Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@22:06:21 GMT

مطالبه‌گری شهروندان، پاسخگویی مسئولان 

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۴۵۹۴

مطالبه‌گری شهروندان، پاسخگویی مسئولان 

همشهری آنلاین_ زهرا بلندی: کافی است یک‌تریبون را به آنها بسپاریم تا ساعت‌ها درباره محله‌شان صحبت کنند. از دغدغه‌ها بگویند و راه‌حل‌های پیشنهادی خود را برای رفع چالش‌ها اعلام کنند. این درحالی است که ملاقات حضوری با مسئولان نیازمند صرف زمان و هماهنگی‌های قبلی و گاهی طولانی است. همشهری محله علاقه‌مند است به‌عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مسئولان، هرهفته پای صحبت اهالی یک محله بنشیند و با پیگیری این خواسته‌هادرصدد پاسخگویی مسئولان به نیازهای آنها قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌تریبون این هفته را به مشکلات اهالی محله خانی‌آبادنو جنوبی اختصاص داده‌ایم.  

ساخت درمانگاه در محله

نبود بیمارستان و کمبود مراکز درمانی تخصصی به‌عنوان یکی از دغدغه‌های همیشگی ساکنان منطقه مطرح می‌شود، اما این مشکل در برخی محله‌ها کمتر و در برخی بیشتر احساس می‌شود.

محله خانی‌آبادنو جنوبی از محله‌هایی است که هیچ درمانگاهی ندارد و اهالی برای استفاده از خدمات درمانی مجبورند مسافت زیادی را طی و از خدمات محله‌های دیگر منطقه ۱۹ یا منطقه ۱۶ استفاده کنند. پیشنهاد اعضای شورایاری محله استفاده از زمین همجوار سرای محله خانی‌آبادنو جنوبی برای تحقق این خواسته و ساخت درمانگاه است.  

پیشنهاد ۲ فضا برای ساخت درمانگاه

زمین همجوار سرای محله دارای مالک خصوصی است و استفاده از آن برای این کار امکان‌پذیر نیست. روبه‌روی سرای محله خانی‌آبادنو جنوبی مکانی به‌عنوان میدان میوه وتره‌بار وجود دارد که مدتی است بدون استفاده مانده است. با موافقت و تحویل این فضای حدوداً ۵۰۰مترمربعی از طرف سازمان میوه وتره‌بار به شهرداری منطقه، شرایط راه‌اندازی درمانگاه فراهم می‌شود. مجاور کتابخانه بوستان شقایق هم زمینی وجود دارد، اما معمولاً ارائه مجوز برای ایجاد چنین مکان‌هایی در محدوده پارک‌ها به سختی انجام می‌شود. با این حال پیگیر این موضوع هستیم و شهروندان را در جریان نتیجه کار قرار خواهیم داد.  

پاسخ مسئول/ با استقرار یگان حفاظت، امنیت بوستان بیشتر می‌شود میلاد اکبری/ شهردار ناحیه یک منطقه 19

به دلیل بافت جنگلی بوستان بهشت، تأمین امنیت آن همیشه مطرح بوده است. برای رفع این مشکل چندی پیش سیستم‌های روشنایی بوستان تقویت شد. ساختمان یگان حفاظت شهرداری منطقه نیز با افزایش ارتفاع دیوارها آماده تحویل به این گروه است و به نظر می‌رسد تا اواسط تابستان این استقرار انجام شود. حضور یگان حفاظت در این محدوده، بافت نظامی ایجاد کرده و تأثیر مثبتی در امنیت بوستان و آسودگی خاطر شهروندان خواهد داشت. ارتقای امنیت دانشگاه دخترانه شریعتی در خیابان شریعتی هم موضوعی است که می‌تواند از این اقدام تأثیر بپذیرد.  

ایجاد امنیت در بوستان بهشت

بوستان بهشت یکی از بوستان‌های قدیمی منطقه است که به دلیل بافت جنگلی و دارا بودن درختان انبوه و بلند، شب‌ها به فضای بی‌دفاع شهری تبدیل شده و شرایط مطلوبی را برای تجمع معتادان فراهم می‌کند.

