Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن رجب‌پور تهیه‌کننده و مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به جلسه‌ای که مدتی پیش همراه با مدیران سالن‌های برگزاری کنسرت‌ها و صنوف حوزه موسیقی برای بررسی شرایط آغاز اجراهای صحنه‌ای و بازگشایی سالن‌ها با حضور محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران علیرضا اعتمادی عضو هیأت‌مدیره انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران، نمایندگان سالن‌ها و وی برگزار شد، توضیح داد: در این نشست نمایندگان سالن‌های هتل اسپیناس پالاس، تالار وزارت کشور، سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، سالن همایش‌های برج میلاد، سالن همایش ایرانیان، تالار وحدت و سالن برج آزادی و فرهنگسرای نیاوران حضور داشته و درباره رعایت موارد بهداشتی و حضور مخاطبان گفتگو شد که طی آن پیشنهادهای سالن‌ها برای اقدامات بهداشتی و همچنین حمایت از اجرای کنسرت‌ها پس از بازگشایی سالن‌ها مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن جلسه مقرر شد پس از جمع‌بندی شرایط و تدوین شیوه‌نامه پیشنهادی، شیوه‌نامه به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود.

وی با اشاره به برخی از جزییات این شیوه‌نامه بیان کرد: بر اساس مصوباتی که در این جلسه داشتیم، مقرر شد بنا به دستورالعمل‌های بهداشتی، سامانه‌های فروش اینترنتی بلیت حداکثر پنجاه درصد از ظرفیت سالن‌ها را برای بلیت فروشی خالی کنند. این در حالی است که علاوه‌بر این موارد که دربرگیرنده تمام ظرفیت سالن‌هاست، مراحل مختلف ضدعفونی به‌صورت روزانه توسط تالارهای میزبان حداقل روزی یک بار به صورت مرتب انجام پذیرد. ضمن اینکه استفاده از دستگاه تب سنج در اولین مرحله ورودی تماشاگران به سالن در دقیق‌ترین شکل ممکن باید انجام گیرد که این موضوع نیز به عهده سالن‌دارها گذاشته شده است.

مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری افزود: یکی از مواردی که در این جلسه برای انجام آن پیشنهاداتی ارائه شد، نصب دوربین‌های حرارتی در سالن‌ها به عنوان یکی از امکانات برگزاری کنسرت‌ها در ایام کرونایی بود. این در حالی است که حضور یک گروه از اورژانس یا کارشناسان بهداشتی دارای مجوز از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در همه سالن‌ها الزامی خواهد بود. در این چارچوب همراه داشتن ماسک و دستکش یکی دیگر از توصیه‌ها به تماشاگران کنسرت‌هاست و این الزام باید به شکلی باشد که حتماً روی بلیت درج شود. البته اجرای این الزامات برای کارکنان برگزاری کنسرت‌ها امری واجب و اجباری است.

رجب پور درباره دیگر پروتکل‌های بهداشتی برگزاری کنسرت‌ها گفت: برای برگزاری کنسرت‌هایی که طی دو نوبت در یک روز برگزار می‌شود نیز حداقل دو ساعت فاصله در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه مدیران برگزاری کنسرت باید از ورود افراد متفرقه در تالارهای میزبان جلوگیری کنند. نحوه پذیرایی در پشت صحنه نیز صرفاً برای نوازندگان و در قالب بسته‌بندی خواهد بود. عوامل فنی هم می‌بایست در هنگام «ساند چک» از ماسک و دستکش استفاده کنند، کما اینکه این مرحله باید دو ساعت قبل از شروع برنامه به پایان رسیده باشد. بوفه هر سالن نیز باید طبق پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت انجام پذیرد.

مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری در بخش پایانی صحبت‌های خود تاکید کرد: با توجه به اینکه بر اساس این پروتکل‌های بهداشتی از ظرفیت سالن‌ها کاسته می‌شود، هم هنرمندان در میزان دستمزدهای خود نسبت به برگزاری کنسرت در روزهای عادی می‌توانند تجدیدنظر کنند و هم سالن‌های میزبان اجرای برنامه این قول را داده‌اند تا در روزهای کرونایی نسبت به ارائه تخفیف‌های ویژه‌ای برای اجاره سالن‌ها همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند. به هر حال تمامی این دغدغه‌ها و کارها برای تزریق نشاط به جامعه است که بتوانیم دست در دست همدیگر و با همگرایی از این شرایط عبور کنیم.

کد خبر 4935040 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن رجب پور موسیقی پاپ ویروس کرونا مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری دفتر موسیقی وزارت ارشاد کنسرت موسیقی کنسرت آنلاین ویروس کرونا برنامه تلویزیونی موسیقی ایرانی تئاتر ایران فیلم سینمایی فیلم کوتاه سریال ایرانی شبکه دو سیما روز قدس شیوع کرونا شبکه پنج سیما موسیقی پاپ رادیو ایران برگزاری کنسرت ها سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر

معاون اشتغال بهزیستی خراسان رضوی گفت: میزان تعهد اشتغال ابلاغ شده در سال گذشته از سوی سازمان بهزیستی کشور ۷هزار و ۸۲۳ نفر برای خراسان رضوی اعلام و مقرر شد که حداقل برای ۳۰۶ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت پوشش بهزیستی تسهیلگری اشتغال صورت گرفت. - اخبار استانها -

غلامرضا خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت به‌ منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در 45 دستگاه‌ اجرایی با حمایت سازمان بهزیستی برنامه‌ریزی شد که فرصتی ارزشمند برای استخدام افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: از آنجا که سهمیه 3 درصدی در استخدام افراد دارای معلولیت در برخی از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در مواردی به‌درستی اجرایی نمی‌شد، در نتیجه این آزمون به منظور احقاق حقوق افراد دارای معلولیت در 21 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود و سهمیه خراسان رضوی در این آزمون 313 نفر است.

خالدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 879 دانشجوی دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند که از حمایت‌های بهزیستی برخوردار می‌شوند.

معاون اشتغال بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: باتوجه به متقاضیان دارای تحصیلات عالیه، سال گذشته توانستیم سهمیه بیشتری را از آنچه که توسط بهزیستی کشور ابلاغ شده بود، به این افراد اختصاص دهیم و برای 687 نفر از افراد تحصیلکرده تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی، تسهیلگری اشتغال در قالب خود اشتغالی یا کارفرمایی صورت گیرد.

خالدی گفت: سال گذشته از محل تسهیلات اشتغال تعداد 2 هزار و 852 نفر از افراد دارای معلولیت از تسهیلات اشتغال مطابق ضوابط و دستورالعمل‌های مرتبط برخوردار شدند که 186 نفر از آنها دارای تحصیلات کاردانی و بالاتر بودند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد
  • برنامه رادیویی «محبت بی دریغ» از رادیو سلامت
  • رئیس جدید جامعه هتل، متل و هتل‌آپارتمان داران استان گلستان معرفی شد
  • تعهد ۲۰ میلیون پوشش طرح فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • تاکسی داران همدانی در انتظار تحقق وعده شهرداری
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • کشت نخیلات در ۴۷ هکتار از باغات کارون