
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه‌ پس از تعطیلات اعلام شد
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی | دستورالعمل جدید برای استفاده از مشمولان در سازمان ها اعلام شد