به گفته اهالی محله، با نصب ۱۵پایه چراغ توسط معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه طی یک هفته گذشته، روشنایی بوستان تأمین شده است، اما هنوز در بخش‌های انتهایی بوستان چنین تجمع‌هایی دیده می‌شود. قرارگیری ساختمان‌های معاونت اجتماعی و یگان حفاظت شهرداری هم در انتهای این بوستان باعث شده تا معتادها در کنار دیوار آنها تجمع کنند. شهروندان معتقدند استقرار هرچه سریع‌تر یگان حفاظت در ساختمان مشخص شده می‌تواند تا حد زیادی در رفع این مشکل کمک‌کننده باشد.  

انتقال پایانه اتوبوسرانی میدان بهشت

یکی از درخواست‌های مهم ساکنان محله خانی‌آبادنو جنوبی، انتقال پایانه اتوبوسرانی میدان بهشت به مکانی دیگر است.

با افزایش تعداد اتوبوس‌ها و خطوط اتوبوسرانی، این میدان کارکرد اصلی خود را از دست داده است. اتوبوس‌ها ضلع شرقی میدان را اشغال کرده‌اند و خودروهای دیگر به ناچار فقط از غرب میدان‌ تردد می‌کنند. این موضوع علاوه بر ایجاد ترافیک موجب تصادف شده و گلایه‌های شهروندان از افزایش آلودگی‌های صوتی را نیز به همراه داشته است.  
با تأیید کمیته‌های مربوطه اجرایی می‌شود
گلایه‌های شهروندان به‌جاست. پیشنهاد انتقال این پایانه اتوبوسرانی را مطرح کرده‌ایم و با تأیید کمیته معابر و ایمنی و مهندسی استان تهران در فاز اجرای آن قرار خواهیم گرفت.  

پاسخ مسئول/ به دنبال راه‌حلی جدید و امن هستیم علیرضا مرآتی/ معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه 19

این موضوع بیش از ۲سال است که توسط اعضای شورایاری و اهالی محله به‌صورت جدی مطرح می‌شود. برای پاسخگویی به این نیاز مسیرهای پیشنهادی را در کمیته معابر و ایمنی و مهندسی استان تهران مطرح کرده‌ایم، اما متأسفانه مورد تأیید قرار نگرفته و مجوزی برای اجرای آن دریافت نکرده‌ایم. این طرح به دلیل خطر دسترسی از یک خیابان فرعی به بزرگراه و ممنوعیت آن مورد تأیید قرار نگرفته است. حتی اگر محله‌ای به نقطه کور تبدیل شده باشد، ایمنی ساکنان آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. با این حال این موضوع مسکوت نمانده و تا گرفتن نتیجه و جلب رضایت شهروندان دنبال راه‌حل خواهیم بود.  

ایجاد دسترسی به بزرگراه آزادگان

بزرگراه آزادگان مجاور محله خانی‌آبادنو جنوبی قرار گرفته، اما نبود دسترسی به این بزرگراه یکی از دغدغه‌های همیشگی اهالی این محله بوده است.

ساکنان خانی‌آبادنو جنوبی برای رسیدن به بزرگراه آزادگان باید به تقاطع خیابان میعاد شمالی و بلوار شقایق رفته و از آنجا دور زده یا از خیابان‌های میثاق شمالی و مرادی وارد بزرگراه شوند که علاوه بر صرف حداقل ۷دقیقه زمان، ترافیک سنگینی را هم به این محدوده‌ها تحمیل می‌کند. پیشنهاد اعضای شورایاری محله ایجاد مسیری جدید از خیابان یاس، مرز بین مناطق ۱۶ و ۱۹ به این بزرگراه است که در کمتر از ۳دقیقه شهروندان را به بزرگراه می‌رساند. آنها معتقدند برخی شهروندان به‌صورت غیررسمی از این مسیر خاکی‌ تردد می‌کنند و ۹۰درصد شرایط برای ساخت این مسیر فراهم است.  
 

کد خبر 514994 برچسب‌ها محله خصوصی‌ سازی همشهری محله منطقه ۱۶ منطقه ۱۹

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محله خصوصی سازی همشهری محله منطقه ۱۶ منطقه ۱۹ یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۴۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؛ عصبانیت شهروندان از مسئولان

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899372

دیگر خبرها

  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • ببینید | تصاویری از خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؛ عصبانیت شهروندان از مسئولان
  • حل مشکل شهروندان با پیگیری خبری
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۶۰۰ شهروند در بوستان آزادگان